AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Hei. Jeg har en gutt på snart 10 mnd som alltid har spist lite på natten. Han ammes rundt kl 23 og en gang i 7 tiden. Han får noen ganger kl 20 når han legger seg. På dagtid spiser han bra, ammes litt om han gidder, tisser, bajser normalt tror jeg. Drikker en del vann. De to siste dagene har han vært tørr på morgenen. Jeg setter han derfor på do, og han tisser da ganske mye. Jeg Googlet litt og får opp artikler om dehydrering og forstyrrelser i saltbalansen. Vi salter ikke maten hans hjemme, men her om dagen spiste han et måltid på besøk hvor han spiste en utenlandsk risrett hvor det kan ha vært salt i maten. Den smakte ikke salt, men utifra hva jeg vet om å lage biryani pleier det å tilsettes litt salt. Kan ett måltid ha vært utslagsgivende for at han ikke har tisset på natten? Eller kan det være fordi at han ikke våkner om natten for å spise? Han har aldri tisset i søvne, han pleier å våkne.. Dette er helt uvant, eldste tisser mer på natta enn på dagen 😅 Anonymkode: 07374...e97
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Tviler på at saltet har noe med det og gjøre. Kan være infeksjon i urinrøret. Undersøk lysene hans pungen og penisen og kjenn etter. Dra til legevakt hvis det blir altfor bekymrede for deg 👍 bedre og dobbeltsjekke en gang for mye. Og ikke hør på legevakta hvis dem sier har du gitt Paracet eller prøv ditt eller datt si jeg har forsøkt alt. Krev en undersøkelse så slipper du og tenke for mye på det. Anonymkode: 07374...33a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Ser ikke helt problemet? Du sier du setter han på do, og da tisser han. Han har ellers aldri risset om natten? Er ikke dette bare en indikasjon på at han heller går på toalettet? Ser ikke helt problemstillingen hvis han ellers er frisk og rask, samt spiser og drikker normalt. Anonymkode: bb4e6...950
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ikke helt problemet? Du sier du setter han på do, og da tisser han. Han har ellers aldri risset om natten? Er ikke dette bare en indikasjon på at han heller går på toalettet? Ser ikke helt problemstillingen hvis han ellers er frisk og rask, samt spiser og drikker normalt. Anonymkode: bb4e6...950 Utifra hva jeg leste så ble jeg bekymret siden det er så lenge uten å tisse. Han har pleid å tisse på natten når han våkner for mat. Da har det vært urin i bleien om morgenen. Inntil nå nylig hvor den er helt tørr, til tross for at han har spist både kl 20 og 24 og 07. Heldigvis kommer det jo mye når han blir satt på toalettet, ellers hadde jeg jo ringt legevakten i går, men begynte å stusse siden det nå har skjedd to ganger og det jeg leser på nett. Kanskje han bare sover godt.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tviler på at saltet har noe med det og gjøre. Kan være infeksjon i urinrøret. Undersøk lysene hans pungen og penisen og kjenn etter. Dra til legevakt hvis det blir altfor bekymrede for deg 👍 bedre og dobbeltsjekke en gang for mye. Og ikke hør på legevakta hvis dem sier har du gitt Paracet eller prøv ditt eller datt si jeg har forsøkt alt. Krev en undersøkelse så slipper du og tenke for mye på det. Anonymkode: 07374...33a Ok skal gjøre et søk og se hva som jeg skal kjenne etter. Han tisser jo og står i på dagen😊 Anonymkode: 07374...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå