Gjest Trolletrine Skrevet 16. oktober 2005 #1 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg leste eremittkrepsene og berlinerpoplene fordi jeg hadde glemt å avbestille de på bokklubben(heldigvis )
Ciara Skrevet 16. oktober 2005 #2 Skrevet 16. oktober 2005 Ja, det er bra bøker! Får håpe det kommer en tredje bok nå da... Leste Nullpuss av Gert Nygårdshaug i går Spesiell, men underholdende og lærerik.
Gjest -mina- Skrevet 16. oktober 2005 #3 Skrevet 16. oktober 2005 Prosjekt baby av Sinèad Moriarty. Hvorfor? Si det,jeg og en venninne syntes den så morsom ut da vi fant den på biblioteket.
Gjest Spacegirl Skrevet 16. oktober 2005 #4 Skrevet 16. oktober 2005 Kidnappet av Stephen King. Fordi jeg trengte noe som var lettlest og ikke krevde for mye konsentrasjon.
Gjest Sesselja Skrevet 16. oktober 2005 #5 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg leste begynnelsen på Hellig død for å se hvordan en bok ikke skal skrives. Jeg leste Berlinerpoplene før det, fordi det er en av to bøker boksirkelen leser. Jeg syntes den var forferdelig, og jeg kommer ikke til å lese oppfølgeren.
Ciara Skrevet 16. oktober 2005 #6 Skrevet 16. oktober 2005 Hva syntes du var forferdelig med den, Sesselja?
Varja Skrevet 16. oktober 2005 #7 Skrevet 16. oktober 2005 "Simone og jeg" av Åsa Moberg, fordi Simone de Beauvoir er en interessant forfatter og jeg tilfeldigvis kom over denne biografien om henne til 30 kroner på et bokmarked som en veldig organisasjon hadde her i kommunen. Var en veldig fin bok som absolutt anbefales (Særlig hvis man har lest "Mandarinene", Åsa Moberg har oversatt den boken til svensk så hun har lest den svært nøye og har mye fornuftig å si om den).
Annie Skrevet 17. oktober 2005 #8 Skrevet 17. oktober 2005 Kakkerlakkene av Jo Nesbø, fordi jeg lå på sykehus i 2 uker og måtte ha noe som fenget.
Gjest Sesselja Skrevet 17. oktober 2005 #9 Skrevet 17. oktober 2005 Hva syntes du var forferdelig med den, Sesselja? ← Jeg syntes historien var kjedelig, og det gikk altfor lang tid før noe skjedde. Det meste av boken var bare en eneste lang innledning. Karakteren Torunn var for tynt tegnet opp, faren/stebroren var ikke troverdig for meg, jeg trodde ikke på moren som karakter fordi jeg bare ble fortalt at hun var sånn og sånn, men aldri vist hvordan hun var. Og jeg syntes de siste par sidene, der vi får se hvordan historien til moren begynte, var billige (for ikke å snakke om den logiske bristen i at vi ser historien fra et dødt menneskes synsvinkel). I tillegg var dialogen i boken kunstig. Oppsummert synes jeg det var en kjedelig historie som var forfatter-teknisk dårlig gjennomført.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #10 Skrevet 17. oktober 2005 Siste boken jeg leste var Din eneste venn av Jan Mehlum. Den har akkuratt kommet ut og siden jeg har lest alle de andre av Mehlum var jeg selvsagt spent på denne også. Men den var ikke den beste han har skrevet....
tobo Skrevet 17. oktober 2005 #11 Skrevet 17. oktober 2005 Kakkerlakkene av Jon Nesbø. Hadde 3 dager i ro fred. Alle var ute av huset og da må tiden utnyttes. Leste den fordi det rekker jeg på 3 dager, Jo Nesbøs bøker er lettleste, godt språk, han har fine personskildringer og et bra skråblikk. Det er krim, men har også en politisk nerve.
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #12 Skrevet 17. oktober 2005 Fam Ekmans "Hva er det med lille Jill"- fordi jeg snart skal ha barnelitterarturanalyseteori (phu!-langt ord) på skolen.
Annie Skrevet 17. oktober 2005 #13 Skrevet 17. oktober 2005 Har lest 4 barnebøker i helgen også. Men det var for datteren min så det regnet jeg ikke med..
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #14 Skrevet 17. oktober 2005 Venninnen av Denise Rudberg. Den var morsom og underholdene. Anbefales!
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2005 #15 Skrevet 17. oktober 2005 Den siste boka jeg leste var Rise, Let us be on our way av Pave Johannes Paul2. Den leste jeg fordi jeg var desperat etter lesestoff og ikke fant noe annet som fristet verken i bokhylla, på butikken eller på biblioteket.
Ciara Skrevet 17. oktober 2005 #16 Skrevet 17. oktober 2005 Sesselja: Jeg ser hva du mener, selv om jeg likte boken selv. Det er alltid spennende å høre hva andre mener!
Nitha Skrevet 17. oktober 2005 #17 Skrevet 17. oktober 2005 Frelseren av Jo Nesbø. Fordi jeg anmeldte den. Synes kanskje det var den beste han har skrevet - årets foreløpig norske ener. Kan også anbefale Ulvenatten av Egeland, for spenningselskere. fru Nitha
Gjest @nea Skrevet 17. oktober 2005 #18 Skrevet 17. oktober 2005 Jeg leste "Ekko i det fjerne" av Val McDermid, rett og slett fordi jeg eeelsker krim
Malama Skrevet 17. oktober 2005 #19 Skrevet 17. oktober 2005 Prosjekt baby av Sinèad Moriarty. Hvorfor? Si det,jeg og en venninne syntes den så morsom ut da vi fant den på biblioteket. ← Det er vel den nest siste jeg leste, rett og slett fordi den er morsom (det er faktsik andre gangen jeg leser den) Sist jeg leste var "et eget barn", en kioskroman (nei, det er ingen bakgrunn for at det er et slikt tema for de bøkene jeg leser for tida, tilfeldig) Årsaken til at jeg lest den: Jeg kjeda meg, jeg var alene hjemme, den sto i første rekke i bokhylla (pocketbøkene står i "to lag") og jeg har bare lest den en gang før (de fleste har jeg lest maaaaaaaaaaange ganger i slike tilfeller av "kjeder meg") Ingen god grunn i det hele tatt, det var bare den jeg nådde tak i den kvelden, rett og slett.
Arkana Skrevet 17. oktober 2005 #20 Skrevet 17. oktober 2005 "Thud!" av Terry Pratchett, fordi jeg elsker bøkene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå