Hedsa2 Skrevet 31. desember 2021 #1 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg har en avokadoplante som jeg snart har hatt i ett år. Den har i det siste blitt litt brun i kantene på alle blader. Jeg vet ikke hva dette kan komme av. Og jeg vil gjerne få stoppet det så den ikke dør. Er det noen som har noen tips til hva det kan være og hva jeg kan gjøre for å få stoppet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg har to avokadoplanter jeg har hatt i 5-6-7 år, og de blir også brune i kantene iblant. Jeg vet heller ikke hva det er og vil også gjerne ha tips. Men mine har overlevd helt fint uten at jeg har gjort noe spesielt med dem. På den ene blir hele bladene brune etter hvert, og så faller de av. Men det vokser ut nye, friske igjen. Den andre er litt mer robust, og der stopper det brune i spissene. Jeg lurer på om det skyldes for lite vann. Men jeg vanner ca. hver 4-5. dag, før de begynner å henge med bladene, så det burde være nok. Den ene ble også litt brun noen dager etter at jeg ga dem gjødselpinner, men vet ikke om det bare var tilfeldig. Plantene mine blir litt brunere og pjuskere om vinteren, men de kommer seg alltid til igjen på våren, uten noen annen hjelp enn vann og litt koseprat og en gjødselpinne av og til fra min side. Anonymkode: 142e2...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Del Skrevet 31. desember 2021 Dersom de blir brun i kantene er det nok lav fuktighet. Trekk og skadedyr gir gjerne bruke flekker/partier på hele bladet og ikke bare kantene. Anonymkode: f5592...e83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå