AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Inspirert av «fikk kjeft for å dusje på treningssenter uten å trene»-tråden lurer jeg på hva KG-brukerne tenker om å sette bilen til lading hos arbeidsgiver i perioder hvor man har hjemmekontor? Også dette for å spare strøm. Vet om flere som gjør dette. Er det ok? Anonymkode: 6c2d5...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Synes ikke det er greit. Men kanskje arbeidsgiveren din vil sponse litt av strømregninga, - oppvarming av hjemmekontor? Arbeidsmiljøet ditt er arbeidsgivers ansvar selv om du jobber hjemmefra. Anonymkode: a5656...265 1
nordlending Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Er du på kontoret når du lader bilen der? Har dere lov å lade hos arbeidsgiver?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Det er opp til hver enkelt arbeidsgiver om de syns det er greitt. Hvis min arbeidsgiver lar meg få lov, så betyr det ingenting om andre arbeidsgivere eller brukerne på KG ikke syns det er greitt. Anonymkode: 165f7...ca0 7
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Hos oss hadde dette ikke vært greit grunnet begrenset ladekapasitet. Det er ikke lov å parkere noen privatbiler noe sted på arbeidsplassen når man ikke er der selv (unntatt jobbreiser).
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Jeg synes ikke det er innafor, blir det samme som å fylle tanken med bensin/diesel på jobb- man gjør vel ikke det heller.... Anonymkode: cb38b...9ee
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Men hvorfor er det ok å dusje på treningssenter når man ikke skal trene, men ikke lade på jobb når man ikke skal jobbe? Har det betydning at den ene tilgangen er noe man betaler i penger for, mens det andre er et gode man får fordi man yter arbeidsinnsats? Anonymkode: 6c2d5...8fa 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor er det ok å dusje på treningssenter når man ikke skal trene, men ikke lade på jobb når man ikke skal jobbe? Har det betydning at den ene tilgangen er noe man betaler i penger for, mens det andre er et gode man får fordi man yter arbeidsinnsats? Anonymkode: 6c2d5...8fa Det er ikke alle steder lading på arbeidsplassen er gratis. Anonymkode: 165f7...ca0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Jeg synes det er helt ok å dusje på treningssenter selv om man ikke har trent. Det har vi gjort i flere omganger når vi har pusset opp hjemme. Det er jo en del av tjenesten man betaler for. Anonymkode: b3391...37e 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Jeg har gratis lading av bil på arbeidsplassen. Har aldri hørt noe om at det ikke skal være greit å lade om jeg jobber hjemme (har gangavstand). Anonymkode: 7622d...f8a
Rhodiola Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt i tillegg til siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 Vi tilbyr gratis lading til ansatte, jeg hadde som leder ikke reagert på om noen ansatte hadde ladet nå under hjemmekontor (utenom arbeidstid). Ikke sikkert alle bedrifter synes det er ok, bare å høre med nærmeste leder om det er greit. Anonymkode: 12eda...248 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #13 Skrevet 1. januar 2022 Jeg syns det er ok så lenge det er nok ladestasjoner og du da ikke opptar plassen til noen som er på kontoret. Syns også det er greit å dusje på treningssenter uten å ha trent. Dyrt å være medlem og dusjing er inkludert i prisen. Hva er forskjellen for senteret på en kort økt etterfulgt av dusj og bare en dusj? Anonymkode: f1b29...30a 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2022 #14 Skrevet 1. januar 2022 Jeg synes eier av parkeringsplass og treningssenter er i sin fulle rett til å bestemme hvordan og av hvem facilitetene skal brukes. Og så må man forholde seg til det.
Taluno Skrevet 1. januar 2022 #15 Skrevet 1. januar 2022 Hos oss er det greit. Vel og merke må man enten komme til arbeidsplassen i før kl 07 for å lade på dagtid, eller så må man lade på kveld/natt. Av oss som ikke kan ha hjemmekontor, så er det mange som kommer på jobb en times tid før arbeidstid for å finne ledig ladeplass. Så det ville garantert ikke vært noen ledige ladeplasser dersom man kommer mellom kl 07 og 17.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 ..men hvor lenge og hardt må man trene før det er greit å dusje på treningssenteret "etter trening", da? Anonymkode: 4f081...105 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Hvis du betaler for medlemsskap på et treningssenter så er det vel det samme for dem om du trener eller dusjer? Mindre slitasje på utstyret om du ikke bruker det. Arbeidstaker tjener vel litt på mindre bruk av kopimaskin, mindre kaffe osv, så det er sikkert ikke så ille å lade litt. Om arbeidsgiver taper for mye penger, vil han jo bare ta betalt for ladingen. Anonymkode: 9e51a...c54
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 Lading utenom arbeidstid kan da vel neppe by på kapasitetsproblemer, f eks i dag? Anonymkode: 471eb...f21
PetterKanin Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 Det fårselvsagt bli opp til fen enkelte arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå