Gjest Violetta Skrevet 24. oktober 2005 #41 Del Skrevet 24. oktober 2005 Gjest skrev: Angående dette med dekning på kort, måtte bare kommentere det, det er faktisk ikke alltid sånn. Jeg har selv opplevd at kortet mitt ikke virket ved et par anledninger og det er virkelig stor forskjell på hvordan kassadamene reagerer. Enkelte smiler og er blide og foreslår andre løsninger, mens en dame ble skikkelig sur og kom med "du har ikke noe penger på kortet så da går det ikke an å handle". Jeg må innrømme at jeg faktisk ble eitrende forbanna, med tanke på at jeg visste godt at det stod ganske mange tusen på kortet. Jeg handler aldri mer på det stedet igjen - så kassadamer, tenk dere gjerne om to ganger før dere slenger ut en sur kommentar. Det hører også med til historien at jeg har skiftet bankkort etter dette... ← Der jeg jobbet kom det helt andre meldinger opp på skjermen når kortet var ødelagt enn når det ikke var dekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 25. oktober 2005 #42 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg blir irritert inni meg når jeg sier 'takk' som kunde (f.eks. når jeg får tilbake vekslepengene og går), og så svarer kassadamen (el mannen) 'værsågod'. Det er så frekt! DE har jo like stor grunn til å takke MEG, faktisk større, enn det jeg har til å takke dem!!! Jeg har selv jobbet lenge i platebutikk, og sa alltid takk skal du ha el.l. til kundene (av og til svarer kunder 'værsågod' og det er minst like irriterende). hva med å svare 'i like måte' eller noe slikt? Eller et vennlig 'ha det bra'? Arrgh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 25. oktober 2005 #43 Del Skrevet 25. oktober 2005 soleil~noir skrev: Jeg blir irritert inni meg når jeg sier 'takk' som kunde (f.eks. når jeg får tilbake vekslepengene og går), og så svarer kassadamen (el mannen) 'værsågod'. Det er så frekt! DE har jo like stor grunn til å takke MEG, faktisk større, enn det jeg har til å takke dem!!! Jeg har selv jobbet lenge i platebutikk, og sa alltid takk skal du ha el.l. til kundene (av og til svarer kunder 'værsågod' og det er minst like irriterende). hva med å svare 'i like måte' eller noe slikt? Eller et vennlig 'ha det bra'? Arrgh... ← He he.. ja, det har jeg tenkt på og! Akkurat som de var skikkelig snille for at jeg fikk igjen vekslepengene mine.. Passer best at når jeg sier "takk" så kan de si "takk skal DU ha" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. oktober 2005 #44 Del Skrevet 25. oktober 2005 jeg sier alltid takk når jeg får pengene og værsågod når jeg gir fra meg posen/vekslepengene. Gammel vane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #45 Del Skrevet 26. oktober 2005 Siri skrev: Og jeg beklager, kjære kassedame, for at jeg forstyrrer deg og kollegaen din som enda ikke er ferdig med å debattere gårsdagens fest eller om han virkelig kommer til å ringe når han sendet si og så sms. Dessuten synes jeg egentlig det er ganske spennende å høre om andres fester og kyss og at deres tredje kollega som ikke er der, har sugemerker. Jeg er ordentlig lei for at jeg avbryter deg i lesing av neste ukes blader som jeg selvsagt ikke får kjøpt og det skal selvsagt aldri gjenta seg at jeg forvirrer deg med å gi deg 117,50 i kontanter når beløpet er 67,50 - slik at jeg får igjen en femtilapp i steden for en kilo småmynt. Jeg skal heller aldri klage for at du slenger avisen nederst slik at jeg må rive den opp av båndet etterpå. Min feil. Takk for ditt innlegg, jeg ser på mange av de som sitter i kassen i min butikk nå på en helt annen måte og jeg skal aldri oppføre meg dårlig igjen! ← Jeg skal forklare deg en liten ting: Etter 9 timer i kassen, er man ikke like våken som på begynnelsen av dagen, men det er selvsagt irriterende for deg å må rive løs avisen fra båndet...... Men nå skal jeg fortelle deg hva som er irriterende for meg: At små drittunger løper berserk rundt i butikken og nekter å høre på deg når du snakker til dem, mest sansynlig fordi de ikke får noen oppdragelse hjemme (har du barn kanskje?), og få kjeft av eldre damer fordi ungene løper rundt i butikken og jeg ikke gjør noe med det, få kjeft av foreldre fordi jeg har solgt ungene snop (det har de nemlig ikke lov til, og de har tatt pengene fra vesken til mor, jeez er jeg barnehage tante eller) å få betalt over 400kr i 20-kronere, og så få kjeft fordi jeg gir en dame 60kr igjen i 20-kronere, få kjeft fordi vi ikke fører sandefjord-saus(?) det er dessverre ikke vi i kassen som bestemmer utvalget i butikken, det er det faktisk ledelsen for hele kjeden som bestemmer! Og bare smile fint når alkoholiserte gamle menn kaller meg pus, jenta mi, sussi osv, å ringe etter sykebil når alkoholikerne tryner utenfor og holder på å blø ihjel uten at noen andre ser ut til å bry seg, gå ut for å hjelpe alkoholikeren opp og prøve å få han til å snakke, tørke blod fra ansikte hans.... Dette er bare en vanlig lørdag....og vet du hva som er det værste? Når kl endelig er blitt 18.00 kommer det alltid noen som bare skal ha en liten ting og som ikke går fra butikken før 18.30....det er kjekt det... Så beklager hvis varene ikke alltid ender der du vil ha de på båndet....men jeg kan garantere at vi ikke slenger de ned der med vilje for å gjøre ting vanskelig for deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 27. oktober 2005 #46 Del Skrevet 27. oktober 2005 Har sjelden opplevd problemer med sure kassadamer (eller kassamenn). Har en ørliten teori om det er fordi vi bor på bygda. Jeg kjenner de fleste som jobber i kassa, det er lettere å oppføre seg skikkelig mot folk du har et forhold til fra før. Det går begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majte Skrevet 28. oktober 2005 #47 Del Skrevet 28. oktober 2005 ~Alwa~ skrev: Jeg hadde aldri, aldri, aldri fått meg selv til å bli sur,grinete eller i et hele tatt la mitt dårlige humør gå ut over noen jeg ikke kjenner. Det har noe med FOLKESKIKK å gjøre!!! Greit nok at man sier i fra de gangene det trengs men uansett hvor ille det er kan man alltid si fra på en voksen og høflig måte. ← Enig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. oktober 2005 #48 Del Skrevet 28. oktober 2005 Titti72 skrev: Til kassadamen! Det er mulig å ikke få bruket kortet selvom man har penger på kontoen. Skjedde meg i sommer. Og at jeg hadde penger var det ingen tvil om, feriepengene var nylig kommet inn. Problemet var at banken hadde krølla det til for meg og som en følge av det kunne ikke kortet brukes. Det har sikkert ikke bare skjedd med meg. ← Ja, og noen kortmaskiner har problemer med enkelte kort. Dette er noe ikke forbrukeren kan lukte. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #49 Del Skrevet 28. oktober 2005 yvonne skrev: Ja, og noen kortmaskiner har problemer med enkelte kort. Dette er noe ikke forbrukeren kan lukte. Mvh Yvonne ← Men er det kassadamas feil da? Når det kommer "ikke godkjent" er det som regel en feil i bankens system, ev i kommunikasjonene bank-butikk. Da har man fått kontakt med banken, men de avviser betalingen. Hvis man ikke får kontakt med banken kommer det reserveløsning. Og hvis kortet ikke kan leses i maskinen kommer det opp "lesefeil", ev blir det trukket på visadelen. Koden er lagret i magnetstripen, så den må være riktig uansett om man har kontakt med banken eller ikke for å bruke bank accept-delen. uansett hvor feilen ligger kan ikke kassadama gjøre noe. banktransaksjonene kan ikke tas manuelt. når det er lang kø må hun nesten bare ta neste kunde. jeg jobber selv i butikk, og da er det noen kunder som ikke vil gi seg hvis de har fått avvist betalingen en gang. Da skal de absolutt prøve om igjen og om igjen, og presiserer til det kjedsommelige at de faktisk har dekning på kontoen (jeg jobber i en butikk på oslos vestkant må skjønne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 28. oktober 2005 #50 Del Skrevet 28. oktober 2005 Gjest skrev: Men er det kassadamas feil da? Når det kommer "ikke godkjent" er det som regel en feil i bankens system, ev i kommunikasjonene bank-butikk. Da har man fått kontakt med banken, men de avviser betalingen. Hvis man ikke får kontakt med banken kommer det reserveløsning. Og hvis kortet ikke kan leses i maskinen kommer det opp "lesefeil", ev blir det trukket på visadelen. Koden er lagret i magnetstripen, så den må være riktig uansett om man har kontakt med banken eller ikke for å bruke bank accept-delen. uansett hvor feilen ligger kan ikke kassadama gjøre noe. banktransaksjonene kan ikke tas manuelt. når det er lang kø må hun nesten bare ta neste kunde. jeg jobber selv i butikk, og da er det noen kunder som ikke vil gi seg hvis de har fått avvist betalingen en gang. Da skal de absolutt prøve om igjen og om igjen, og presiserer til det kjedsommelige at de faktisk har dekning på kontoen (jeg jobber i en butikk på oslos vestkant må skjønne) ← Jeg sa ikke at det er kassadamens feil. Jeg har opplevd at kortet mitt har virket etter å ha måtte dratt ca. 5-6 ganger. Derfor blir det feil å si at man ikke har penger på kortet. Det er en ganske fortvilende og ofte flau opplevelse for kunden, og vil gjerne at det skal virke. Mye mulig det er teit å dra flere ganger, men jeg har altså opplevd at det går. Så jeg mener at du kanskje har en smule arrogant holdning her, kunden kan ikke lukte f. eks alt det du muligens vet, med tanke på at du jobber med det du gjør. Jeg ville også hevdet det samme, at jeg har dekning på kontoen, og ville antagelig uttrykt min fortvilelse. Hvis du ikke gidder å forklare hvorfor det ikke går, så ihvertfall litt forståelse burde kanskje være en del av kundeservicen. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snagglepusnos Skrevet 1. november 2005 #51 Del Skrevet 1. november 2005 jeg kjenner meg sånn igjen i frustrasjonen til trådstarter. Har selv jobbet på Rema i nesten 4 år, og det er utrolig hvor mye "uoppdragne" kunder det kommer der og tror de er de eneste som er i butikken, selv om køen står langt opp til kjøttdisken og det er lille julaften. Skal ha skal ha, sier de. Men heldigvis dukker et og annet smilende og forståelsesfult ansikt opp, og får deg til å yte enda litt eksta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 2. november 2005 #52 Del Skrevet 2. november 2005 soleil~noir skrev: Jeg blir irritert inni meg når jeg sier 'takk' som kunde (f.eks. når jeg får tilbake vekslepengene og går), og så svarer kassadamen (el mannen) 'værsågod'. Det er så frekt! DE har jo like stor grunn til å takke MEG, faktisk større, enn det jeg har til å takke dem!!! Jeg har selv jobbet lenge i platebutikk, og sa alltid takk skal du ha el.l. til kundene (av og til svarer kunder 'værsågod' og det er minst like irriterende). hva med å svare 'i like måte' eller noe slikt? Eller et vennlig 'ha det bra'? Arrgh... ← Så ikke si takk da vel... er vel ikke verre en det.... jeeez! Dessuten har ikke vi i butikker større grunn til å takke deg enn det du har for å takke oss, uten oss kunne du jo ikke gått i butikken og handlet maten din.... Og uten butikker kunne de fleste av oss som jobber der funnet oss andre jobber.... Måte på hva man skal irritere seg over.... Nei, takke meg til den ene faste kunden min,alltid med 3 barn på slep,som er utrolig hyggelig og smiler tilbake hver eneste gang, og som sa til meg at jeg er fantstisk flink med kundeservicen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. november 2005 #53 Del Skrevet 6. november 2005 Violetta skrev: Poser er da en vare på lik linje med andre varer. Hvorfor skal de være gratis? Fordi det er reklame på dem? Synes jeg så en jakke med nokså tydelig D&G-merke på her en dag... ← Jeg er også "kassadame". En gang det kom en kar i fullt Adidasantrekk som klagde på at han måtte betale for posen, han hevdet at han burde fått betalt for å reklamere for Europris. Da klarte jeg ikke å dy meg. Jeg spurte "og hvor mye får du for å reklamere for Adidas?" Han ble snurt, ja..... Må bare si at jeg er blid og hyggelig mot folk, men noen ganger så er det umulig å la være å si noe, sånn som i tilfellet over Alt man kjøper av varer har jo et varemerke på seg, så jeg skjønner ikke hva som er så galt med merke på bæreposene. Poser koster faktisk over 30 øre stykket i innkjøp, og det at vi selger dem for 50 øre stykket synes jeg er ganske realt. Og jeg spør kunden mens jeg slår inn varene om de vil ha med en pose i tillegg, dessuten har vi lapp på disken der det står at vanlig pose koster 50 øre, og stor pose (den er STOR, ikke sånn som de fislete "store" posene på Lidl) koster 1 kr. Da skulle man tro at det ikke var nødvendig for folk å klage, men dengang ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 6. november 2005 #54 Del Skrevet 6. november 2005 En annen ting jeg akkurat kom på: lurer på hvorfor folk på død og liv skal legge pengene på rullebåndet (som nesten alltid går), enda vi har en skål til å legge dem i eller de kan gi dem til oss i hånda. Har opplevd å få huden full fordi en fyr la en 50-lapp på rullebåndet og jeg ikke la merke til det fordi jeg var opptatt med å slå inn varene hans, og så forsvant seddelen ned i disken. Det var ikke mulig å få den opp igjen. Han mente det var ekstremt dårlig service da jeg sa at jeg dessverre ikke hadde sett noen 50-lapp, og sa at han nok måtte betale på nytt. Det skal også nevnes at vi har en stor plakat som sier at man ikke må legge penger på rullebåndet, og at vi ikke kan ta ansvar hvis noen likevel gjør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå