AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Hei, Nå i julen så bestemte kjæresten sin seg for å sette en strek mellom oss. Noe som er utrolig tungt selvfølgelig. Vi har vært sammen i 2 år, men kommunikasjonen mellom oss har til tider vært veldig dårlig ettersom vi begge har vært litt usikre på den andres intensjoner om dette, selvom vi ved andre tidspunkt også har gitt inntrykk og vist til hverandre hva vi er og hva vi virkelig føler. Nå ligger det ganske mye bak det hele, jeg har aldri vært slem, aldri vært utro, vi har aldri kranglet (har hatt diskusjoner men alltid funnet løsningen på det) som jeg kunne skrevet veldig mye om, men vil ta det i korthet. Dette skjedde lille julaften, og vi føler begge at vi ikke fikk snakket ordentlig ut om det da, så vi har møttes noen dager nå i romjulen for å snakke sammen om ting. Etter hver kveld så hadde hun ikke lyst til å dra, men bare være med meg.. Skulle jeg gjort ting på andre måter? Skulle jeg gjort mer? Hun åpnet seg veldig opp for meg, og jeg har fått vite mye som jeg tidligere skulle ønske jeg visste (fysisk vold ved andre forhold, og seksuelt misbruk av henne via en venn av hun.) For min del også, så er jeg en veldig innesluttet person, ved tidligere episoder i livet hvor det har vært utrolig vanskelig (familie, venner og forhold). Gjennom de samtalene vi har hatt nå i romjulen, så føler begge at vi har kommet veldig mye nærmere hverandre, men at disse samtalene skulle kommet tidligere. Hun sier hun har vært så mye lei seg i løpet av forholdet, fordi hun har tenkt og tenkt på hvorfor ting er som de er og laget seg tanker som overhodet ikke stemmer(noe som jeg aldri har gitt inntrykk for at skulle være heller). Hun sier hun har slitt med dette en stund, til at det til slutt sa stopp for hennes del. At hun måtte nå tenke på seg selv og finne ut av ting selv. Hun trenger tid. Etter det som har skjedd tidligere med henne som sagt over, så sier hun at når hun møtte meg så har hun aldri vært så glad og aldri vært mer forelsket enn med meg. At hun på tidspunkt trodde hun aldri kom til å elske noen, og var klar for å leve livet alene, helt til hun møtte meg. Nå sier hun at hun trenger tid, tid til å finne ut av følelsene sine, tid til å finne tilbake til seg selv, for hun føler seg helt tom. Hun lukker ingen dører for meg, for hun har et håp der om at det kan bli oss en dag, men ikke akkurat nå, med alt som har skjedd. Hun sier at jeg ikke skal sitte å vente, at jeg må leve livet mitt, at hun ikke vet hvor lang tid dette kan ta, og om hun sitter igjen med de samme følelsene etter en tid. Uansett hvor mye hun føler at det valget hun tar er feil, og at hun ikke er sikker på valget, så føler hun at hun må gjøre det. Hun sier at det enda er masse følelser der, at hun elsker meg og at det hun vil er egentlig å være med meg. Hun klarer bare ikke tro på at hvordan situasjonen var på slutten kan endre seg. Jeg lurer egentlig på om det er mulig da å finne tilbake til hverandre på et senere tidspunkt? Jeg tror vi begge bare er på et dårlig sted i livet, men at det med tid vil bedre seg. Vi hadde et veldig sunt brudd føler jeg, hvor det ligger masse følelser enda fra begge sider og en veldig god tone. Hun sier også at jeg aldri har såret henne, eller gjort noe dumt mot henne, hun sitter igjen med bare fine ting (de periodene ting gikk bra), alltid vært god og bra mot henne. Hun sa at hun bryr seg så utrolig mye om meg, at det er bare å sende melding eller ringe hvis det skulle være noe. Samtidig sier hun også at hun gjerne vil være venner.. Dette ble ganske langt innlegg allikevel, men det er en del av meg som virkelig ikke klarer å gi dette opp. For jeg elsker virkelig jenta, og jeg er helt klar for å jobbe med å få dette til å funke. Selvom jeg forstår at jeg ikke kan gjøre noe særlig med det nå. Anonymkode: 89fa8...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Føler med deg i det som føles vanskelig akkurat nå. Jeg synes det er veldig bra at dere fikk snakket skikkelig sammen ila romjulen. Det ga deg noen ærlige og ordentlige svar på hvorfor din eks kjæreste føler det slik hun føler og hva som foregår i hodet hennes. Da gjør det lettere for deg å se og forhåpentligvis forstå at dette ikke skyldes deg og noen negative handlinger fra din side. Det handler om ting fra hennes fortid som antakeligvis ikke er skikkelig gjennomarbeidet og tilbakelagt. Jeg håper din eks kjæreste gjør som hun sier og starter arbeidet med å få det bra med seg selv. Profesjonell hjelp over tid må nok til. Jeg vet denne situasjonen er vanskelig for deg. Jeg fikk litt frysninger for ditt innlegg kunne være skrevet av meg. Min eks gjorde det også slutt lille julaften. Her skyldes det også mentale problemer som ikke er jobbet med eller håndtert skikkelig før han traff meg. I kombinasjon med å være overarbeidet og et periodevis krevende forhold til barnemor (hans eks), så ble det for mye. Han føler ikke han er en god kjæreste akkurat nå og må rydde mentalt. Min eks sa akkurat det samme til meg; jobbe med det mentale vil ta tid og usikkert hvor lang tid. Samtidig ønsker han gjerne å være venner og at vi kan gjenoppta forholdet når han har det bedre med seg selv. Naturligvis måtte jeg både respektere og akseptere hans ønske selv om jeg skulle ønske jeg kunne støttet han gjennom dette som mer enn en venn. For din del tenker jeg at det beste rådet er å bygge opp ditt liv nå fremover. Fylle dagene med hobbyer, venner, trening osv. Fokuser på deg selv og tingene i hverdagen som gir deg glede. Tiden vil vise om dere finner sammen igjen. Samtidig vil jeg råde deg til å være varm og imøtekommende med din eks, stille opp hvis / når hun trenger det men også ha grenser slik at det ikke blir gråsoner mellom vennskap / forhold. Akkurat dette gjør jeg. Jeg orker ikke tanken på dating igjen akkurat nå, men å fylle dagene med trening, hobby og tid med venner som gir meg mye glede. Jeg håper det blir eksen og meg igjen, men det er ute av min kontroll akkurat nå. Anonymkode: 75e55...683 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Den der er klassisk forklaring og omtrent nøyaktig lik den jeg fikk da min ex slo opp med meg, var usikker på følelsene sine og alt det der. Bortforklaringer kaller jeg det, og det er psykiske ting tydeligvis som ligger bak. Uansett det er veldig lite du kan gjøre med dette nå. Hun har tatt sitt standpunkt og du må bare la henne i fred. Trekk deg tilbake og ikke gå på gress for henne! om det kan bli noe mer ? Ja kanskje, eller kanskje ikke! Bare ikke fall i den fellen at du går der og venter på henne til hun har bestemt seg, og plutselig oppdager du at hun er sammen med en annen. Slutt er slutt og gå videre i livet ditt, ikke ha kontakt med henne overhodet! Om hun tar kontakt med deg? Da må hun faktisk finne ut av ting, og ikke bare hekte deg opp og ha deg på gress. Tung er det helt klart, og det å finne på andre ting som avleder tankene er helt avgjørende. Så sørge over tapet en tid, men ikke for lenge. Anonymkode: 64ee0...115
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Nei, aksepter bruddet og begynn å gå videre. Om du sitter å håper på muligheten for å bli sammen igjen så kommer du aldri videre, ikke om 6 mnd ikke om 2 år! Da har du programmert hjernen din til å vente på henne selvom det aldri skjer. Uansett høres bruddet ganske ferdig ut og ingenting mellom dere ville vært endret om dere prøvde igjen. Dere ville kanskje snakket sammen på en annen måte men ville fortsatt vært den dere er og følelsene ville fortsatt ikke vært nok til å være kjærester fra hennes side så om dere hadde blitt sammen igjen hadde det holdt en måned eller to pga vaner også blitt slutt igjen, det betyr at du hadde fått hjertet knust to ganger istedet for en. Anonymkode: a294f...504 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Jeg har ingen råd til deg, men sitter i akkurat samme situasjon. Han vet ikke lenger hva han føler og trenger tid til å finne ut av seg selv. Han føler seg deprimert og tom. Jeg håper det ordner seg for oss alle. 2022 skal bli et bra år❤❤ Anonymkode: 9a043...241
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #6 Skrevet 1. januar 2022 Som regel er dette unnskyldninger som bunner i at en ikke er forelska mer. Iblant er det også reelt at den andres problemer umuliggjør et forhold i lang tid framover. Uansett kan du ta det som ei utfordring til å jobbe med egne utfordringer. Anonymkode: 03355...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå