AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Når skifter dere på en nyfødt som bæsjer og sovner under amming? Er så kjipt at hun våkner av skifting, også må man amme for å roe ned og få henne til å sove også har man det gående... Anonymkode: e2260...e76
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Skifter med en gang, men er enig i at det er frustrerende. Har noen ganger greid å skifte uten å vekke babyen, men det avhenger av at jeg kan skifte der han sovnet, for eksempel på soverommet, og at mannen bringer vaskekluter og ny bleie. Ellers våkner han, og da blir det en ny amming for å sovne igjen. Nå er han fire og en halv uke, og heldigvis kommer det ikke bæsj ved hver amming lengre 👍 Anonymkode: 36491...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Avføring bør fjernes med en gang. Anonymkode: 30666...179 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Du bør skifte så fort det lar seg gjøre, spesielt om du gir noe annet enn kun morsmelk, da de kan bli mer sår av det. Men en powernap på puppen en halvtimes tid har jeg erfaring med at ikke gjør noe selv om jeg fullammet. Så er det jo fort gjort å «glemme» den og om det går for lang tid og det ikke lukter, så renner det plutselig over😅.. men jordmor sa at om babyen bæsjet på seg om natten gikk det fint å sove med det noen timer, men jeg valgte likevel å ta det så fort jeg kunne mtp at min unge hadde ekstra sensitiv hud. Anonymkode: 9b6fd...5ec
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når skifter dere på en nyfødt som bæsjer og sovner under amming? Er så kjipt at hun våkner av skifting, også må man amme for å roe ned og få henne til å sove også har man det gående... Anonymkode: e2260...e76 Jeg pleide å holde baby over vasken for å bæsje før jeg ammet ham. Det hjalp en del 😊 evt kan du stryke baby i hånden og prate litt så du rekker å skifte før hun sovner 💕 Anonymkode: ca9c4...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg pleide å holde baby over vasken for å bæsje før jeg ammet ham. Det hjalp en del 😊 evt kan du stryke baby i hånden og prate litt så du rekker å skifte før hun sovner 💕 Anonymkode: ca9c4...ce0 Du holder baby over vasken så baby bæsjer i vasken? Eh okei det er faktisk jævlig ekkelt. Er bare å skifte, sovner som regel med en gang hvis en er trøtt uansett - eller er det bare å bysse i søvn hvis det er problemer ved oppvåkning. Men å bæsje i vasken høres litt ekstremt ut Anonymkode: 6c149...26b 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du holder baby over vasken så baby bæsjer i vasken? Eh okei det er faktisk jævlig ekkelt. Er bare å skifte, sovner som regel med en gang hvis en er trøtt uansett - eller er det bare å bysse i søvn hvis det er problemer ved oppvåkning. Men å bæsje i vasken høres litt ekstremt ut Anonymkode: 6c149...26b Det er faktisk ikke ekkelt. Anonymkode: ca9c4...ce0 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det er faktisk ikke ekkelt. Anonymkode: ca9c4...ce0 Hvordan klarer du det?😂 Anonymkode: 07930...b78
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan klarer du det?😂 Anonymkode: 07930...b78 Man finner info på nett, men man holder dem i en type froskestilling eller halveis liggende bakover som når man vasker dem i vasken. Det er ergonomisk korrekt ift best mulig tømming av tarmen. Veldig praktisk egentlig 😊 ofte er jo avføring av såpass små babyer ganske myk og rennende, så det pleier p gå fint. Bare rengjøre selve vasken etterpå 😊 Anonymkode: ca9c4...ce0
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Skifter med engang (dvs det pleier å komme tre runder så jeg lar ham bæsje seg ferdig) og gir en påtår etter skiftet som han kan sove på. Anonymkode: c501b...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er faktisk ikke ekkelt. Anonymkode: ca9c4...ce0 Jo det er det virkelig Anonymkode: 30666...179 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå