AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Blir nesten forbanna. fikk en time i hjembyen men ville aldri ha rukket det grunnet skole-flytting. ringte dem for å avbestille. Gikk heller til tannlegen i nærheten. I dag fikk jeg beskjed om at jeg skal på kommende mandag (???) Ringte dem i dag tidlig og prøvde utover kl 10-3 men de sa de var stengt. Trenger jo ikke skjekk da jeg hadde det 2 uker siden? Har jo heller ikke økonomien til det nå.. hva skal jeg gjøre?????? Anonymkode: 04f97...473
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Da ringer du tannlegekontoret når det åpner på mandag og forklarer dem dette. Feil kan skje, og dette er et lite problem. Ingen ting å bli nesten forbanna for. Anonymkode: d5da8...b8a 10
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Det er strengt tatt ikke din skyld. Den regningen nekter du å betale. Skjedde noe lignende med meg en gang. Ringte inn og avbestilte en time. Samme dag som den timen egentlig var, ringte de meg opp og mente jeg skulle betale for den timen siden jeg ikke dukket opp. Jeg nektet, og sa at jeg hadde ringt inn. Slapp å betale. Stå på ditt Anonymkode: a2a1a...e4a 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Du kan også se om du finner e-postadressen til tannlegekontoret, skrive en e-post og forklare det du har skrevet her. E-post blir ofte sjekket før telefonen åpner om morgenen. Anonymkode: d5da8...b8a 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Og når fikk du denne timen? Anonymkode: 56223...4c8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Ta vare på telefonloggen så du i hvert fall kan bevise at du har ringt dem, selv om du ikke kan bevise hva du har sagt. Be om skriftlig bekreftelse på avbestilling neste gang. Ville også gjort som en over sier, sendt mail. Anonymkode: 2690b...435 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 Du fikk sikkert beskjed om denne timen mange dager eller uker i forveien, ikke i går. Anonymkode: 56223...4c8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du fikk sikkert beskjed om denne timen mange dager eller uker i forveien, ikke i går. Anonymkode: 56223...4c8 Hun fikk beskjed for lenge siden om timen, og avbestilte. Så fikk hun plutselig beskjed i går om time på mandag. Anonymkode: 2690b...435 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Egentlig ganske rart at de kan tillate seg å dele ut timer vi ikke har bedt om og ta seg betalt for dem med mindre vi husker å avbestille. Jeg foretrekker å huske å bestille, tannlegekontoret gir meg en årlig «oppgave». Anonymkode: a1a7e...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da ringer du tannlegekontoret når det åpner på mandag og forklarer dem dette. Feil kan skje, og dette er et lite problem. Ingen ting å bli nesten forbanna for. Anonymkode: d5da8...b8a Det er jo klart hun blir forbannet, når de antageligvis vil kreve penger av henne for ikke møtt til en time!? De har jo ikke registrert avbestillingen, åpenbart, og det blir ord mot ord - har hun avbestilt eller ikke? Derfor bør man alltid avbestille timer pr epost, så man har det skriftlig. Når jeg avbestiller noe, avrunder jeg alltid eposten med "jeg vil gjerne ha bekreftelse på epost når dette er gjort" (avbestillingen). Anonymkode: aa9d2...6ef 1
Leo Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Det hender at slike ting "henger igjen" i SMS-systemet selv om timen er avbestilt, så jeg ville ha pustet med magen og ringt dem mandag morgen. Har nemlig skjedd meg også noen ganger i forbindelse med frisørtimer, dyrlegetimer og legetimer, men det har aldri vært noe problem. De vet jo også veldig godt at de hadde stengt nyttårsaften og at du ikke kunne ha gitt beskjed før da altså mandag. 4
Leo Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Egentlig ganske rart at de kan tillate seg å dele ut timer vi ikke har bedt om og ta seg betalt for dem med mindre vi husker å avbestille. Jeg foretrekker å huske å bestille, tannlegekontoret gir meg en årlig «oppgave». Anonymkode: a1a7e...4a6 Jeg har aldri vært utsatt for at de ikke spør om du ønsker innkalling til regelmessig kontroll. Du kan uansett selv be om å få slippe. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Ring dem på mandag, og dersom du har flyttet så gir du også beskjed at du ikke vil ha flere innkallinger! Anonymkode: 4cf8b...1fb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Egentlig ganske rart at de kan tillate seg å dele ut timer vi ikke har bedt om og ta seg betalt for dem med mindre vi husker å avbestille. Jeg foretrekker å huske å bestille, tannlegekontoret gir meg en årlig «oppgave». Anonymkode: a1a7e...4a6 Skal kun taes betalt for ikke møtt på planlagte timer. Dvs ikke til undersøkelser som de sender ut årlig men om man skal fikse hull eller andre behandlinger man er blitt enige om. Kontakt fylekstannlegen. Om dette er i fylket Telemark (jada nå også vestfold..) er dette et gjentagende problem som fylkestannlegen bør gjøres oppmerksom på Anonymkode: caac4...7a5 1
Taluno Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egentlig ganske rart at de kan tillate seg å dele ut timer vi ikke har bedt om og ta seg betalt for dem med mindre vi husker å avbestille. Jeg foretrekker å huske å bestille, tannlegekontoret gir meg en årlig «oppgave». Anonymkode: a1a7e...4a6 Man får ikke random innkalling uten å ha bedt om det. Jeg har ikke fått innkalling til kontroll siden jeg ble 18 år, altså over 15 år siden. Men har nå funnet en tannlege jeg trives med, og har bedt om å få årlig kontroll, så da kommer jeg til å få innkalling framover, fordi jeg selv har bedt om det. Om du får innkallinger til timer uten å ha bedt om det, så kan du bare ta kontakt med dem, si at du ikke ønsker slike innkallinger, og vips er problemet borte. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 Det er vel bare å ringe å forklare, ingenting å hisse seg opp for på forhånd….. 🙄 Feil kan skje…. Sånne folk som er hissig før vi har fått sjansen til å rette en feil, er det verste jeg vet. Stress ned! Anonymkode: ca3e0...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 Leo skrev (1 time siden): Det hender at slike ting "henger igjen" i SMS-systemet selv om timen er avbestilt, så jeg ville ha pustet med magen og ringt dem mandag morgen. Har nemlig skjedd meg også noen ganger i forbindelse med frisørtimer, dyrlegetimer og legetimer, men det har aldri vært noe problem. De vet jo også veldig godt at de hadde stengt nyttårsaften og at du ikke kunne ha gitt beskjed før da altså mandag. Enig! Men enkelte går rett ut med sinnereaksjoner dessverre og har nærmest bestemt seg på forhånd «at må skal vi ta de svindlerne»! Opplever mange av dem i helsevesenet dessverre. Hisser seg opp på forhånd og er kjempesinte før vi en gang har fått høre hva saken gjelder.. Anonymkode: ca3e0...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #18 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo klart hun blir forbannet, når de antageligvis vil kreve penger av henne for ikke møtt til en time!? De har jo ikke registrert avbestillingen, åpenbart, og det blir ord mot ord - har hun avbestilt eller ikke? Derfor bør man alltid avbestille timer pr epost, så man har det skriftlig. Når jeg avbestiller noe, avrunder jeg alltid eposten med "jeg vil gjerne ha bekreftelse på epost når dette er gjort" (avbestillingen). Anonymkode: aa9d2...6ef Det er mer rasjonelt å bli forbannet dersom man etter å ha ringt og forklart at man allerede har avbestilt timen, blir fakturert for den. Jeg har alltid undret meg over dem som går rett i angrep og er hissige før de en gang vet hva resultatet blir. De samme folkene synes gjerne de får dårlig service over alt, men tenker ikke over at det er fremgangsmåten de selv bruker som er problemet. Anonymkode: d5da8...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #19 Skrevet 1. januar 2022 Taluno skrev (1 time siden): Man får ikke random innkalling uten å ha bedt om det. Det hender. Jeg hadde årlig kontroll i hjembyen min tidligere. En sommer jeg fikk innkalling, så ringte jeg inn og sa at jeg hadde flyttet. De sa de skulle stryke meg fra listen. Året etter fikk jeg en ny innkalling…. Da ringte jeg inn og sa at jeg ikke bodde der. Har ikke hørt noe siden. Anonymkode: d0dfd...ef1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #20 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da ringer du tannlegekontoret når det åpner på mandag og forklarer dem dette. Feil kan skje, og dette er et lite problem. Ingen ting å bli nesten forbanna for. Anonymkode: d5da8...b8a Kjipt om ts. må betale for uteblitt time, grunnet sekretæren som ikke gjorde jobben sin. Anonymkode: 1b51b...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå