AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Har en snart 17 åring i hus. Han bor 50/50 hos faren og meg. De ukene/helgene han er hos meg, så velger jeg å ikke drikke alkohol. I dag er det nyttårsaften og han er hos meg. Siden han er hos meg, så vil jeg være edru og kjørbar. Han er med noen kompiser i bussavstand herfra. Har ikke problemer med han og han drikker ikke. Men, syntes det er greit å være kjørbar. Dette kan ikke min venninne skjønne, han er jo tross alt snart 17 år. For meg så handler det jo om alder og at han skal ha det gøy, men vite at jeg kan hente han hvis noe skjer. Hun mener at hvis noe skjer, så kan jeg jo bare ta en taxi eller jeg kan få han hjem i taxi. Det syntes ikke jeg er greit, og å få taxi på nyttårsaften er jo ikke det enkleste. Er jeg hysterisk her? Anonymkode: 84c05...056 17
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Oj, dette kom i feil forum, skulle i «Barn og familie». Anonymkode: 84c05...056
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Men hvorfor mener hun du må drikke alkohol i dag? Anonymkode: 26735...8ef 14
Gjest Hottentått Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Enig med deg. Veldig fint å være kjørbar dersom noe skjer.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Synes ikke du er hysterisk fordi du velger å være kjørbar når ungdommen din er ute. Heller en ansvarlig og trygg voksen. Jeg hentet min sønn og en kompis på fest forleden. Min sønn var edru (nykonfirmert), mens kompisen hans var dritings, kastet opp, sjanglet, sovnet i bilen osv. Han er hadde fått alkohol med foreldrene sine, og de hadde lagt seg og låst døra da han kom hjem. Det synes jeg er veldig uansvarlig, som foreldre bør vi kunne være tilgjengelig for ungdommene våre. Anonymkode: 4d07d...bde 31
Gjest Elder Millennial Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Nei, du er da så visst ikke hysterisk. Det hadde nok ikke vert krise om du ikke var kjørbar, men jeg er nok tilbøyelig til å være enig med deg.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Du er en fornuftig mor. Du har da ikke behov for å drikke alkohol (ingen har det, med mindre de har problemer) og der kan lett skje at 17-åringen har behov for å bli hentet et sted eller til og med behov for å bli kjørt på legevakten (det er tross alt nyttårsaften) Be venninna di passe sine egne saker. Det er egentlig litt synd på henne som syntes alkoholen er SÅ viktig at hun vil presse deg til å drikke for å få en drikkekompis. Anonymkode: ade40...e44 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Nei ikke hysterisk. Hva gjør du ellers om han plutselig vil hjem fordi noe skjer? Jeg holdt meg kjørbar hver helg min jente var i samme alder. Anonymkode: 4a3dc...e2b 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Du er en fornuftig mor. Jeg holdt meg også edru når mine ungdommer var på fest. Det året de var russ, så ble det ikke noe alkohol på meg. Anonymkode: 2e5eb...48d 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en snart 17 åring i hus. Han bor 50/50 hos faren og meg. De ukene/helgene han er hos meg, så velger jeg å ikke drikke alkohol. I dag er det nyttårsaften og han er hos meg. Siden han er hos meg, så vil jeg være edru og kjørbar. Han er med noen kompiser i bussavstand herfra. Har ikke problemer med han og han drikker ikke. Men, syntes det er greit å være kjørbar. Dette kan ikke min venninne skjønne, han er jo tross alt snart 17 år. For meg så handler det jo om alder og at han skal ha det gøy, men vite at jeg kan hente han hvis noe skjer. Hun mener at hvis noe skjer, så kan jeg jo bare ta en taxi eller jeg kan få han hjem i taxi. Det syntes ikke jeg er greit, og å få taxi på nyttårsaften er jo ikke det enkleste. Er jeg hysterisk her? Anonymkode: 84c05...056 Du gjør rett. Uten tvil. Anonymkode: 9a3d3...6ab 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har en snart 17 åring i hus. Han bor 50/50 hos faren og meg. De ukene/helgene han er hos meg, så velger jeg å ikke drikke alkohol. I dag er det nyttårsaften og han er hos meg. Siden han er hos meg, så vil jeg være edru og kjørbar. Han er med noen kompiser i bussavstand herfra. Har ikke problemer med han og han drikker ikke. Men, syntes det er greit å være kjørbar. Dette kan ikke min venninne skjønne, han er jo tross alt snart 17 år. For meg så handler det jo om alder og at han skal ha det gøy, men vite at jeg kan hente han hvis noe skjer. Hun mener at hvis noe skjer, så kan jeg jo bare ta en taxi eller jeg kan få han hjem i taxi. Det syntes ikke jeg er greit, og å få taxi på nyttårsaften er jo ikke det enkleste. Er jeg hysterisk her? Anonymkode: 84c05...056 Max hysterisk Anonymkode: a3c9a...38d 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 Nei det er ikke hysterisk å ville hente sønnen sin på fest, det er veldig bra og venninna di er litt enkel.... Å bruke 1000kr +++ på å komme i taxi å hente sønnen sin på fest, det er både dumt og flaut! Anonymkode: 3cf8f...f6c 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 Du trenger da vel ikke å definere det i noen av retningene? Sånn har du valgt å gjøre det, og det er helt fint. Anonymkode: c6ede...71f 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 TS her! Godt å høre at de fleste er enige med meg her. Det er nyttårsaften og ting kan skje. Ønsker ikke å være den moren som kommer stinkende av alkohol til legevakten om noe skjer eller være den som sier nei til å hente (faren jobber natt 1,5 time reisevei herfra). Anonymkode: 84c05...056 12
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 Trenger ikke være hysterisk for å ikke drikke. Det er jo ikke drikke påbud 😂 Syns det er fornuftig jeg 👍 Anonymkode: 3a2c7...c07 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 Enig med deg. Koser meg også med brus viktigere å kjøre/hente ungdommen for meg Anonymkode: ecdaa...eeb 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 Man kan leve et fint liv med å være til sted og uten alkohol. Jeg er avholds selv. Ikke fordi jeg tenker det er feil å kose seg med et glass, det har jeg også selv gjort. Så lenge barna bodde hjemme drakk jeg aldri i deres nærvær, heller ikke det fordi jeg tror de ville ha tatt skade av å sett meg ta et glass vin. Det var bare ikke et behov jeg hadde, og nå har jeg innsett at det er menneskene jeg har rundt meg som skaper hyggen og en stemning. Alkohol skaper ingenting, det er det menneskene som gjør. Du har barna så kort tid før de er voksne, og at du da velger å være til stede er bare fint. Anonymkode: 9942f...43a 3
Sophie-Ann Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en snart 17 åring i hus. Han bor 50/50 hos faren og meg. De ukene/helgene han er hos meg, så velger jeg å ikke drikke alkohol. I dag er det nyttårsaften og han er hos meg. Siden han er hos meg, så vil jeg være edru og kjørbar. Han er med noen kompiser i bussavstand herfra. Har ikke problemer med han og han drikker ikke. Men, syntes det er greit å være kjørbar. Dette kan ikke min venninne skjønne, han er jo tross alt snart 17 år. For meg så handler det jo om alder og at han skal ha det gøy, men vite at jeg kan hente han hvis noe skjer. Hun mener at hvis noe skjer, så kan jeg jo bare ta en taxi eller jeg kan få han hjem i taxi. Det syntes ikke jeg er greit, og å få taxi på nyttårsaften er jo ikke det enkleste. Er jeg hysterisk her? Anonymkode: 84c05...056 Har ikke lest de andre svarene dine, men hva med de som ikke har lappen? Ungdommen er mer enn stor nok til å ta en taxi. Jeg syns du er hysterisk. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå