Gå til innhold

Kjøpe seng på Skeidar, Bohus eller Møbelringen? Hvilken butikk er dere mest fornøyde med? ☺️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle tre er like dårlige. Ville heller kjøpt på Ikea. Og hovedgrunnen er levering.

Bare Ikea har varer på lager. Alle de andre får tilsendt fra utlandet ved bestilling. Og selv om de sier levering er 8 uker, er det svært sjelden det faktisk blir levert på tiden. Og skulle det være noe feil når varen først kommer, er retting eller ny livering minst like lang. I verste fall kan du måtte vente 6 måneder til ett år før du har varen på plass.

Da skjøper jeg heller hoss Ikea. Får med meg varen hjem med en gang og kan returnere og få ny vare om det er noe feil.

Anonymkode: 93c63...ac7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alle tre er like dårlige. Ville heller kjøpt på Ikea. Og hovedgrunnen er levering.

Bare Ikea har varer på lager. Alle de andre får tilsendt fra utlandet ved bestilling. Og selv om de sier levering er 8 uker, er det svært sjelden det faktisk blir levert på tiden. Og skulle det være noe feil når varen først kommer, er retting eller ny livering minst like lang. I verste fall kan du måtte vente 6 måneder til ett år før du har varen på plass.

Da skjøper jeg heller hoss Ikea. Får med meg varen hjem med en gang og kan returnere og få ny vare om det er noe feil.

Ikea er kjent for masse skjeggkre. Nei takk, altså. 

Jeg kan godt vente i noen uker, null stress 🙂

Anonymkode: 2b841...502

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi fikk sengen vår på under en uke. Kjøpt på møbelringen.

Anonymkode: 581ac...cb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Bohus. 

Kjøpte 150- seng der i 2017, med ganske hardt overmadrass. I 2020, rett under 3 år senere, gikk noe i stykker i madrassen så jeg så spilene. Kontaktet kundeservice, sendte noen bilder, og fikk ny madrass uten problem :)

Anonymkode: 44025...0d7

Dette var dårlig reklame. 

• Liker 1
Skrevet

Er det noen av butikkene som tilbyr gratis levering og montering ved kjøp av seng? 

Dream on.

Sist skulle mønstringen ha 900 kr for å kjøre en km. De har jo selvfølgelig faste priser,  men det var i overkant. Jævla irriterende fyr jeg handlet med også. Fikk prutet ned på levering, og fikk med puter på kjøpet. Du må prøve å prute. 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (43 minutter siden):

Dream on.

Sist skulle mønstringen ha 900 kr for å kjøre en km. De har jo selvfølgelig faste priser,  men det var i overkant. Jævla irriterende fyr jeg handlet med også. Fikk prutet ned på levering, og fikk med puter på kjøpet. Du må prøve å prute. 

Ja, men hvis han var irriterende, kunne du bare si ha det bra og gå til en annen butikk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvis han var irriterende, kunne du bare si ha det bra og gå til en annen butikk? 

Nei, jeg skulle ha en bestemt vare der 🙂

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (26 minutter siden):

Nei, jeg skulle ha en bestemt vare der 🙂

Aha. Da er det vanskelig 🙂 

For meg er det ingen forskjell. Jeg har ikke peiling på seng uansett 😁 Opplever jeg dårlig service, går jeg derfra med en gang. Alle disse Bohus, Skeidar og Møbelringen er jo konkurrenter og det vet de. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Aha. Da er det vanskelig 🙂 

For meg er det ingen forskjell. Jeg har ikke peiling på seng uansett 😁 Opplever jeg dårlig service, går jeg derfra med en gang. Alle disse Bohus, Skeidar og Møbelringen er jo konkurrenter og det vet de. 

Veldig bra at du går når det er dårlig service! Alle skulle vært flinkere til det. Ingenting er mer irriterende enn å møte betjening som ikke vet hva service er. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å bestille hjemlevering og montering? 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 time siden):

Dette var dårlig reklame. 

Hvorfor er det dårlig reklame? Produksjonsfeil kan forekomme, og dersom butikken ordner opp til det beste for kunden, er ikke det da god reklame? 

Anonymkode: 77598...644

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det dårlig reklame? Produksjonsfeil kan forekomme, og dersom butikken ordner opp til det beste for kunden, er ikke det da god reklame? 

Anonymkode: 77598...644

Produksjonsfeil eller dårlig kvalitet...

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. Sjekk ut Møbelmann1

Anonymkode: 41214...5f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte seng på ikea for snart 20 år siden. Kjempegod seng!

Anonymkode: 93d9a...882

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte wonderland hos Bohus. Strålende fornøyd med senga, men er frekkeste selgeren jeg noen gang har møtt.

"Den er nok ikke i deres prisklasse. Men kanskje pappa betaler?" Og slik fortsatte han...  Måtte bite meg i tunga for å ikke falle til samme nivå og poengtere at man tjener litt bedre som sykehuslege enn som selger, uansett alder. 

Det var en avsporing, har jo ingenting med senga å gjøre, og alle steder finner man vel slike "råtne egg". 

Anonymkode: 8662c...37b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte wonderland hos Bohus. Strålende fornøyd med senga, men er frekkeste selgeren jeg noen gang har møtt.

"Den er nok ikke i deres prisklasse. Men kanskje pappa betaler?" Og slik fortsatte han...  Måtte bite meg i tunga for å ikke falle til samme nivå og poengtere at man tjener litt bedre som sykehuslege enn som selger, uansett alder. 

Det var en avsporing, har jo ingenting med senga å gjøre, og alle steder finner man vel slike "råtne egg". 

Sa selgeren virkelig "pappa betaler"?? 🤔 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sa selgeren virkelig "pappa betaler"?? 🤔 

Skulle ønske det bare var en god historie... Men ja, han omtalte meg og mannen (den gang 27 og samboere) som ungdommen, og fortsatte med samme tone. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skulle ønske det bare var en god historie... Men ja, han omtalte meg og mannen (den gang 27 og samboere) som ungdommen, og fortsatte med samme tone. 

Da er det bare å klage til sjefen og så gå til en annen butikk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da er det bare å klage til sjefen og så gå til en annen butikk. 

Gidder ikke. Visste hvilken seng vi skulle ha, etter grundig research. Hever oss over oppførselen. Gidder ikke bruke mer tid på saken.

Slike mennesker har det aldri godt med seg selv. Og vil etterhvert ødelegge for seg selv uansett, uten at man behøver å bruke noe energi på å bidra til det. Historien var nærmest glemt helt til jeg trykket på send på mitt første innlegg i tråden. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ikea er kjent for masse skjeggkre. Nei takk, altså. 

Hæ?

Anonymkode: 4630d...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...