Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt lignende? Har prøvd Canesten, fungoral, Rozex. Ingenting funker, det blir mer sakte men sikkert. Har fått Pevisone, som er et blandingsprodukt med kortison, men vil helst ikke bruke det. Det står at man ikke skal bruke den ved perioral dermatitt, og hudlegen vet jeg har det, likevel var det denne kremen hun skrev ut.

A5BB8285-2C39-4BEF-BE57-FEEBF3F5844D.jpeg

Anonymkode: bb2b9...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette som ungdom, ingen kremer fungerte. Prøvde alt mulig rart. 

Ble til slutt henvist videre til hudlege, der gikk jeg på en antibiotikakur som tok knekken på utslettet. Husker ikke helt, men mener på det var tetracyklin. 

Anonymkode: d5539...e2e

Skrevet

Har du forsøkt å tenke allergier, ts? En slektning av meg hadde eksem rundt nesen. Allergi mot svin. Sluttet å spise det og eksemet var borte.  Jeg sier ikke at du er allergisk mot svin. Jeg sier du kan ha en allergi.

Får du eksem: tenk at det er noe du spiser, smører på deg,  puster inn eller utsetter deg for (dette siste er stress). Begynn å utelukke kjente og mindre kjente allergener heller enn å behandle symptomene.

Anonymkode: 460af...985

Skrevet

Du kan prøve å smøre litt naturell yoghurt for å lindre, la det sitte på litt og vaske av. Kan også hende at kokosolje kan hjelpe. 

Anonymkode: f4ac7...748

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du forsøkt å tenke allergier, ts? En slektning av meg hadde eksem rundt nesen. Allergi mot svin. Sluttet å spise det og eksemet var borte.  Jeg sier ikke at du er allergisk mot svin. Jeg sier du kan ha en allergi.

Får du eksem: tenk at det er noe du spiser, smører på deg,  puster inn eller utsetter deg for (dette siste er stress). Begynn å utelukke kjente og mindre kjente allergener heller enn å behandle symptomene.

Anonymkode: 460af...985

Jeg har tenkt på alt. Finner ikke ut noe. :(

Skrevet

Ok, det her er sykt - jeg har akkurat det samme!! Aner ikke hva det er.. 

Anonymkode: 58cc8...c02

Skrevet

Det kan være tegn på autoimmun sykdom, som Lupus. 

Anonymkode: 2d0d6...a38

AnonymBruker
Skrevet

På apoteket har de en krem som heter Inotynol, den roer min PD når jeg har utbrudd. Det er en eksem-salve som er veldig drøy! Anbefaler ellers Avene Cicalfate. Begge de kremene roer utslettet umiddelbart og holder det i sjakk.

Jeg klarte å bli kvitt min PD av de kremene over i tillegg til rens og dagkrem fra Avene, men det har tatt noen måneder.  Min hud reagerer veldig på fete meieriprodukter, så jeg støtter forslaget om at det kan være allergi-relatert. (Egg, tomat, sitron, klementin? Juleblomster? Innendørs maling? Vært mye ute i kulden?)

Anonymkode: 187e5...75d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det der hele livet, det som har funka for meg er zoolantra salve mot rosesca, smører deti ansiktet og det har også sakte roet rødhet der rundt nesa. 

Anonymkode: 68eba...fbf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På apoteket har de en krem som heter Inotynol, den roer min PD når jeg har utbrudd. Det er en eksem-salve som er veldig drøy! Anbefaler ellers Avene Cicalfate. Begge de kremene roer utslettet umiddelbart og holder det i sjakk.

Jeg klarte å bli kvitt min PD av de kremene over i tillegg til rens og dagkrem fra Avene, men det har tatt noen måneder.  Min hud reagerer veldig på fete meieriprodukter, så jeg støtter forslaget om at det kan være allergi-relatert. (Egg, tomat, sitron, klementin? Juleblomster? Innendørs maling? Vært mye ute i kulden?)

Anonymkode: 187e5...75d

Har prøvd inotyol, funker ikke. 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt det der hele livet, det som har funka for meg er zoolantra salve mot rosesca, smører deti ansiktet og det har også sakte roet rødhet der rundt nesa. 

Har du smurt den i hele ansiktet?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å kok opp litt kamille te, når det har blitt litt kaldt, dypp litt pads i teen å ha det på under nesen, i et par minutter, flere ganger om dagen. Så ser du det blir borte.

Anonymkode: a4335...508

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du smurt den i hele ansiktet?

Fikk beskjed om hvilke områder jeg skulle smøre den på, ikke hele ansiktet, men store deler av nesen. Da kom jeg også borti det røde området, tilfeldig egentlig, og oppdaget at det begynte å forsvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...