Saftelsker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Jeg ringte føden i dag fordi vesla i magen hadde vært stille. Gjorde alt jormor ba meg om på tlf og fikk ingen respons. Så jeg fikk reise opp en tur til sykehuset for å ta en sjekk. Viser seg at alt er helt fint og jeg føler meg nå som en hysterisk idiot... Gikk ut av føden med halen mellom beina og skammer meg for å kaste bort tiden deres... Vet det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, men jeg føler meg så utrolig teit. Samboer utsatte planer for å bli med meg til sykehuset og min mor så til guttungen hjemme. Så det ble liksom en stor greie ut av ingenting. Er selfølgelig bare glad det ikke er noe galt med vesla men jeg er så flau.... Andre som føler seg hysteriske? 3
Populært innlegg Sirinna Skrevet 31. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 31. desember 2021 Sjekk heller 100 ganger for mye enn 1 gang for lite. Barr TENK OM da. Nei vettu hva, du burde vært flau hvis du lot være. 91
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Herregud. Ikke rart sykepleiere blir overarbeidet... Anonymkode: d2c07...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Jeg var i samme situasjon som det under siste svangerskap. De sier jo alltid at det er bedre å ringe engang for mye. Jeg gjorde og som jeg fikk beskjed om uten virkning så kom inn for en sjekk, alt var fint. Litt sånn jaja, men tenk om det hadde vært noe og jeg ikke hadde sjekket. De kommer nok ikke til å se meg igjen likevel, og det er jobben deres å sjekke, så ikke noe å tenke på 🥰 Anonymkode: 09a21...0fe 20
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Slapp av, det går fint 🥰 De er vant til det, og når du snakket med jordmor på telefonen så var dette det riktige å gjøre. Lykke til videre. Anonymkode: 58e19...0dd 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Ikke rart sykepleiere blir overarbeidet... Anonymkode: d2c07...4ef De blir overarbeidet fordi sykehusene ikke har råd til å ansette nok sykepleiere til å dekke opp turnusene og vikarer nok til å dekke opp sykefravær. Det er ikke bekymrede gravide (eller andre pasienter) som gjør dem overarbeidet. Anonymkode: 503d1...3d6 67
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 Du skal absolutt ikke skamme deg, du gjorde jo alt rett i denne situasjonen☺️ Lite liv skal tas på alvor, selv om det i 99% av tilfelle ikke er noe galt. Hilsen en som sitter i andre enden av telefonen på føden😉 Anonymkode: d1371...c67 38
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Hadde også en sånn tur innom føden med første. Han var stortsett aktiv hele tiden, men en morgen så var det ikke aktivitet som det pleide. Ringte og prøvde det som de foreslo, kom så for en sjekk. Var ganske bekymret, og med kroppen full av hormoner så kom selvsagt også tårene da jeg kom inn på mottaket.. superflau over egen reaksjon, men de bare smilte oppmuntrende til meg. Fikk på ctg, og med en gang det beltet kom på, våknet det til liv i magen gitt! Det ble så mye aktivitet og bevegelse at en student måtte sitte og holde det på plass under målingen. Alt var helt fint, og de resterende ukene var aktiviteten i magen på topp. Det er alltid bedre med en tur for mye enn for lite.. Anonymkode: 90318...998 11
mingus Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Det er derfor de er der, men det virker som de glemmer det selv avogtil. Har ringt de 2 ganger selv dette svangerskapet og jeg satt igjen med en sånn flau følelse og følte meg som en idiot som hadde våget å ringe dem. De er kjempegreie når du først kommer inn dit og faktisk skal føde, men de som svarer telefonen på min fødeavdeling er forferdelig sure. 3
Hr. Aktiv Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 Saftelsker skrev (1 time siden): Jeg ringte føden i dag fordi vesla i magen hadde vært stille. Gjorde alt jormor ba meg om på tlf og fikk ingen respons. Så jeg fikk reise opp en tur til sykehuset for å ta en sjekk. Viser seg at alt er helt fint og jeg føler meg nå som en hysterisk idiot... Gikk ut av føden med halen mellom beina og skammer meg for å kaste bort tiden deres... Vet det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, men jeg føler meg så utrolig teit. Samboer utsatte planer for å bli med meg til sykehuset og min mor så til guttungen hjemme. Så det ble liksom en stor greie ut av ingenting. Er selfølgelig bare glad det ikke er noe galt med vesla men jeg er så flau.... Andre som føler seg hysteriske? Ok du om det, men resten av landet er nok på at du gjorde det rette her. Tenk litt på det. 7
Heln Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 Men tenk om det ikke hadde vært i orden med lille og du ikke hadde ringt fordi du ikke vil bry dem? De er på jobb, de vil heller ha deg inn en gang for mye enn en gang for lite sist lå babyen mye med beina mot ryggen min og hadde morkaka på fremsiden. Han hadde noe feil med beina (visste det ikke da, vet det nå) så de få sparkene han hadde var svake og jeg kjente de knapt. Jeg var minst en gang i uka inne på føden for å sjekke fordi jeg var bekymret, og fikk bare skryt hos dem for å ta det på alvor. 7
Hannah80 Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 Overhodet ingenting å være flau over:) 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 Du gjorde helt rett!❤️ Tenk om det ikke hadde vært ok, og de kunne gjort noe med det fordi du faktisk ringte dem? Jeg kjenner meg litt igjen da. Jeg opplevde sterke smerter tidligere i graviditeten og forklarte smertene på fødetelefonen. Fikk da beskjed om å komme inn for en sjekk (var redd det kunne være veldig premature rier). Heldigvis var alt helt fint! Men kjente litt på den «sorry for at jeg plaget dere»-følelsen, selv om de jeg var hos var utrolig hyggelige og sa jeg gjorde helt rett. De sa at de også ønsker at alt skal være bra når man kommer inn for sjekk, og vil heller at man ringer fem ganger for mye enn en gang for lite. Anonymkode: 386ad...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud. Ikke rart sykepleiere blir overarbeidet... Anonymkode: d2c07...4ef Du har ikke barn, antar jeg? ts, du skal ikke være flau over denne hendelsen, når gravide tas inn til sjekk er det jo stort sett ikke noe alvorlig og ting går ofte bra! Håper virkelig ikke de fikk deg til å føle at du var til bry ❤️ godt at alt sto bra til Anonymkode: 5894c...c39 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 Vært inne på sjekk 4ganger med samme baby ❤️ Anonymkode: c174e...5d1 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du har ikke barn, antar jeg? ts, du skal ikke være flau over denne hendelsen, når gravide tas inn til sjekk er det jo stort sett ikke noe alvorlig og ting går ofte bra! Håper virkelig ikke de fikk deg til å føle at du var til bry ❤️ godt at alt sto bra til Anonymkode: 5894c...c39 Jo. Er ikke hysterisk av den grunn Anonymkode: d2c07...4ef
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo. Er ikke hysterisk av den grunn Anonymkode: d2c07...4ef Herregud. Det er ikke hysterisk å ringe når man ikke kjenner liv - det er det man SKAL gjøre. Anonymkode: 386ad...6dd 23
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 Jeg gjorde det samme, og det reddet livet på datteren min. Anonymkode: 41e8f...c93 18
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 Jeg var inne på to sjekker med min sønn pga mye kynnere og smerter. Den ene gangen fikk jeg nesten kjeft av legen fordi jeg var "hysterisk" og andre gangen tok de prøver av sekretet i skjeden og fikk konstatert soppinfeksjon som førte til premature rier. To forskjellige sykehus hvor det første gjorde at jeg følte meg uvelkommen, mens det andre tok meg på alvor og jeg følte meg sett og ikke til bry med beskjed om å ringe et par ganger for mye enn en for lite - jeg som gravid og mor kjente best på kroppen når noe ikke var ok inni magen. Akkurat fire uker etter siste besøket kom babyen, to uker for tidlig. Anonymkode: 48564...dce 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå