Gå til innhold

Skaper jeg konflikt med mellom to brødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort i denne situasjon og i ettertid? 

Jeg dro for første gang og besøkte min svigerfamilie i min ektemanns hjemmeland. Han er araber. 

Jeg og min ektemann har vært sammen i snart 3 år. Han er en god ektemann. Familien hans kunne ikke delta i bryllupet pga avstand. De deltok på skype. 

Planen etter bryllupet var å reise til hans hjemmeland og treffe svigerfamilien  men dette ble ikke gjort pga covid. Vi utsatte reisen frem til en stund tilbake. Familien hans har alltid vært vennlige på skype. 

Så situasjon er: i en av de første dagene da jeg og min mann var i deres hjemmeland, traff jeg min ektemanns eldre bror. Vi snakket engelsk. Han kom bort til meg og sa siden kona hans ikke er så flink i engelsk, så skulle jeg prøve å snakke rolig ( baby språk) sånn at hun får med seg det vi prater om slik at hun ikke blir flau. Jeg svarte pent og der og da tok det ikke så ille. I ettertid snakket jeg rolig og valgte enkle ord slik at kona hans forstod meg uten å bli flau. 

Andre dagen hele familien var samlet inkludert en annen svigerinne ( kona til andre eldre bror). Denne svigerinnen er litt arrogant ovenfor svigerfamilien. Hun er både høy utdannet og har det godt med rikdom. 

Det var familiemiddag hvor alle var samlet. broren til mannen min som ba meg om å prate sakte så kona ikke blir flau, kom bort til meg og trakk meg ut fra forsamlingen. Han sa denne gangen om å IKKE prate sakte fordi kona hans vil føle seg flau foran denne arrogante og utdannet svigerinnen.. jeg spurte han om løsning på dilemmaet, han kastet ballen til meg og sa at han ikke vet hva jeg burde gjøre, men noe måtte gjøres så kona hans ikke blir fornærmet/ flau. 

Jeg skjønte absolutt ikke hva jeg skulle svare han. Min mann kom og gjorde heller ikke stort annet enn å si at jeg burde ikke bry meg om denne arrogante svigerinnen og bare fortsette å snakke som vanlig.så gikk han videre.

Jeg kjenner at dette irriterer meg litt i ettertid.. var det det eneste støttet jeg fikk av mannen min? Burde ikke han ha stått opp og tatt en alvors prat med broren sin...jeg hadde selvfølgelig en alvors prat med mannen min dagen etter, han tok opp praten med broren sin og sa at broren skulle ha tatt den praten med min mann og ikke meg sånn som hab gjorde. Hvorfor klarer ikke jeg å legge dette bak meg? Har jeg grunn til å bli lei meg over det som skjedde? Driver jeg å ødelegger min ro? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: d5030...7d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det rart det er krig i verden... 

Anonymkode: 1051d...0c7

• Liker 20
Skrevet

Herregud. Her finnes det jo seriøst ikke noe problem? Jeg leste i vei om denne "konflikten mellom to brødre", men den kom jo aldri. Let it go!! 

Anonymkode: feb98...ef1

• Liker 14
Skrevet

Salam 🙏 Betyr ikke det fred. 

Dette var et dårlig dilemma. Legg det bak deg du. 

Anonymkode: 92e0a...424

• Liker 7
Skrevet

Dette hadde jeg ikke brukt energi på å gruble mer over. En ikke-sak, sånn egentlig:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei vettu hva. Har man ikke større utfordringer enn dette..

Anonymkode: c05d8...8d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var da ingen konflikt mellom brødrene? Utifra det som ble sagt, så hadde jeg da bare snakket vanlig, men ikke utydelig. Ikke opplagt ekstremt tydelig. Men normal tydelig tale som jeg f.eks ville snakket i telefon. Om konen til broren hadde følt seg flau, så er det ikke din feil. Broren ba deg om å ikke snakke "babyspråk". Hennes manglende engelskkunnskaper er uansett ikke din feil, akkurat som det ikke er deres feil at du ikke forstår deres språk. Tenk hvis konen til broren til mannen din skulle ha dårlig samvittighet for det 😀

Anonymkode: 84024...ebd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 19.23):

Jeg dro for første gang og besøkte min svigerfamilie i min ektemanns hjemmeland. Han er araber. 

Jeg og min ektemann har vært sammen i snart 3 år. Han er en god ektemann. Familien hans kunne ikke delta i bryllupet pga avstand. De deltok på skype. 

Planen etter bryllupet var å reise til hans hjemmeland og treffe svigerfamilien  men dette ble ikke gjort pga covid. Vi utsatte reisen frem til en stund tilbake. Familien hans har alltid vært vennlige på skype. 

Så situasjon er: i en av de første dagene da jeg og min mann var i deres hjemmeland, traff jeg min ektemanns eldre bror. Vi snakket engelsk. Han kom bort til meg og sa siden kona hans ikke er så flink i engelsk, så skulle jeg prøve å snakke rolig ( baby språk) sånn at hun får med seg det vi prater om slik at hun ikke blir flau. Jeg svarte pent og der og da tok det ikke så ille. I ettertid snakket jeg rolig og valgte enkle ord slik at kona hans forstod meg uten å bli flau. 

Andre dagen hele familien var samlet inkludert en annen svigerinne ( kona til andre eldre bror). Denne svigerinnen er litt arrogant ovenfor svigerfamilien. Hun er både høy utdannet og har det godt med rikdom. 

Det var familiemiddag hvor alle var samlet. broren til mannen min som ba meg om å prate sakte så kona ikke blir flau, kom bort til meg og trakk meg ut fra forsamlingen. Han sa denne gangen om å IKKE prate sakte fordi kona hans vil føle seg flau foran denne arrogante og utdannet svigerinnen.. jeg spurte han om løsning på dilemmaet, han kastet ballen til meg og sa at han ikke vet hva jeg burde gjøre, men noe måtte gjøres så kona hans ikke blir fornærmet/ flau. 

Jeg skjønte absolutt ikke hva jeg skulle svare han. Min mann kom og gjorde heller ikke stort annet enn å si at jeg burde ikke bry meg om denne arrogante svigerinnen og bare fortsette å snakke som vanlig.så gikk han videre.

Jeg kjenner at dette irriterer meg litt i ettertid.. var det det eneste støttet jeg fikk av mannen min? Burde ikke han ha stått opp og tatt en alvors prat med broren sin...jeg hadde selvfølgelig en alvors prat med mannen min dagen etter, han tok opp praten med broren sin og sa at broren skulle ha tatt den praten med min mann og ikke meg sånn som hab gjorde. Hvorfor klarer ikke jeg å legge dette bak meg? Har jeg grunn til å bli lei meg over det som skjedde? Driver jeg å ødelegger min ro? Hva hadde dere gjort?

Oh boy... Ja dette var jo helt krise *ironi*. Hva er egentlig problemet? 

Hvis du ikke klarer å legge dette bak deg så burde han legge deg bak seg og komme videre, for mer overdramatisering enn dette skal man lete lenge etter. 🚩

Anonymkode: 40fed...685

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke helt se problemet her.. broren han prøvde bare å forhindre konflikter virket det som. Det er jo ikke sånn at noe negativt skjedde? 

Anonymkode: f37d8...4c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi oi oi!

Var det god kake dere hadde da? Oppstod det noen store dilemmaer da du ikke var sikker på om du skulle bruke tre eller fire fingre på å holde skjeen?

Anonymkode: fab0d...707

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 12/31/2021 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Er vel heller du som er veik, handlekraften til ett barn og konfliktsky.  Er du ikke ett voksent selvstendig menneske?

Anonymkode: 0d95b...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Om du skaper konflikt mellom to brødre vet jeg ikke, men NOE skaper du iallfall.

Anonymkode: 962d5...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...