Gå til innhold

Hvorfor bo i Norge hvis man er så misfornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp om en finsk dame som syntes normenn var for høflige-og mange fra utlandet synes alt er så mye bedre der de selv kommer fra. Maten er bedre, kulturen er bedre og menneskene er bedre. Hvorfor bo i et land som man tydeligvis ikke liker?

Har ikke noe imot andre kulturer-men forstår ikke all denne kritikken-hvis det er så mye bedre i eget land-så bo der da.

Anonymkode: 22e62...594

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

finsk dame ?

Er det Sanna Sarromaa du snakker om?

Ja litt merkelig at hun bor i Norge, når hun synes alt med Norge er elendig.

Anonymkode: 94529...8a2

• Liker 12
Skrevet

Er jo det som heter Velferd da, som er vanskelig å si farvel til for mange parasitter.

Anonymkode: d2cb4...93b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

finsk dame ?

Ja, det var henne jeg leste om nå..men har også venner fra bl.a Island som for eksempel ikke får laget god mat her fordi Norge har så lite utvalg i krydder, dårlig sjokolade og nordmenn gjør rare ting 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er jo det som heter Velferd da, som er vanskelig å si farvel til for mange parasitter.

Velferdsgoder i Norge og Finland er tilnærmet like.

Anonymkode: 44f55...305

• Liker 4
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

finsk dame ?

Hun har vel barn i Norge, så ikke så lett å bare dra.

Synes det er helt greit å kritisere Norge og norsk kultur uten at man må flytte fra landet. Selvsagt er det mange ting som er bedre i andre land! Norge er kaldt, øde, vi har elendige mattradisjoner, folk er lite vennlige etc. Men det er og mye bra

Anonymkode: e6233...53f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenker du på Britt-Kari som bare fullførte ungdomsskolen som en parasitt?

Anonymkode: 1288e...bd7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

finsk dame ?

Hun har rett. Vi som er nordmenn, bør ikke være hårsåre.

Anonymkode: 2ada3...6c3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har rett. Vi som er nordmenn, bør ikke være hårsåre.

En finne burde jo ha forståelse for at post-koloniserte folk er hårsåre, det er finnene og ;) 

• Liker 1
Skrevet

Sanna liker å provosere, og har tydeligvis evnen til å gjøre det også. Det skal hun ha😂

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner og folk som kunne beskrives sånn, og ingen av de klager på Norge. De er ganske godt fornøyd stort sett. 😊

Det er stortsett vi som er etnisk norske som klager på å bo i Norge. Noe av grunnen er at vi er født med sølvskje i munnen.

Barn på Oslo øst, har foreldre som er født i vanskelige kår og derfor setter de mer pris på Norge. Derfor har også barna deres satt stor pris å kunne bo i Norge.

Derfor er jeg helt enig med deg Entern.

• Liker 3
Skrevet

Jeg bryr meg ikke hvor man kommer fra, men det å komme til Norge fra et annet land og ikke være annet en misfornøyd med alt blir feil for meg også. 

Anonymkode: e75fa...853

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er stortsett vi som er etnisk norske som klager på å bo i Norge. Noe av grunnen er at vi er født med sølvskje i munnen.

Barn på Oslo øst, har foreldre som er født i vanskelige kår og derfor setter de mer pris på Norge. Derfor har også barna deres satt stor pris å kunne bo i Norge.

Derfor er jeg helt enig med deg Entern.

Tror du har rett.

Det er lett å bli blasert, ta ting for gitt og henge seg opp i ting å klage på når man har det veldig bra hele tiden og ikke møter utfordringer.

Norge og nordmenn har ikke alltid vært sånn da. Når foreldrene mine vokste opp var det veldig annerledes. Ikke bedre altså men annerledes. Mye fattigdom og slit. Mye religion. En del gammel urett, og forskjeller. Men også mye samhold og empati. For å være enig høres det ut som et annet land enn det vi bor i i dag. Tror ikke jeg ville flyttet dit, men kanskje dratt dit på ferie av og til.

• Liker 1
Skrevet

Å klage over Norge er yrket hennes da, litt som Espen Nakstad som alltid er redd og bekymret og Sylvi Listhaug som alltid er sjokkert og rystet. Du burde ikke legge for mye i det.

Anonymkode: 16de4...358

• Liker 4
Skrevet

Å klage over landet man velger å bo i (men fremdeles velge å bo her) er vel omtrent som å fremdeles bo hjemme hos foreldrene sine (og spise av maten deres) samtidig som de klager og sutrer over hvor "forferdelig" det viss nok er å bo der.      

Anonymkode: 1e38b...799

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å klage over Norge er yrket hennes da, litt som Espen Nakstad som alltid er redd og bekymret og Sylvi Listhaug som alltid er sjokkert og rystet. Du burde ikke legge for mye i det.

Anonymkode: 16de4...358

Godt sagt ☝️👍😀

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja, det var henne jeg leste om nå..men har også venner fra bl.a Island som for eksempel ikke får laget god mat her fordi Norge har så lite utvalg i krydder, dårlig sjokolade og nordmenn gjør rare ting 

Hæ?? Den er jo verdens beste! Hvordan kan de si at melkesjokoladen våres ikke er god? 

Anonymkode: 7a2b3...b8b

• Liker 1
Skrevet

Dette gjelder ikke bare innvandrere, men også folk som er født og vokst opp i Norge. De norskeste nordmenn. De klager over været 320 dager i året, de klager over høye priser, høye skatter, teite politikere... Norge er et nisseland, et molboland... forstår ikke hvorfor de bor her hvis de mistrives så forferdelig.

Anonymkode: 71644...ee5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

fra bl.a Island som for eksempel ikke får laget god mat her fordi Norge har så lite utvalg i krydder,

åsså island:P hvilke krydder har de som vi ikke har... Vulkankrydder?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette gjelder ikke bare innvandrere, men også folk som er født og vokst opp i Norge. De norskeste nordmenn. De klager over været 320 dager i året, de klager over høye priser, høye skatter, teite politikere... Norge er et nisseland, et molboland... forstår ikke hvorfor de bor her hvis de mistrives så forferdelig.

Anonymkode: 71644...ee5

Men en del flytter også ut, det gjelder særlig de som bidrar til norsk økonomi, i motsetning til de som i det store og hele er her for velferdsordningene. Selv jobber jeg også for tiden med å emigrere.

Til slutt blir det sånn at Norge sitter igjen med alle de som bidrar minst, men vil ha flest mulig velferdsordninger. De fleste oppegående skjønner at det regnestykket ikke kommer til å gå opp.

Anonymkode: cc699...55c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...