AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Elsker stilen med moderne panel med kvistfri, hvitbeiset/voksetfuru, som feks fra neohytter. Men blir det for mye i et nytt funkishus? Liker ikke den totalt «tomme» stilen de fleste hus bygges uten lister og vinduskarmer, og er ute etter et alternativ. Elsker treverk, både utseende og følelse! Men blir det feil med moderne hyttestil på enebolig? Kanskje vi har sett oss blinde på at det kan gå? Anonymkode: 50f14...3a5 1
AprilLudgate Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 (endret) Åh, jeg ELSKER Neohytter 🥰🥰🥰 Om du kikker litt på diverse massivtrehus synes jeg ikke det stilmessig er så annerledes? Jeg liker å bruke farger i interiør - og da synes jeg mye trebruk inne er fint. Eneste er at jeg ikke kunne hatt trekjøkken uten farge i tillegg. Hadde nok gått for noe med farge - enten sort eller type litt pastell/matt grågrønn eller noe sånt. Boligene i Hurdal landsby er jo og litt i den retning. Hadde styrt unna veldig hyttete greier ellers (og trappeløsningen), men stuedelen i Neohyttene er jo sinnsykt fint. Har du sett på huset fra R21 arkitekter på Slemdal? Innvendig altså. Den som er i Trosterudveien tror jeg, har påbygd drivhus. Men stue/kjøkkendel og soverommene der er jo ikke så langt fra uttrykket til Neohytter - treverk, sort og stilrent. Der har de gått for dust grønt kjøkken. Endret 31. desember 2021 av Fløff 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #3 Skrevet 1. januar 2022 Fløff skrev (4 timer siden): Åh, jeg ELSKER Neohytter 🥰🥰🥰 Om du kikker litt på diverse massivtrehus synes jeg ikke det stilmessig er så annerledes? Jeg liker å bruke farger i interiør - og da synes jeg mye trebruk inne er fint. Eneste er at jeg ikke kunne hatt trekjøkken uten farge i tillegg. Hadde nok gått for noe med farge - enten sort eller type litt pastell/matt grågrønn eller noe sånt. Boligene i Hurdal landsby er jo og litt i den retning. Hadde styrt unna veldig hyttete greier ellers (og trappeløsningen), men stuedelen i Neohyttene er jo sinnsykt fint. Har du sett på huset fra R21 arkitekter på Slemdal? Innvendig altså. Den som er i Trosterudveien tror jeg, har påbygd drivhus. Men stue/kjøkkendel og soverommene der er jo ikke så langt fra uttrykket til Neohytter - treverk, sort og stilrent. Der har de gått for dust grønt kjøkken. Skal sjekke ut disse, TUSEN takk for fint svar! 😄 ts Anonymkode: 50f14...3a5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Elsker stilen med moderne panel med kvistfri, hvitbeiset/voksetfuru, som feks fra neohytter. Men blir det for mye i et nytt funkishus? Liker ikke den totalt «tomme» stilen de fleste hus bygges uten lister og vinduskarmer, og er ute etter et alternativ. Elsker treverk, både utseende og følelse! Men blir det feil med moderne hyttestil på enebolig? Kanskje vi har sett oss blinde på at det kan gå? Anonymkode: 50f14...3a5 Du vil altså bygge et hus som er moderne på utsiden og tradisjonelt på innsiden? Det vil nok føre til et ganske mye smalere utvalg av kjøpere når det en gang skal selges. De som liker hus som er moderne på utsiden liker gjerne også et moderne uttrykk inne, og tilsvarende for de som liker "tradisjonelle" løsninger utvendig som saltak, sprosser, hunder og karnapper. Hva med et treverk-alternativ til panel? Kryssfiner kan være superfint inne synes jeg. Finnes i mange forskjellige tresorter og kan brukes både ubehandlet og behandlet på mange forskjellige måter. Også hvitbeiset. I stue så synes jeg det er flott med vinduer som går fra gulv til tak om man er i 2.etg, men da blir det dårlig med vinduskarmer Anonymkode: 1bedf...0af 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #5 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vil altså bygge et hus som er moderne på utsiden og tradisjonelt på innsiden? Det vil nok føre til et ganske mye smalere utvalg av kjøpere når det en gang skal selges. De som liker hus som er moderne på utsiden liker gjerne også et moderne uttrykk inne, og tilsvarende for de som liker "tradisjonelle" løsninger utvendig som saltak, sprosser, hunder og karnapper. Hva med et treverk-alternativ til panel? Kryssfiner kan være superfint inne synes jeg. Finnes i mange forskjellige tresorter og kan brukes både ubehandlet og behandlet på mange forskjellige måter. Også hvitbeiset. I stue så synes jeg det er flott med vinduer som går fra gulv til tak om man er i 2.etg, men da blir det dårlig med vinduskarmer Anonymkode: 1bedf...0af Det er jo moderne treverk på en måte? Ikke akkurat sprosser og sveitser. Men ja, det er en frykt! Men samtidig bygger vi ikke for å selge, og boligmarkedet her er bra, så vi får uansett solgt om vi må. Bygger med flatt tak pga tomten og at vi må ha to fulle etasjer. ts Anonymkode: 50f14...3a5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo moderne treverk på en måte? Ikke akkurat sprosser og sveitser. Men ja, det er en frykt! Men samtidig bygger vi ikke for å selge, og boligmarkedet her er bra, så vi får uansett solgt om vi må. Bygger med flatt tak pga tomten og at vi må ha to fulle etasjer. ts Anonymkode: 50f14...3a5 Styr for all del unna kryssfiner! Det er ultrastygt og da mister du garantert mange kjøpere når du skal selge. Når dere skal bo der mange år selv, så gå for det dere liker. Synes det høres tøft ut å bryte med den kjedelige, tomme stilen. Og dere skal tross alt trives i deres eget hus! Anonymkode: cc113...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Har selv Neohytte, men synes ikke stilen passer en funkisbolig med flatt tak. Anonymkode: 5bb38...9f3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Styr for all del unna kryssfiner! Det er ultrastygt og da mister du garantert mange kjøpere når du skal selge. Når dere skal bo der mange år selv, så gå for det dere liker. Synes det høres tøft ut å bryte med den kjedelige, tomme stilen. Og dere skal tross alt trives i deres eget hus! Anonymkode: cc113...a3d Ja, kryssfiner er jeg dessverre ingen fan av. Synes det ser så uferdig ut. Så bra! ts Anonymkode: 50f14...3a5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har selv Neohytte, men synes ikke stilen passer en funkisbolig med flatt tak. Anonymkode: 5bb38...9f3 Hm, kan jeg spørre hvorfor sånn mer spesifikt? 😊 ts Anonymkode: 50f14...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå