Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nyttårsaften idag. Er det innafor å drikke 1-2 cider når man er 4DPO sånn ca. Finnest det noko forskning om det? Vi har prøvd lenge, er sikkert ikkje gravid men håper jo det...

Anonymkode: 393e5...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! 

Anonymkode: bb5e6...aa4

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Sannsynligheten for at det kan skade er selvfølgelig liten, men så lenge den ikke er 0 så er ikke alkohol viktig nok for meg til å ta sjansen. 

Anonymkode: fc2bb...2bd

Skrevet

Hadde lett drukket en flaske vin uten å ofte det en tanke. Kos deg.

Anonymkode: 188ed...07e

• Liker 6
Skrevet

Det hadde jeg fint gjort - tok noen måneder å bli gravid her, og jeg levde som vanlig fram til en eventuell positiv test. Hadde kanskje ikke gått på grisefylla, men 1-2 cider ville jeg ikke stressa over. Kos deg i kveld, og håper du får positiv test om noen uker! 

Anonymkode: 88e03...3d9

• Liker 4
Skrevet

Lev som normalt!

Anonymkode: eff74...12b

• Liker 2
Skrevet

Om du skulle bli gravid denne perioden, så er 4 dpo så kort over at egget ikkje har festa seg, og ikkje deler du og embryoet blod enda. Så kos deg uten bekymring! Og lykke til! 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan føler du det om du står med en positiv test i handen om 6 dager?

Det var "syretesten" min. 

Om jeg visste at alkohol ga meg såpass mye kos og glede, og jeg var sikker på at det ikke hadde noe å si, så ville jo ikke samvittigheten plage meg heller. Men om jeg visste jeg ville ha en litt ubehagelig følelse om jeg hadde drukket selv om jeg visste det var en liten sannsynlighet, så var det ikke verdt det. 

(jeg tror heller ikke 1 cider skader. Men klarer man å stoppe der? Og er en så mye bedre enn 0?) 

Anonymkode: 61890...31a

Skrevet
FrøkenTidligUte skrev (4 minutter siden):

Om du skulle bli gravid denne perioden, så er 4 dpo så kort over at egget ikkje har festa seg, og ikkje deler du og embryoet blod enda. Så kos deg uten bekymring! Og lykke til! 

Man deler aldri blod med embryoet. Men alkohol vil alltid påvirke hver eneste celle i kroppen. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Man deler aldri blod med embryoet. Men alkohol vil alltid påvirke hver eneste celle i kroppen. 

Greit, upresis formulering, men intensjonen var mulig å forstå. Du deler aldri blod, men det som er i blodet ditt går over i barnets blod. Det skjer ikkje så tidlig som 4dpo, men etter nokre veker (om eg husker riktig, ikkje ta det som presis tidsestimat).

• Liker 2
Skrevet

Ta deg en cider eller to med god samvittighet. Tror det er lurt å leve som normalt helt til testen blir positiv. Man blir jo helt surrete psykisk om ikke. 
Snakker av erfaring 🙈

Og om du er gravid denne perioden så har ikke egget festet seg og da har ikke to cidere så mye å si!

Jeg tok en øl på en mandag, var ute og spiste med noen venner. Fredagen hadde jeg positiv test. Fikk ikke dårlig samvittighet, for jeg visste at det var såpass tidlig.

Viktig å bevare din egen psyke oppi dette også :klemmer: 

• Liker 2
Skrevet

Drikk med den beste samvittighet. Helt overhysterisk å være avhold hele prøvetiden 

Anonymkode: 19567...061

• Liker 3
Skrevet

Jeg drakk som vanlig i perioden etter eggløsning men den måneden jeg ble gravid tok jeg "pause" fra alkohol. Er veldig glad for det nå for jeg vet jeg hadde blitt bekymret om jeg hadde drukket noe. 

Anonymkode: dbe15...a44

Skrevet

Det synes jeg er helt greit! Jeg ville drukket mer også om jeg hadde lyst til det. Vi prøvde lenge og det var nødvendig for meg å leve så godt som normalt. Droppet å drikke siste uken før IKM om det ikke var noe spesielt bare. 4 DPO er jo så kort, da har jo ikke egget festet seg en gang. 

Anonymkode: 6e991...b32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...