AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Hei. Skal ta fagprøve om noen uker og gruer meg enormt mye! Lurer på om noen kan forklare hvordan deres fagprøve var, helst i så mye detalj som mulig. Skal ta fagprøven i barnehage på den minste avdelingen. Fikk dere spørsmål underveis på gjennomførelses dagen? Og hvordan er samtalen på evalueringsdagen? Er det mye faglige spørsmål, eller snakker man bare om hva som skjedde dagen før? Ønsker så sårt å bestå, og liker å være så forberedt som mulig. Tusen takk på forhånd Anonymkode: 4f0b5...808
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Skrevet 1. januar 2022 skal melde meg opp til fagprøve i ett annet fag og må bare spørre: hvor lang tid tok det før du meldte det opp til du får ta prøven? Anonymkode: 02f01...521
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): skal melde meg opp til fagprøve i ett annet fag og må bare spørre: hvor lang tid tok det før du meldte det opp til du får ta prøven? Anonymkode: 02f01...521 Det vet jeg dessverre ikke. Ble lærling i en barnehage jeg allerede har jobbet i i flere år. Så arbeidsplassen gjorde det ts Anonymkode: 4f0b5...808
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 Ingen som har erfaring som kan fortelle litt? Ts Anonymkode: 4f0b5...808
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 Hadde fagprøve i høst, tok den på barneskole. 3 aktiviteter,en observasjonsoppgave og en breddeoppgave om ungdom. Det et super viktig å evaluere alt, den minste ting, og begrunn hvorfor forandringer skjer. Husk å dokumenter alt du gjør, få noen av de andre ansatte til å ta bilder for deg. Jeg fikk ikke noen faglige spørsmål på evalueringen. Men snakket mest selv. fikk meget bestått, så veldig fornøyd ☺️ Anonymkode: 014f4...956
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Det har gått noen år siden jeg tok fagprøve i barnehage så det er annerledes nå enn den gang jeg tok det men du har fått gode råd her. Forbered så mye du kan på forhånd: bestem deg for hvilke aktiviteter du vil ha og skriv alderstypiske trekk og andre ting man skal ta med i fagprøven på forhånd. F.eks teoretikere er viktig å kjenne til og kunne bruke. Angående aktiviteten vet du jo ikke hvilke fagområder du får om, men det meste kan forandres på og brukes likevel. Pust med magen, ikke få panikk! Jeg fikk panikk første dagen min, men takket være jeg hadde skrevet det jeg kunne på forhånd og at jeg fikk roet meg så gikk det bra. fagprøve BUA Lykke til! Anonymkode: e1df4...0c6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 22.17): Hei. Skal ta fagprøve om noen uker og gruer meg enormt mye! Lurer på om noen kan forklare hvordan deres fagprøve var, helst i så mye detalj som mulig. Skal ta fagprøven i barnehage på den minste avdelingen. Fikk dere spørsmål underveis på gjennomførelses dagen? Og hvordan er samtalen på evalueringsdagen? Er det mye faglige spørsmål, eller snakker man bare om hva som skjedde dagen før? Ønsker så sårt å bestå, og liker å være så forberedt som mulig. Tusen takk på forhånd Anonymkode: 4f0b5...808 Glemte visst noen punkter. Nei, jeg fikk ikke spørsmål underveis på gjennomføringsdagen. Sensor nr.1 kom klokken ni og var der mens jeg hadde første aktivitet sammen med barna. Var behjelpelig med barna da jeg hadde hinderløype med de og ellers observerte. Etter aktiviteten var ferdig gikk sensor nr.1. Jeg fikk gå og skrive for meg selv om hva som gikk bra og dårlig på oppgaven osv.Sensor nr.2 kom noen timer senere til den andre aktiviteten, hun var mer stille observerende, mye mulig pga aktiviteten som var en formingsaktivitet. Da aktiviteten var ferdig og sensor nr.2 hadde gått satt jeg igjen og skrev evaluering om meg selv. Senere snakket sensorene sammen, vi snakket sammen alle tre med spørsmål om faget, om teoretikere, om aktivitetene mine og mye mer. Det er 5 år siden jeg tok fagprøve, så jeg husker ikke alt så godt. Sensorene er veldig alright, de vil bare ditt beste og er der for at du skal bestå. Det skal MYE til for å stryke, da må du gjøre noe ganske alvorlig vil jeg tro. Hvis noe uforutsett skjer på en aktivitet så bare gjør det beste ut av det, f.eks hvis barna ikke er interessert men interesserer seg for noe annet så la de være det og så skriver du om det på evalueringen din. Dette går bra! Anonymkode: e1df4...0c6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Ts her. Vil bare si tusen takk til alle som svarte meg. Har lest alt men glemt å svare. Ble ferdig med fagprøven i dag. Og fikk meget godt bestått!! Så veldig fornøyd med det! Anonymkode: 4f0b5...808 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Gratulerer med godt resultat! Anonymkode: 94dc7...cd6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #10 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 19.03): Gratulerer med godt resultat! Anonymkode: 94dc7...cd6 Tusen takk! 😄 ts Anonymkode: 4f0b5...808
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #11 Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 18.49): Ts her. Vil bare si tusen takk til alle som svarte meg. Har lest alt men glemt å svare. Ble ferdig med fagprøven i dag. Og fikk meget godt bestått!! Så veldig fornøyd med det! Anonymkode: 4f0b5...808 Gratulerer så mye med det! Flott med kompetente fagarbeidere 🙂 Anonymkode: d95ed...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå