AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Er det flere som har tenåringer på samme alder som er slik som min? Hun er veldig ofte sur. Svarer stort sett surt uansett. Er lat og vil helst bare sitte på rommet foran PC’n. Er like sur hos mot besteforeldre. Syns hun virker umoden. I dag for eks. ble hun kjempesur når hun fikk vite at vi skulle ha kalkun til middag. Det skal i allefall IKKE hun ha. Hun kom til å lage seg nei annet mat, for kalkun spyr hun av. Altså, det er sånn nesten hele tiden. Hvordan håndterer dere andre slik oppførsel? Anonymkode: a0a87...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Har ikke slike barn, da de alltid har lært at det får konsekvenser for dem selv å oppføre seg ufint. Ja- barn gir ja- mamma, nei- barn gir nei- mamma. Jeg krefter særdeles sjelden, men overnevnte følges konsekvent opp. Nytter ikke å be meg om penger til noe eller kjøring, henting og tjenester dersom de ikke har gjort det jeg ber om. Sur, gretten og ufin gir tilsvarende konsekvenser. Hender her også at de ikke vil spise det som er til middag. Jeg har høyde for det, men da lager de selv noe annet, og rydder opp etter seg. Dette er innarbeidet fra de var mindre, så det går på skinner nå. Sikkert litt vanskeligere å plutselig begynne slik, men antagelig ikke umulig. Anonymkode: 8dda6...95c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Kjefter, ikke krefter. Anonymkode: 8dda6...95c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Helt normalt , men her inne får du nok kun høre fra de perfekte som selvsagt ikke tillater noe sånt og barna oppfører seg derfor perfekt Anonymkode: d1adc...607 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Helt normalt , men her inne får du nok kun høre fra de perfekte som selvsagt ikke tillater noe sånt og barna oppfører seg derfor perfekt Anonymkode: d1adc...607 Ja, men man kan innimellom få inntrykk av at det er oss som ikke har problemer med våre barn det er noe feil ved. Trenger de som sliter mest å få høre at andre også sliter når de ber om råd, eller vil de ha råd fra dem som ikke har tilsvarende problemer når de ber om råd? Anonymkode: 8dda6...95c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå