Gå til innhold

Urinprøve når den ikke leveres før flere timer senere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hva gjør dere med urinprøve når dere skal til jordmor/lege, og timen ikke er flere timer ut på dagen?

Skal til første time hos jordmor neste uke. Jeg står opp cirka 6, så prøve med morgenurin tas da. Men skal ikke være hos jordmor før kl 10.

Jeg har kjøleskap på jobb, men er veldig lite gira på å sette den der.

Anonymkode: 11801...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ta urinprøven med jordmor? Det har jeg gjort 🙂

Skrevet

Kl.10 er ok. 
Trenger ikke kjøleskap 😜

Anonymkode: a52f6...6d5

• Liker 2
Skrevet

Du kan høre om du kan levere urinprøven før timen, så drar du innom der før jobb. Eller så er det bare å kjøpe en ordentlig beholder på apoteket, og pakke den godt inn og legge i kjøleskapet på jobb. Pakk den inn før du drar dit, og legg den i en matboks før du drar hjemmenfra.

Anonymkode: 252d0...495

• Liker 2
Skrevet

Sett den i kjøleskapet,  og ta den ut 1t før du skal på time

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte da jeg var til jordmor, hun sa det ikke var noe problem om prøven var i romtemperatur i noen timer. På legekontoret sto det imidlertid at den ikke burde stå mer enn 2 timer i romtemperatur, men det har sikkert noe med hva som testes også. 

Anonymkode: dd9e6...94a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må oppbevare urinprøve på jobb, så kan du ha den oppi en (ikke gjennomsiktig) matboks eller pakke den inn i flere poser, eventuelt liten pose oppi matboksen. Sånn gjorde jrg det, i hvert fall, da jeg var i samme situasjon. 

Anonymkode: 173ea...ffc

Skrevet

Lurest å ta den 6 om morraen ja, den holder seg fint den. :) Jeg tok alle mine hos jordmor fram til jeg fikk høyt blodtrykk og da trengte hun morgenurinen min for å sjekke etter protein. Hadde ikke noe å si om jeg hadde vært oppe og tisset 3 om natta, hun tok heller imot den fra jeg våkna 7 og hadde time klokka 13.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Da satser jeg på å pakke den godt inn i ikke-gjennomsiktig matboks 👍

Ts

Anonymkode: 11801...b26

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spurte da jeg var til jordmor, hun sa det ikke var noe problem om prøven var i romtemperatur i noen timer. På legekontoret sto det imidlertid at den ikke burde stå mer enn 2 timer i romtemperatur, men det har sikkert noe med hva som testes også. 

Anonymkode: dd9e6...94a

Mitt legekontor sier det samme om helst maks 2 timer i romtemp, ellers i kjøleskap. Så jeg har hatt morgenurin i kjøleskap når jeg skulle til lege på ettermiddag. Men ja vet ikke om de og helsestasjon sjekker forskjellige ting.

Ikke-gjennomsiktig-boks i kjøleskap er nok det lureste TS :)

Anonymkode: 7ecda...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...