AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Kjære kg. folk. Vi som er i mot raketter, er ikke i mot kun pga. våre egne hunder. Hunden min bryr seg ikke om raketter. Hun finnes ikke redd. Heldigvis for meg. Jeg har ikke trent henne til å ikke være redd, dette har aldri vært et problem. Hun sover alltid rolig. Men jeg er fremdeles i mot raketter. Ikke kun pga. min hund. Og de fleste som er i mot raketter, er i mot det pga. alle dyr. Pga. miljøet, pga. seg og sine egne dårlige erfaringer. Vi som er i mot raketter, får så lite forståelse. Vi har ikke lov til å ha egne meninger, i følge visse folk. Selvsagt skal vi ga egne meninger. Og stå for de!! Jeg har opplevd at hester har dødd av redsel, hunden som har vært drektige har mistet pga. redsel, folk som har mistet synet og lemmer pga. raketter og fyrverkeri. Jeg har bodd steder hvor det har vært så mange raketter at det ikke har vært fjernet restene av søppelet, før 17. mai. Det forurenser helt ekstremt. Vi som har hunder som ikke er redde, veit at det er mange dyr ville og husdyr som lider pga. fyrverkeri. Det er som jaktsesong for ville dyr x 100. Anonymkode: 4cf27...de4 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Vi er mange som er mot fyrverkeri og jeg er også mot privat oppskytning. Jeg synest offentlig fyrverkeri er en fin løsning. Men kommenterte i noen av trådene har da enkelte ser ut til å grave seg ned i negativitet. Så kan muligens se ut som jeg var mot de om en tolker det som å få innspill som motstand. Anonymkode: 2e85e...84d 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Har ikke dyr, men veldig i mot privat oppskyting. Vi snakker om fulle folk som håndterer farlig krutt. Med barn rundt seg. At det er lov, er virkelig ikke til å forstå. Anonymkode: c3339...ae6 9
FrankDrebin Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Det ser pent ut på himmelen, men det stopper der. Jeg synes det er på tide å kutte ut elendigheten. Folk kritiserer andre menneskers "pengedum", mens de selv bruker tusner på raketter, gjerne etter et par drinker eller ti. Jeg er glad for at vi bor såpass skjermet fra levenet, det vesle fjærkreet vårt lar seg heldigvis ikke plage av det, men det er jo dessverre ikke tilfellet for mange. Tenn heller et stjerneskudd og bli ferdig med det. 6
Callisto83 Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Jeg synes fyrverkeri skulle vært forbudt for privatpersoner, så kunne hver kommune heller ha en profesjonell oppskytning akkurat klokken 00.00 på nyttårsaften. Nå smeller det jo litt her og litt der, dyra i naturen (og hjemme) blir vettskremte og hvert eneste blodige år er det noen mennesker som blir skadet. Synes virkelig det er en uting! 4
Oppgitt78 Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Jeg er mot folk som er mot alt de selv ikke liker.. 😉 Fyrverkeri er ikke viktig for meg, og det er flere år siden sist jeg tente en lunte. Men om jeg plutselig skulle få lyst til å gjøre det igjen, så setter jeg pris på friheten til å ta det valget selv. 1
Callisto83 Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Oppgitt78 skrev (1 minutt siden): Jeg er mot folk som er mot alt de selv ikke liker.. 😉 Fyrverkeri er ikke viktig for meg, og det er flere år siden sist jeg tente en lunte. Men om jeg plutselig skulle få lyst til å gjøre det igjen, så setter jeg pris på friheten til å ta det valget selv. Synes du det er verdt det når det er en så stor ulempe for andre? 1
Oppgitt78 Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Synes du det er verdt det når det er en så stor ulempe for andre? Valgfriheten er verdt det, ja! 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Oppgitt78 skrev (2 minutter siden): Valgfriheten er verdt det, ja! Jeg har lyst til å kjøre bil i fylla. Anonymkode: 44432...b63 5
Oppgitt78 Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har lyst til å kjøre bil i fylla. Anonymkode: 44432...b63 You do you! 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjære kg. folk. Vi som er i mot raketter, er ikke i mot kun pga. våre egne hunder. Hunden min bryr seg ikke om raketter. Hun finnes ikke redd. Heldigvis for meg. Jeg har ikke trent henne til å ikke være redd, dette har aldri vært et problem. Hun sover alltid rolig. Men jeg er fremdeles i mot raketter. Ikke kun pga. min hund. Og de fleste som er i mot raketter, er i mot det pga. alle dyr. Pga. miljøet, pga. seg og sine egne dårlige erfaringer. Vi som er i mot raketter, får så lite forståelse. Vi har ikke lov til å ha egne meninger, i følge visse folk. Selvsagt skal vi ga egne meninger. Og stå for de!! Jeg har opplevd at hester har dødd av redsel, hunden som har vært drektige har mistet pga. redsel, folk som har mistet synet og lemmer pga. raketter og fyrverkeri. Jeg har bodd steder hvor det har vært så mange raketter at det ikke har vært fjernet restene av søppelet, før 17. mai. Det forurenser helt ekstremt. Vi som har hunder som ikke er redde, veit at det er mange dyr ville og husdyr som lider pga. fyrverkeri. Det er som jaktsesong for ville dyr x 100. Anonymkode: 4cf27...de4 Ser ingenting nødvendig med fyrverkeri. Man kan ha en fin og en bra feiring uten. Det er unødvendig bruk av penger, det forsøpler, produksjonen forurenser, det støyer , uroer dyrene, engstelige +++++. Akkurat dette er rjo ingen nødvendighet. Det er ikke noe tap. Bare vinn. Anonymkode: 1210f...f06 2
Anonymburker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 Har knapt brukt en krone på fyrverkeri i mitt liv, og slik skal det fortsette. Kjøpte batteri i ungdommen som jeg og en kamerat koblet fra hverandre. Galskap. Vet aldri når det går galt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 Helt tragisk at folk bruker penger og energi på dette. Bort med det! Anonymkode: 8b65a...ca3 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 Vår familie har ikke skutt opp en eneste rakett 🚀 i løpet av oppveksten min, som voksen selv og egen fam skyter vi heller ikke opp noe. Interesserer oss ikke. Tenker på vettskremte hunder og katter, og folk med PTSD, det er ikke til å spøke med. Forby fyrverkeri nå! Anonymkode: 2af6a...18c
Oppgitt78 Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vår familie har ikke skutt opp en eneste rakett 🚀 i løpet av oppveksten min, som voksen selv og egen fam skyter vi heller ikke opp noe. Interesserer oss ikke. Tenker på vettskremte hunder og katter, og folk med PTSD, det er ikke til å spøke med. Forby fyrverkeri nå! Anonymkode: 2af6a...18c Jeg har «smellrelatert» PTSD.. Eksponeringsterapi er bra!
Gjest ChaseDurer Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 Er i mot det for jeg har autisme og klarer ikke venne meg til smellene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå