AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Hei. Jeg vurderer å utdanne meg til yrkesfaglærer. Jeg ønsker helst å jobbe deltid. Er det lærere som jobber deltid, eller ønskes det helst at man jobber fulltid? Takk for svar, hilsen ts. Anonymkode: af293...b41
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Er mange som jobber redusert. Anonymkode: e9b21...c52 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Er selv yrkesfaglærer, er mange som jobber deltid. Har selv 70% vikariat og føler egentlig jeg jobber 100% mtp arbeidsmengden😅 Anonymkode: fb422...340 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Takk for svar begge to. Når dere jobber redusert, jobber dere færre dager pr uke eller kortere vakter? Med vennlig hilsen ts. Anonymkode: af293...b41
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Flere som jobber redusert på min arbeidsplass i alle fall. 😄 Men ledelsen ønsker nok helst at man jobber minst 80%, ettersom de ideelt sett ønsker at ansatte skal være tilgjengelig for elever/til samarbeid med andre lærere. De som jobber 80% her jobber fire dager i uka. Er helt sikkert mulig å be om å få jobbe 5 dager spredt over færre timer, men ser for meg at man da kan risikere å ende opp med en timeplan med flere "hull" i seg og dermed like lange arbeidsdager målt i timer. Anonymkode: 9bc12...c88 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar begge to. Når dere jobber redusert, jobber dere færre dager pr uke eller kortere vakter? Med vennlig hilsen ts. Anonymkode: af293...b41 Som lærer har man undervisningstimer, og så har man en del tid til for og etterarbeid. Feks er vg1 naturfag 5x45 min med undervisning i uka og det utgjør ca 20% stilling. Noen skoler har dette som 2x90 min annen hver uke, og 3x90min annen hver uke. Andre har det som 5x45 min hver uke. Når man jobber redusert som lærer, så kan man være heldig å få en dag fri i uka. Man kan også få kortere dager, eller man kan være uheldig å få undervisning på starten og slutten hver dag, med mye undervisningshull i midten. Timeplanen er en kabal som skal gå opp både for ansatte, elever og romfordeling. Så selv om de som lager timeplanen prøver å gjøre ting best mulig vil det alltid være noen som får "uheldige" timeplaner. Anonymkode: e9b21...c52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå