Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første; Godt nytt år!

Jeg har gjort meg en del tanker om meg og mitt liv denne tiden, og håper at 2022 blir bedre. Jeg har nesten ingen venner, kanskje mye på grunn av meg selv.

Et av mine største ønsker er å få meg gode og stabile venner. Jeg har gått gjennom hele mitt liv (30 år) med svært få venner. Synes det er veldig tungt å ha vært så ensom, og lengter etter gode venner å skape minner med.

Tro meg, jeg har prøvd, men føler ikke at jeg passer inn så godt. Selv om jeg tar initiativ til vennskap og er åpen/hyggelig blir det aldri mer enn bekjentskap. Føler jeg står på sidelinjen av livet uansett hva jeg gjør.

Flere som har det slik? Føler meg litt ensom denne nyttårsaften (og alle de andre..). Uansett hvilken situasjon du er i, håper jeg at 2022 blir superbra for deg ❤️ legg gjerne igjen et par ord om du ønsker.

Anonymkode: 5d554...0fa

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Ensomhet gjør så ufattelig vondt. Jeg sliter med å få venner selv fordi jeg ikke er en bra nok person slik at folk bare går sin vei. Jeg er ikke så flink til det sosiale greiene. Jeg får det bare ikke til uansett hvor mye jeg prøver. Jeg sitter her alene på nyttårsaften og det gjør veldig vondt. Jeg var også alene på julaften og i romjula også. 
Godt nytt år til deg.❤️

• Liker 5
Skrevet

Samme her . Jeg er alltid på sidelinjen. Har bekjente, men er aldri et førstevalg....eller andre eller tredje.

Den følelsen...når du sitter på et langbord i bryllup, og de til høyre snakket sammen, de til venstre snakker sammen og de på andre siden av bordet snakker sammen. Og så sitter jeg der. Jeg snakker, men de andre er som regel mer spennende å snakke med.... 

Anonymkode: efc53...a69

• Liker 6
Skrevet

Jeg har det slik jeg også, så du er ikke alene.  Tenker å prøve flere nye ting i år, der man får vært litt sosial. Også vil jeg prøve å ta mer initiativ, og utfordre meg mer på det sosiale. 

Novalie skrev (10 minutter siden):

Hei. Ensomhet gjør så ufattelig vondt. Jeg sliter med å få venner selv fordi jeg ikke er en bra nok person slik at folk bare går sin vei. Jeg er ikke så flink til det sosiale greiene. Jeg får det bare ikke til uansett hvor mye jeg prøver. Jeg sitter her alene på nyttårsaften og det gjør veldig vondt. Jeg var også alene på julaften og i romjula også. 
Godt nytt år til deg.❤️

Klart du er en bra nok person, kjære deg❤️ Men det er utrolig kjipt når det sosiale oppleves som utfordrende.. vet hvordan det er. 

God klem til deg:hug:❤️❤️

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Samme her . Jeg er alltid på sidelinjen. Har bekjente, men er aldri et førstevalg....eller andre eller tredje.

Den følelsen...når du sitter på et langbord i bryllup, og de til høyre snakket sammen, de til venstre snakker sammen og de på andre siden av bordet snakker sammen. Og så sitter jeg der. Jeg snakker, men de andre er som regel mer spennende å snakke med.... 

Dette.

Anonymkode: f7ce6...7b6

Gjest Ghostface
Skrevet

Godt nyttår. Jeg vet jeg kommer til å bli det som i mange år før. Var flinkere til å være ensom før, men føler nå at det er litt seigere, nesten vakuumaktig.

Skrevet

Jeg er aldri ensom, jeg er alene men, aldri ensom. For ingen mennesker er egentlig alene , vi er alle kommet fra det uten navn, uten form.

Anonymkode: dfb08...95c

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er noe trøst TS, men du er ikke alene om å ha det slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske det var mye enklere når det er så mange som føler det slik. At tabuet blir lagt ned og at flere blir inkludert.

Vi er flere ts ❤️

Anonymkode: 1725f...def

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt nytt år! 

Jeg har gamle venner som bor andre plasser og jeg ser dem derfor nesten ikke (spesielt nå med korona).

Jeg synes det er vanskelig å få nye venner og møter sjeldent folk jeg oppriktig vil ha som venner..  er nok klønete sosialt og sliter med å være åpen og gi av meg selv til nye mennesker. Nå de siste to månedene er jeg sykemeldt og holder på å kjede meg ihjel rett og slett. Er takknemlig for at jeg har mann og barn i det minste. 

Anonymkode: 89b20...92c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takker for alle svar. Til slutt gir man vel opp, og tar ikke initiativ til å snakke med folk en gang?

Det er veldig umotiverende å bli så lite inkludert. De som jeg kanskje ser på som venner, ser på meg som en bekjent. Det virker vertfall slik, siden det er jeg som 90% av gangene starter en samtale.

Om jeg ser tilbake på de 30 årene jeg har levd, har jeg bare hatt 4 (som jeg anser som gode venner - ikke bekjente)  i ulike perioder av livet.

Kanskje det er noe galt med meg siden jeg ikke klarer å få meg flere venner? Er jeg dårlig på det sosiale mon tro? Jeg liker jo selv å tro at jeg er både snill, morsom og hyggelig

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet holder du til da? :)

Godt nyttår forresten!

Anonymkode: 0a6ff...969

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje det er noe galt med meg siden jeg ikke klarer å få meg flere venner? Er jeg dårlig på det sosiale mon tro? Jeg liker jo selv å tro at jeg er både snill, morsom og hyggelig

Er du litt spesiell? Det vil si - er du utmerkende flink på noen områder som ikke er så vanlig for "alle"? Har du en sær hobby, f.eks.?

Hvis du ikke har samme tanker/holdninger som de fleste i miljøet er det lett å føle seg litt ensom. Det er nettopp min grunn til at jeg kan kjenne på det.

• Liker 1
Gjest Huldretusse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sånn har jeg det også. Alltid. 

Skrevet

Godt nyttår, og håper det nye året blir bedre!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er du litt spesiell? Det vil si - er du utmerkende flink på noen områder som ikke er så vanlig for "alle"? Har du en sær hobby, f.eks.?

Hvis du ikke har samme tanker/holdninger som de fleste i miljøet er det lett å føle seg litt ensom. Det er nettopp min grunn til at jeg kan kjenne på det.

Spesiell er jeg nok, men har ingen sære hobbyer

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor i landet holder du til da? :)

Godt nyttår forresten!

Anonymkode: 0a6ff...969

Godt nytt år!

Holder til på Østlandet :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje problemet er at du prøver for hardt? Du prøver å være hyggelig og imøtekommende men fremstår som ikke oppriktig/ kunstig? Er du redd for å ikke bli likt? Anspent i møte med andre? 

Anonymkode: 89b20...92c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette med ensomhet er vanskelig. For det er ensomt å kun ha bekjente f eks gjennom jobb, men aldri noen det er naturlig å ta en kaffe med privat eller ringe innimellom. Jeg tror dette med introvert og ekstrovert spiller en rolle. Pluss at noen av oss bare ikke får det til, prøver og prøver, men mislykkes og føler seg enda litt mere mislykket for hvert feilslåtte forsøk. 

Selv er jeg i førtiårene og har forsøkt og forsøkt, er helt uten fiender, men nære vennskap har det ikke blitt hverken fra oppveksten, studietiden eller i arbeidslivet. Det blir "hei og hå" i forbifarten og stopper med det. Trist å si det, men jeg har etter alle disse årene bare akseptert at slik vil det fortsette og fant litt ro med den beslutningen

Anonymkode: 3963e...486

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med ensomhet er vanskelig. For det er ensomt å kun ha bekjente f eks gjennom jobb, men aldri noen det er naturlig å ta en kaffe med privat eller ringe innimellom. Jeg tror dette med introvert og ekstrovert spiller en rolle. Pluss at noen av oss bare ikke får det til, prøver og prøver, men mislykkes og føler seg enda litt mere mislykket for hvert feilslåtte forsøk. 

Selv er jeg i førtiårene og har forsøkt og forsøkt, er helt uten fiender, men nære vennskap har det ikke blitt hverken fra oppveksten, studietiden eller i arbeidslivet. Det blir "hei og hå" i forbifarten og stopper med det. Trist å si det, men jeg har etter alle disse årene bare akseptert at slik vil det fortsette og fant litt ro med den beslutningen

Anonymkode: 3963e...486

Hva med å forsøke at andre som er interessert å bli kjent med deg?

Det er stadig mange som flytter til Norge, og som ønsker å bli kjent med nordmenn. I tillegg er det endel med minoritetsbakgrunn som ønsker å bli kjent med nordmenn for å lære seg språket. Det blir litt vinn-vinn situasjon.

Anonymkode: cf742...0a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...