Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden fikk jeg fibromyalgi. Var langt nede og mye smerter en lang stund. Men så begynte jeg å trene. Bare rolig trening og mye tøying. Trener 2 ganger i uken. Jobber 100% og har barn, så trener når jeg har ledig tid. 

Men så sa ei venninne av meg om hun også skulle melde seg inn og at vi kunne trene sammen av og til. Koselig ja tenkte jeg.  Men det ble ikke sånn. Hun trener kun når jeg trener. Og hun vil planlegge tidspunkt for trening på f eks søndager for neste uke. Jeg har sagt at jeg trener når jeg får ledig tid og at kroppen er ok.  Er vanskelig å planlegge, så hun må bare trene uten meg også. 

I går spurte hun om trening neste uke. Jeg vet ikke sa jeg, men kan gi beskjed når jeg drar å trener. Greit for henne svarer hun. Hun jobber ikke og har ikkebsrn., så kan trene når som helst sier hun. Men nå kom det melding igjen: vet du noe om tidspunkt for trening i neste uke?

Sånne ting gjør meg stressa og kroppen slår seg vrang. Trening har blitt stress for meg når jeg må avtale tidspunkt.  Hva skal jeg si til henne? 

Anonymkode: 0e7d1...392

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du få til en fast dag evt flere hver uke som du booker inn for trening slik at venninnen din får forutsigbarheten hun trenger, men med forståelse fra hennes side at du av og til må avlyse pga dårlig form? 
Vinn-vinn for begge? 

Anonymkode: a3a95...b2c

• Liker 1
Skrevet

Hm jeg hater å trene etter avtale med andre, så forstår ts godt…

Prøv å bryte dette. Du skal ikke ofre deg for henne.

Anonymkode: 235a3...15a

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor er det stress for deg, hvis hun uansett kan trene når som helst og du får velge tidspunktet? Hvorfor kan du ikke bare svare noe i retning av 'Vet ikke helt, tenker onsdag, men kommer an på dagsformen. Skal nok gi beskjed."   

Anonymkode: b57a8...8dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hm jeg hater å trene etter avtale med andre, så forstår ts godt…

Prøv å bryte dette. Du skal ikke ofre deg for henne.

Noen dager når jeg skal trene og gir beskjed dagen før, så passer det ikke for henne. Og da trener hun ikke før jeg skal trene igjen. Føler meg ansvarlig for at hun skal trene 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen dager når jeg skal trene og gir beskjed dagen før, så passer det ikke for henne. Og da trener hun ikke før jeg skal trene igjen. Føler meg ansvarlig for at hun skal trene 

Jeeze. Er det dette som kalles energivampyrer😬bare steng av samvittighet; dette er ikke din jobb…at voksne mennesker(hun) ikke klarer å gjøre noe på egen hånd🤷‍♀️🧐

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er ikke ansvarlig for hennes trening, det er hun selv. Skjønner hun ikke at du har gode og dårlige dager, og aldri vet det før dagen er der?

Anonymkode: 6aa80...101

• Liker 2
Skrevet

Dette er en av grunnene for at jeg ikke prater om trening med andre, jeg vil ikke ha selskap det blir bare mas, stress og gnål. 

Er ikke ditt ansvar å passe på at hun trener, hun er et voksent menneske. Hvis hun absolutt må ha selskap så kan hun vel finne seg noen som er like trengende som seg selv. 

Du må jo bare gjenta deg selv, at det blir stress for deg med planlegging, er jo veldig typisk FM det. Du må trene når du kjenner at du orker det. Det er jo en ærlig sak det. Du har jo barn og så bare si det er stress når du må forholde deg til klokkeslett og dager, du må ta det som det kommer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har liknende erfaring med trening sammen med en venninne. Både at jeg følte meg ansvarlig for hennes motivasjon og at hun ofte ønsket å planlegge ukens økter tidligere enn jeg egentlig var klar for. Ble lei av at hun argumenterte i mot hvis jeg sa det ikke passet og av at hun noen ganger ble sur for at jeg ikke ble med. 

Anonymkode: c9391...2d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor er det stress for deg, hvis hun uansett kan trene når som helst og du får velge tidspunktet? Hvorfor kan du ikke bare svare noe i retning av 'Vet ikke helt, tenker onsdag, men kommer an på dagsformen. Skal nok gi beskjed."   

Sikkert fordi det diggeste i verden er å trene alene, som man vil, når man vil. Forstår TS godt.

Anonymkode: 813c5...e5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har liknende erfaring med trening sammen med en venninne. Både at jeg følte meg ansvarlig for hennes motivasjon og at hun ofte ønsket å planlegge ukens økter tidligere enn jeg egentlig var klar for. Ble lei av at hun argumenterte i mot hvis jeg sa det ikke passet og av at hun noen ganger ble sur for at jeg ikke ble med. 

Anonymkode: c9391...2d8

Er slitsomt ja. Jeg kan svare at jeg skal trene søndag formiddag. Men skal kjøre noen barn til skibakken først, så vet ikke klokkeslettet jeg skal trene. Men at jeg gir beskjed når jeg har kommet hjem fra kjøreturen. Hun svarer at det er greit. Dette kan være på onsdag. På fredag spørr hun igjen om når jeg skal trene på søndag. . Da gidder jeg ikke å svare 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er slitsomt ja. Jeg kan svare at jeg skal trene søndag formiddag. Men skal kjøre noen barn til skibakken først, så vet ikke klokkeslettet jeg skal trene. Men at jeg gir beskjed når jeg har kommet hjem fra kjøreturen. Hun svarer at det er greit. Dette kan være på onsdag. På fredag spørr hun igjen om når jeg skal trene på søndag. . Da gidder jeg ikke å svare 

Herregud, det er så mange mennesker det ute med lav sosial intelligens😩

Jeg hadde også valgt å la vær å svare mer… 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Herregud, det er så mange mennesker det ute med lav sosial intelligens😩

Jeg hadde også valgt å la vær å svare mer… 

Hun er dessverre sånn. Mot alle. Så hun har ikke mange venner 

Hun går for tiden på aap. Hun klager på kontaktperson på nav. Hun kan ha ett møte der mandag kl 12. På onsdag sender hun mail til kontaktperson og spørr om det blir møte. På Torsdag purrer hun på da hun ikke fått svar ennå. Det samme på Fredag. 

Jeg sier at de på nav har flere enn henne som de skal følge opp. Og at hvis de har avtale om møte på Mandag, så blir det møte. Men hun må få det bekreftet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hun er dessverre sånn. Mot alle. Så hun har ikke mange venner 

Hun går for tiden på aap. Hun klager på kontaktperson på nav. Hun kan ha ett møte der mandag kl 12. På onsdag sender hun mail til kontaktperson og spørr om det blir møte. På Torsdag purrer hun på da hun ikke fått svar ennå. Det samme på Fredag. 

Jeg sier at de på nav har flere enn henne som de skal følge opp. Og at hvis de har avtale om møte på Mandag, så blir det møte. Men hun må få det bekreftet. 

Hahaha hun minner meg faktisk om min veninne. Gjør også sånt. Verden sentrerer seg visst rundt dem. Lmfao.

Utrolig slitsomt…ghoster så ofte jeg har samvittighet🤷‍♀️Alle strategier har vært prøvd for å kutte navlestrengen🥺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hahaha hun minner meg faktisk om min veninne. Gjør også sånt. Verden sentrerer seg visst rundt dem. Lmfao.

Utrolig slitsomt…ghoster så ofte jeg har samvittighet🤷‍♀️Alle strategier har vært prøvd for å kutte navlestrengen🥺

Haha

AnonymBruker
Skrevet

Har hun en historie der hun har blitt sviktet mye og det kan forklare hennes behov for bekreftelse? Høres ut som hun kunne ha godt av samtaler med fastlege eller psykolog for det der er ikke normalt. 

Anonymkode: 796e3...c79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hun en historie der hun har blitt sviktet mye og det kan forklare hennes behov for bekreftelse? Høres ut som hun kunne ha godt av samtaler med fastlege eller psykolog for det der er ikke normalt. 

Anonymkode: 796e3...c79

Jeg er usikker. Jeg kjente henne ikke som barn og ungdom. Men hun har 2 søstre som hun har minimalt kontakt med. Om dette er en grunn vet jeg ikke. Jeg har bare hørt hennes side av saken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig krevende og firkanta ut, har hun en diagnose? 

Hva gir egentlig dette vennskapet deg? 

Minner meg litt om en dame jeg traff på sosiale medier. Hun sendte meg meldonger dagen lang, selv om jeg sa at hun ikke skulle. (Jeg har adhd og greier ikke fokusere med alt maset) hun startet å melde meg inn i alle grupper hun var i. Og så skulle jeg snakke med hennes venner. Hun ble sur om jeg sa nei. Null forståelse for at jeg har adhd, barn og ikke kunne ene uka. Det var helt terror. Hun hadde null sosial kompetanse, null filter, og på aap. Store psykiske vansker. 

Tror jeg hadde trent alene om jeg var deg. Gå tur med henne i stedet. Noen folk bare passer ikke som venner.

Anonymkode: 62abd...429

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 13.07):

Dama trenger faste tidspunkt da vettu. Hun skal vite når og dato. "Om det passer" går ikke for en som trenger det. Ts trenger fleksibilitet, og veninna trenger en fast plan. De er mao på vidt forskjellig side av skalaen for fleksibilitet.

Anonymkode: 62abd...429

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...