NorthernLight Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Hvordan har det siste året 2021 vært? Har dere mistet kontakt med noen venner/bekjente/familie pga pandemien?
Gjest Adobyen Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Ja. Kontakten med omverdenen har blitt veldig begrenset, i minste laget for det sosiale.
Gjest Chiroptera. Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 (endret) Har faktisk blitt tettere knyttet sammen med mange familiemedlemmer, og gamle kjente også, så det har vært en fin bivirkning av coronaen. Endret 31. desember 2021 av Chiroptera.
Sequoia Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Tettere med nærmeste familien, men håpløst distansert fra venner Håper det går an å reversere etter dette… 3
Example Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Ja. Som utflyttet har jeg dessverre få muligheter til å holde kontakten med mine nærmeste venner. Vi har vært uheldige med nyinnførte regler flere ganger. Nyttårsforsetter til 2022 er å bli mindre solidarisk og mer egoistisk. Staten viser lite hensyn til sosiale relasjoner og psykisk helse. Da tenker jeg at hensynet til staten, som det faktisk er da de har rotet til sin beredskap, bør bli mindre. 4
Gjest Warrior Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Nei har ikke mistet kontakt med noen. Er noen jeg har litt mindre kontakt med som bor langt borte og noen jeg ikke kommer så godt overens med mer på grunn av min oppførsel en gang vi var sammen i 21, ellers har jeg like mye kontakt venner og familie.
Tunique Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Nei, heldigvis ikke. Har blitt noe krangling med enkelte, men har ikke mistet venner eller familiemedlemmer av den grunn. Er sundt med en god diskusjon innimellom. 2
Justlooking Skrevet 1. januar 2022 #8 Skrevet 1. januar 2022 Det har blitt mindre sosialt enn vanlig. Har hatt masse kontakt med storfamilien og de på jobb når vi har vært der samt naboer. Vært lite fysisk kontakt med venner men det er mest latskap fra min side og det vil ta seg opp igjen når jeg gidder. Hjemmekontoret gjør at det blir et tiltak å finne på så mye for det er så herlig å være hjemme 😊Har ikke mistet noen pga vaksine/ikke vaksine, heldigvis har jeg ingen rundt meg som bryr seg om vaksinestatusen til folk. Kanskje fordi ingen vet om noen som har blitt syke av covid? Så får vi håpe at 2022 blir et fint år for oss alle 👍 3
trønder Skrevet 1. januar 2022 #9 Skrevet 1. januar 2022 Har kuttet ut de som har valgt å ikke vaksinere seg. Gratispassasjerer har ingen plass i mitt liv. 3
velociraptor Skrevet 1. januar 2022 #10 Skrevet 1. januar 2022 Ikke mistet venner pga pandemien i seg selv, men mistet kontakt med enkelte pga tiltakene, og har dessverre hatt mye mindre kontakt med familie. Samtidig fått nye nære venner på grunn av det samme (man er i samme kohort, skal ikke omgås andre, blir dermed ekstremt godt kjent etc).
Entern Skrevet 1. januar 2022 #11 Skrevet 1. januar 2022 Ikke MISTET venner men har ikke hatt kontakt med dem. Vondt. 1
Gjest Jezz Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Har levd livet helt normalt som jeg alltid har gjort. Har vært frisk.
Loff77 Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Har aldri hatt mer sosial omgang enn 2021😀 1
GammelKaktus Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Har ikke mistet kontakten med noen jeg ikke ønsket å miste kontakten med. Har benyttet sjansen til å kutte ned på folk som ikke bidrar med så mye mer enn stress og mas. Ellers så har vi hatt kontakt med de som vi alltid har hatt kontakt med. Litt mer planlegging når vi har truffet hverandre med barna og så har vi nok vært mer ute enn vanlig. Har jo egentlig hatt mer kontakt med venner både de som bor rundt oss men og de i utlandet etter pandemien inntok verden for vi har hatt mer tid til å sette oss foran pc med kaffe og gnål. 😄 Vi har hele tiden vært veldig forsiktige når vi møttes, avstand og munnbind, få nærkontakter og antibac. Flere som jobber i helse og har venner som er alvorlig syke så da er vi mer påpasselige. Kjenner flere som døde av korona i 2020 så vi har vært ganske så forsiktige, først når vaksinen kom vi har tatt livet mer med ro. Men har fortsatt ikke mange nærkontakter og holder avstand, tenker at jeg tar litt mer hensyn så kan barna heller leve litt mer normalt. Blir uansett spennende å se hvordan ting blir dette året, kjenner ikke akkurat en bølge av optimisme men nå er jeg vel ikke så optimistisk anlagt heller .
Balian d'Ibelin Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 2021 har vært et fint år for meg, akkurat som 2020 var. 1
Hatsumomo Skrevet 1. januar 2022 #16 Skrevet 1. januar 2022 NorthernLight skrev (På 31.12.2021 den 17.43): Hvordan har det siste året 2021 vært? Har dere mistet kontakt med noen venner/bekjente/familie pga pandemien? Nei.
GrønnNellik68 Skrevet 1. januar 2022 #17 Skrevet 1. januar 2022 NorthernLight skrev (På 31.12.2021 den 17.43): Hvordan har det siste året 2021 vært? Har dere mistet kontakt med noen venner/bekjente/familie pga pandemien? Ja mistet flere muligheter til å treffe folk. Ikke sett familie siden 2019 før korona. Forhåpentligvis løser det seg i år. 2
Lovis Fenja Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 Permanent mistet en venninne som skjelte meg ut. Vil ikke ha så kjipe folk som venninner. 5
brainstorm Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har familie og kolleger i utlandet, men 2020 var et verre år enn 2021 i så måte. Ukene med rettigheter for fullvaksinerte høsten 2021 ble utnyttet godt til å treffe folk jeg ikke hadde sett på halvannet år. Forhåpentligvis blir 2022 bedre, men neppe før utpå vårparten.
Anonymus1986 Skrevet 2. januar 2022 #20 Skrevet 2. januar 2022 Mistet kontakt med flere siden møteplassene våre har blitt stengt, og man har nok med seg og sitt.
Anbefalte innlegg