Gå til innhold

Kassadama


Mrs. E

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne få uttrykke min takknemlighet til alle dere som liker å ta det skikkelig ut på kassadama. For all del, det er jo min feil at du ikke har penger på kortet! Når kassa viser ikke godkjent så hjelper det ikke hvor mange ganger du sier at du har slått feil kode og at konton er full av gærninger, jeg veit du tar feil. Du er blakk og det er min skyld. Og det finnes jo ikke noe mer morsomt enn dine små kommentarer hver gang jeg spør om du vil ha kvitteringen! Jeg blir aldri lei dine orginale utspill om at: Nei du! den får jeg nok ikke igjen på skatten! hehe..du kan spøke du! Og du? Kjempe festlig at du sier nei til posen for du skal selvfølgelig bære varene for 500kr under armen. Dumme meg igjen! Og så dum er jeg at jeg ikke ser at du har medbrakt pose...jeezes..skjønner deg jeg. 70 øre krever jeg av deg. Og attpåtil er det 20 øre dyrerer enn rema og det er helt uakseptabelt! Ja, du går jo strengt tatt rundt med min reklame i hendene! Og du? hvis man kunne ha skrevet av på skatten på dine mat innkjøp, ja da hadde du fått fint lite for kneipp brød og kaffe til 5 spenn!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg skjønner at det ikke alltid er greit å sitte i kassa.

Jeg slapp en forbi i køen i dag og som jeg angret etterpå. Han stresset virkelig opp den stakkars gutt i kassa.

En ting synes jeg dog er irriterende. Jeg har som oftest selv poser med og jeg blir faktisk irritert over å skulle betale for poser jeg ikke har bruk for eller bedt om fordi du selvfølgelig ikke kan se på meg at jeg selv har poser med. Da synes jeg at det er greiest at du spør meg først om jeg trenger poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Etter selv å ha jobbet i matvarebutikk skjønner jeg trådstarter utrolig godt. Høflig og blid skal man være, men man skal også ta imot uendelige mengder med dritt som folk har samlet opp gjennom en lang arbeidsdag og som de lesser over på den stakkars butikkansatte på vei hjem.

Når det gjelder å spørre om man skal ha poser kan det ikke gjøres rett. Man får kjeft enten man spør eller ikke, og den kjeften er jo selvsagt fortjent, for det er jo de som sitter i kassen som bestemmer både pris på posene og at de skal betales for i det hele tatt! :roll:

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke jobber i butikk lenger. Jeg hadde nok gjort det igjen om jeg var nødt, men om jeg kunne velge mellom det og å vaske doer tror jeg at jeg hadde tatt doene. De kan tross alt ikke svare. Og ja, jeg har prøvd det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Norge, verdens største barnehage. "Ta den dritt og la den vandre" sier nå jeg. Hverdagen er full av drittkasting og surmuling. Drittkasting og surmuling er stort sett det eneste man kan gjøre i Norge i dag uten å måtte betale avgift eller få en bot. I et så regulert og administrert samfunn som vi lever i er det heller ikke rart at folk blir psyke, sure og at drittkasting blir resultatet. Vi er jo alle bedre enn alle andre.

En sur bussjåfør glefser til deg når du skal på jobb, en medtraffikant hisser seg opp over at du nølte litt for lenge med å kjøre på grønt lys. Du blir sur og frustrert fordi du kan ikke gjøre noe med det. Du sender sure kommentarer til en kollega eller vakten i resepsjonen på kontoret. Han igjen blir sur og lei og sender det videre til en kollega som igjen kommer på butikken din og sender sure og irriterte kommentarer til deg. Du blir sur og lei og forklarer det her. Nå skal jeg ut og gi det videre til en uvitende tilfeldig forbipasserende. Og i kveld, når vi alle er sure og etter at vi har sett kveldsnytt på NRK, kan vi alle glede oss til en ny avgiftsfyllt, overadministrert og overregulert sur arbeidsuke hvor vi alle støtter opp om systemet som gjør oss alle sure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg beklager, kjære kassedame, for at jeg forstyrrer deg og kollegaen din som enda ikke er ferdig med å debattere gårsdagens fest eller om han virkelig kommer til å ringe når han sendet si og så sms.

Dessuten synes jeg egentlig det er ganske spennende å høre om andres fester og kyss og at deres tredje kollega som ikke er der, har sugemerker.

Jeg er ordentlig lei for at jeg avbryter deg i lesing av neste ukes blader som jeg selvsagt ikke får kjøpt og det skal selvsagt aldri gjenta seg at jeg forvirrer deg med å gi deg 117,50 i kontanter når beløpet er 67,50 - slik at jeg får igjen en femtilapp i steden for en kilo småmynt.

Jeg skal heller aldri klage for at du slenger avisen nederst slik at jeg må rive den opp av båndet etterpå. Min feil.

Takk for ditt innlegg, jeg ser på mange av de som sitter i kassen i min butikk nå på en helt annen måte og jeg skal aldri oppføre meg dårlig igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Og jeg beklager, kjære kassedame, for at jeg forstyrrer deg og kollegaen din som enda ikke er ferdig med å debattere gårsdagens fest eller om han virkelig kommer til å ringe når han sendet si og så sms.

Dessuten synes jeg egentlig det er ganske spennende å høre om andres fester og kyss og at deres tredje kollega som ikke er der, har sugemerker.

Jeg er ordentlig lei for at jeg avbryter deg i lesing av neste ukes blader som jeg selvsagt ikke får kjøpt og det skal selvsagt aldri gjenta seg at jeg forvirrer deg med å gi deg 117,50 i kontanter når beløpet er 67,50 - slik at jeg får igjen en femtilapp i steden for en kilo småmynt.

Jeg skal heller aldri klage for at du slenger avisen nederst slik at jeg må rive den opp av båndet etterpå. Min feil.

Takk for ditt innlegg, jeg ser på mange av de som sitter i kassen i min butikk nå på en helt annen måte og jeg skal aldri oppføre meg dårlig igjen!

Sånn har jeg aldri opplevd i en butikk. Synes alltid de ansatte i kassene er hyggelige og hjelpsomme.

Ellers er jeg ganske enig med trådstarter, særlig de "vitsene". Kanskje tenke litt etter om de kanksje har hørt "morsomhetene" før?

Endret av Rattleshake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hippopotamus

Jeg skal heller aldri klage for at du slenger avisen nederst slik at jeg må rive den opp av båndet etterpå. Min feil.

Åååååh, dette er så irriterende! Det samme gjelder jordbærkurver, potetgullposer, salat og andre skjøre varer som havner nederst og underst uansett hvor jeg legger dem på båndet... Forstår ikke butikkpersonalet at ting blir fullstendig ødelagt???

Ps: Takk til den nye, blonde gutten med fregner som har begynt å jobbe på "min" Kiwi - takk for at du er hyggelig, høflig og behandler meg og mine varer med respekt! Ikke la deg ødelegge av kollegaene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare informere til dere som synes kassafolka snakker mye personlig snakk i arbeidstiden, slenger avisene og er uhøflige, dette er selvfølgelig ikke meg! Jeg er blid og koselig og ikke leser jeg aviser eller snakker om mine fester til mine arbeidskolleger heller, iallefall ikke foran kunder! Så poenget mitt er at selv om jeg legger avisen pent på siden og potetgull og eggene for seg selv så blir det usannsynelig mye surmuling :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god kassadame er en ny kassadame...? For all del, det finnes utallige hyggelig kassadamer, men jeg merker STOR forskjell når jeg handler et sted hvor mannen bak kassen eier butikken selv. På min lokale rimi er de virkelig sure..

Så lenge dere spør om jeg vil ha pose før dere slår det inn, så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, har jobbet på Kiwi så jeg vet at de har en del internregler om hvordan kassahjelpene skal oppføre seg, men på Kiwien som er rett der jeg bor så bryter de så og si alle regler! F.eks skriver meldinger/spiser i kassen. Så irriterende..

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min rema er alle de ansatte kjempehyggelige! Og selv om noen skulle fleipe med dem eller tar feil ved kortkjøp, tar de det hele med et smil og ønsker alle vel hjem uansett.

Og så tror jeg kundene kan passe på potetgullet sitt selv, skulle det havne underst i kampens hete ved båndet, kan vi fiske det frem igjen lett som bare det!

Det gjelder rett og slett å behandle andre som en selv ønsker å bli behandlet, et smil smitter - og det gjør et surt fjes også!

Endret av Cocktail
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at du må betale for posen er greit nok sikkert (skjønner det ikke men jaja) men når du har en storhandel, har betalt med kort og har gjort deg ferdig og kassadama DA spør om du skal ha pose? Ja så klart skal du det! Ja det blir 50 øre det. Slikt er bare fjollete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kassadamen!

Det er mulig å ikke få bruket kortet selvom man har penger på kontoen.

Skjedde meg i sommer. Og at jeg hadde penger var det ingen tvil om, feriepengene var nylig kommet inn. Problemet var at banken hadde krølla det til for meg og som en følge av det kunne ikke kortet brukes. Det har sikkert ikke bare skjedd med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
Det med at du må betale for posen er greit nok sikkert (skjønner det ikke men jaja)

Det er ikke gratis for butikken å kjøpe inne poser heller.

Femti øre er lite ja, men i store mengder blir femtiøre endel penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er urettferdig å få kjeft om alt mulig. Og dessverre er det ofte slik at den som sitter i kassa får mye urimelig kjeft.

Men du ville kanskje vært tjent med å ikke irritere deg over kundenes dårlige vitser - de er trolig godt ment. Og er ikke det blant det du etterlyser? Vennlighet?

Og poser - på Rimi der jeg bodde før ble poser automatisk slått inn selv om man hadde tenkt å takke nei. Tåpelig - jeg synes den eneste måten å gjøre det på er å spørre kunden. Kunder som DA blir sure er teite.

Ellers har jeg både gode og dårlige erfaringer med butikkansatte; alt fra høylytte berter som sitter og snakker dritt om foregående kunder (fordi de er komiske, ikke fordi de har vært kjipe), via de som ikke aner hva en mango er og heller ikke kontakter andre asatte for å hjelpe deg med å finne noe du leter etter, til de som er direkte hyggelige; hilser og kjenner deg igjen. De aller fleste gjør jo også jobben sin som de skal. Og jeg skjønner at det ikke er verdens mest morsomme jobb, men det hjelper å ta ting i beste mening og smile først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber også i kassen, men jeg har ikke helt samme oppfatning som deg... Ok, noen kunder er skikkelig kjipe, men da aller fleste er veldig hyggelige, så de hyggelige veier liksom opp for de kjipe... :)

Hvis det er en kjip kunde, så tenker jeg ; ja ja, det kommer sikkert snart en hyggelig kunde :) Så tror jeg kunder blir glade når de merker at du kjenner dem igjen, og gjerne kommer med ærlige komplimenter innimellom(klær, hår, sminke ,barn osv) og er smilenede og behjelpelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bellatrix
Til kassadamen!

Det er mulig å ikke få bruket kortet selvom man har penger på kontoen.

Skjedde meg i sommer. Og at jeg hadde penger var det ingen tvil om, feriepengene var nylig kommet inn. Problemet var at banken hadde krølla det til for meg og som en følge av det kunne ikke kortet brukes. Det har sikkert ikke bare skjedd med meg.

Jepp. Kontoen trenger ikke være tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kontoen trenger ikke være tom.

Det stemmer, det, ja. Kortet kan ha vært i kontakt med en magnet. Da får man opp samme jækla melding.

Syns forøvrig det er like spennende hver gang jeg trekker kortet, jeg... "Har det kommet en ubotelig skade i dag, tro, så kassapersonen tror jeg er blakk?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Det er ikke gratis for butikken å kjøpe inne poser heller.

Femti øre er lite ja, men i store mengder blir femtiøre endel penger

Ikke gratis med handlevogner heller. Tipper du har null problem med å betale leie for dem..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri, aldri, aldri fått meg selv til å bli sur,grinete eller i et hele tatt la mitt dårlige humør gå ut over noen jeg ikke kjenner. Det har noe med FOLKESKIKK å gjøre!!!

Greit nok at man sier i fra de gangene det trengs men uansett hvor ille det er kan man alltid si fra på en voksen og høflig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...