Gå til innhold

Gåver og slikt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fins det nokon "reglar" for kor gåvene skal leverast til bryllupet? Kva er vanleg? Brukar gjestene å ha med seg gåver til festen, eller leverer dei gåvene før? Vil det bli lita tid for to gåveutpakkarar å pakke ut gåver frå 50 gjester mellom vigsla og middagen? (er vel snakk om 1-2 timar, tenker eg...)

Fint om de som har erfaringar med dette kunne ha fortalt litt om gåveutpakkings-sekvensen... (ikkje at vi forventer nokon gåver då, men.. hehe..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håpte å få alle gavene dagen før - men den gang ei.. fikk bare av gaver i forveien av de som ikke skulle i bryllupet.

Nå hadde vi vielse og fest på samme sted - så alle gavene kom før vielsen, men det vanlige er at folk tar med gaver til festen.

Det tar lang tid å pakke ut gavene - vi hadde to som ikke skulle være med på festen. Om det er noen som skal være med på festen tror jeg nok du må ha flere - det er iallefall min erfaring fra bryllup jeg har vært i - som rege ler de ikke ferdig til brudeparet ankommer hvis ikke.

Ha en bok (gjerne basarbok) og klistermerker med nr. En pakker ut og en setter nr på gaven, den andre skriver nøyaktig hva og fra hvem med samme nr i boka. Det funka innmari godt for oss!

Om du har mulighet til å ha flere - ha da en som kaster søpla og en som setter det fint opp.

Ta vare på kartonger o.l. som det kommer i - lettere å få frakta det hjem.

Ha mye plass- selv om du ikke venter mye gaver - kommer det alltid mer enn du tror.

Pakk opp og sett nr på de gavene du får i forveien - det letter jobben litt for oppakkere.

Håper du fikk noen tips nå.

Skrevet

Vi hadde 70 til middag og 2 gaveutpakkere. Vet ikke om noen flere hjalp til, men det holdt med tid.

:)

Skrevet (endret)

Mellom vielsen og middagen. De hadde fått mer hjelp hvis de ville, men jo flere kokker jo mere søl.

Nå kom ikke gjestene på likt hos oss da. De kom vel godt spredt med en times mellomrom. Tror alle var på plass ca en halv time før vi kom.

Endret av ¤Arwen¤
Skrevet

Var det lang tid mellom vigsla og middagen?? Vil 1-2 timar vere passe for å rekke å pakke ut gåver frå 60 gjester?

Skrevet

Vielsen var 1300 og vi kom vel til lokalene klokka 1600. Da hadde de tre pakker igjen tror jeg. :)

Skrevet

liten digresjon:

at folk gidder å pakke inn gaver når de kommer i bryllup. Skulle tro de fleste hadde "lært" nå.

Skrevet
liten digresjon:

at folk gidder å pakke inn gaver når de kommer i bryllup. Skulle tro de fleste hadde "lært" nå.

Enig.... Men folk syns sikkert det er litt dumt å komme med uinnpakka gåver....

Skrevet
Enig.... Men folk syns sikkert det er litt dumt å komme med uinnpakka gåver....

Sikkert, dessuten er det jo kanskje noen som pakker opp gavene selv også, man kan aldri vite. I Sverige er det jo vanlig at brudeparet pakker opp gavene selv i løpet av kvelden.

Skrevet

Vi hadde 1.5 timer mellom vielsen og til vi selv var ved selskapslokalet og det gikk nok ytterlig 45 min før vi satte oss til bords.

Alle gavene som var kommet inn på forhånd til begge våres foreldre pakket vi selv ut dagen i forveien for å spare gaveutpakkerne litt tid. Vi var 45 totalt til middag og det greide seg med 2 personer til denne jobben.

Skrevet

kom bare på en liten ting...

Ikke nødvendigvis alle gjestene kommer til lokalet en halvtime før..

Våre oppakkere var ferdige da - og gikk hjem..

kom 2 gjester med gaver lke før vi kom...

Du kan risikere at mange kommer like før dere da...

Skrevet

Alle gjestene skal opp til festlokalet like etter vigsla, så det blir nok ikkje noko problem...

Skrevet
liten digresjon:

hehe; det har i hvert fall jeg lært nå - men ikke før jeg var i mitt første bryllup for et år siden, i en alder av 27... Så det er jo stadig noen nye som må lære... og ikke alle frekventerer brylluupsfora daglig...

Pakker forresten fortsatt inn, men er ikke så omhyggelig som med andre gaver lengre. Det kan jo hende at gaven blir sett av brudeparet før gavebordet er klart og sånn, så da er det på en måte greit å være litt føre var... Som med reint undertøy :ler:

Skrevet

Vi pakket opp selv, vi.. Etter hvert som vi fikk gavene. Hyggelig og personlig synes jeg!

Skrevet
Vi pakket opp selv, vi.. Etter hvert som vi fikk gavene. Hyggelig og personlig synes jeg!

Åh, det er sikkert kjempe-hyggeleg, men med 60 gjester trur eg det kan bli ein smule hektisk. Etter vigsla skal vi fotograferast, og etter det skal det vere middag. Om vi skulle ha pakka opp gåver før den tid hadde det nok blitt ei stund å vente på maten, tenker eg.. Men hadde vi hatt eit mindre bryllup kunne nok det vore ein fin løsning. :)

Skrevet

Tråden er ryddet.

Misty (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...