AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Barnet kom til meg mandag. Han er 9. Har han 50%. Han hadde masse forkjølelsesår og ville ikke være uten kulda, så vi dro på kino. Tirsdag spurte jeg hans venner om de var hjemme og ville ut og ake. INGEN kan /er hjemme. Samme svaret som sist. Ungene vil ikke ut å ake her. Barnet har fortsatt sår på munnen ( var skikkelig ille, typ blødende sår på of rundt leppen, men endelig i dag er det borte.) Han har fått et par nye spill på pcn som han har holdt på med, julegavene er han lite intressert i. Føler på at han ikke har hatt en fin ferie. Har ingen familie å besøke heller. Og det er helt knyst ellers fra venner. Tenkte vi skulle dra en tur ut og gå på skøyter før vi skal spise i dag, men han vil jo absolutt ikke. 😅 Anonymkode: d634d...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Overskriften handler om at du skammer deg og innholdet om munnsår. Jeg forstår ikke problemet. Sier han at han er misfornøyd? Liker han ikke å game? Hvorfor er det så viktig for deg å ake? Anonymkode: efb1d...4f2 22
Bålkaffe Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Har barnet ditt sagt noe om at han skulle ønsket at dere gjorde noe annet? Han trives ikke med å være med deg denne uka og å spille spill? Er du helt sikker på at du ikke bare tenker på hva som forventes av deg og ikke hva barnet heller vil gjøre? 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Kan du være med ham å spille? Anonymkode: f70e9...fa6 2
BobbySocks Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Så lenge ungen er fornøyd så synes jeg du helt fint kan legge vekk den følelsen. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Han har fått være inne og spille og kose seg, tatt livet med ro og ikke blitt mast på og halt med rundt omkring? Høres ut som en super ferie, spør du meg og barnet mitt 😉 Det er faktisk helt greit å ikke finne på en dritt, selv om de som elsker fulle timeplaner spammer sosiale medier med at de koooooser seg. Anonymkode: 69ad7...9af 22
nisselue Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han har fått være inne og spille og kose seg, tatt livet med ro og ikke blitt mast på og halt med rundt omkring? Høres ut som en super ferie, spør du meg og barnet mitt 😉 Det er faktisk helt greit å ikke finne på en dritt, selv om de som elsker fulle timeplaner spammer sosiale medier med at de koooooser seg. Anonymkode: 69ad7...9af Her rører du nok ved kilden til mye slike problemer. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 nisselue skrev (15 minutter siden): Her rører du nok ved kilden til mye slike problemer. Ja, det er det jeg føler på. Har også familie til min eks som hadde tenkt det var helt krise om de visste at han ikke har akt i det hele tatt denne uka. Det skaper jo litt skam, også når jeg ser hvor flinke andre er å ta med barna ut. Jeg har vært flink før da, å har lagt en stor snømann med barnet hver vinter, akt, dratt han på akebrett osv. Men da var han liten, og nå "vil han ikke" Men tenker at han hadde kost seg ute om det var flere unger her som ville være ute, men det er ikke så lett å få de med på noe. De fleste har jo ferie nå og er ikke hjemme, så den er jo grei, men samme gruppa har vært hjemme før og "ikke hatt så lyst" å være ute. Anonymkode: d634d...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Tror ikke jeg ser problemet, jeg kom hjem fra utlandet, og har bare vært hjemme og gjort ingenting siden da, barna har lekt med julegaver Anonymkode: 24d11...e10
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 Bålkaffe skrev (24 minutter siden): Har barnet ditt sagt noe om at han skulle ønsket at dere gjorde noe annet? Han trives ikke med å være med deg denne uka og å spille spill? Er du helt sikker på at du ikke bare tenker på hva som forventes av deg og ikke hva barnet heller vil gjøre? Ja det er klart jeg tenker på hva som er sosialt akseptert. Men det har vært utrolig kaldt denne uka og fikk veldig vondt av han når han hadde disse sårene, så har egentlig fokusert på å pleie disse, ikke jage ute i kulda med han, så jeg tenker jo at det har vært for det beste. Han sier han kjeder seg litt da. Men det handler nok om at han savner en lekekamerat. Her vi bor er folk veldig bereist. Anonymkode: d634d...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Barnet kom til meg mandag. Han er 9. Har han 50%. Han hadde masse forkjølelsesår og ville ikke være uten kulda, så vi dro på kino. Tirsdag spurte jeg hans venner om de var hjemme og ville ut og ake. INGEN kan /er hjemme. Samme svaret som sist. Ungene vil ikke ut å ake her. Barnet har fortsatt sår på munnen ( var skikkelig ille, typ blødende sår på of rundt leppen, men endelig i dag er det borte.) Han har fått et par nye spill på pcn som han har holdt på med, julegavene er han lite intressert i. Føler på at han ikke har hatt en fin ferie. Har ingen familie å besøke heller. Og det er helt knyst ellers fra venner. Tenkte vi skulle dra en tur ut og gå på skøyter før vi skal spise i dag, men han vil jo absolutt ikke. 😅 Anonymkode: d634d...a3a Så synd at ingen vil ake. Her har 13 åringen vært ute å aket flere ganger. Til og med 20 åringen var ute å aket med venner 🤣 Men utenom det har vi kun vært hjemme også Anonymkode: 10c09...031
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så synd at ingen vil ake. Her har 13 åringen vært ute å aket flere ganger. Til og med 20 åringen var ute å aket med venner 🤣 Men utenom det har vi kun vært hjemme også Anonymkode: 10c09...031 Sånn var det når jeg vokste opp. Alle var hjemme og alltid noen å leke med. Men det er ikke slik her. ( Blærum ) Anonymkode: d634d...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Kan du være med ham å spille? Anonymkode: f70e9...fa6 Ja Anonymkode: d634d...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Overskriften handler om at du skammer deg og innholdet om munnsår. Jeg forstår ikke problemet. Sier han at han er misfornøyd? Liker han ikke å game? Hvorfor er det så viktig for deg å ake? Anonymkode: efb1d...4f2 Jeg tror det er sånn at enten så forstår man det eller så forstår man ikke det. Men det er ihvertfall slik at familien til eksen har lite pene meninger om meg som person om jeg ikke aker ute med han. Anonymkode: d634d...a3a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er sånn at enten så forstår man det eller så forstår man ikke det. Men det er ihvertfall slik at familien til eksen har lite pene meninger om meg som person om jeg ikke aker ute med han. Anonymkode: d634d...a3a Åja. Men de vil kanskje ikke mene noe pent om deg uansett? Håper du klarer å ikke bry deg om hva de mener. De er ikke viktige. Anonymkode: efb1d...4f2 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det er sånn at enten så forstår man det eller så forstår man ikke det. Men det er ihvertfall slik at familien til eksen har lite pene meninger om meg som person om jeg ikke aker ute med han. Anonymkode: d634d...a3a Da synes jeg du skal ignorere hva eksens familie mener - så lenge guttungen og du koser dere er deres mening irrelevant. Fars familie er ikke guttens foreldre 😉 Faktisk vil jeg påstå at ved å vokse opp i to så ulike familiekulturer vil gutten få et bredere perspektiv og et bedre grunnlag for å ta valg rundt hvordan han selv ønsker å leve som voksen. Anonymkode: 69ad7...9af 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 Jeg føler at vi ikke har gjort noe heller. Men vi har vært invitert bort til familie på lunsjer og middager og vært mye sosiale, så jeg tenker ungene har hatt en fin juleferie selv om vi hverken har gått på ski eller skøyter. Anonymkode: 07d08...1dd
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet kom til meg mandag. Han er 9. Har han 50%. Han hadde masse forkjølelsesår og ville ikke være uten kulda, så vi dro på kino. Tirsdag spurte jeg hans venner om de var hjemme og ville ut og ake. INGEN kan /er hjemme. Samme svaret som sist. Ungene vil ikke ut å ake her. Barnet har fortsatt sår på munnen ( var skikkelig ille, typ blødende sår på of rundt leppen, men endelig i dag er det borte.) Han har fått et par nye spill på pcn som han har holdt på med, julegavene er han lite intressert i. Føler på at han ikke har hatt en fin ferie. Har ingen familie å besøke heller. Og det er helt knyst ellers fra venner. Tenkte vi skulle dra en tur ut og gå på skøyter før vi skal spise i dag, men han vil jo absolutt ikke. 😅 Anonymkode: d634d...a3a Når de er såpass små, kan man fortsatt bestemme litt. Ville sagt at dere skal gå ut en tur på skøyter i dag uansett. Tror forskjellen på foreldre som er ute hver dag og de som ikke er det er at førstnevnte orker å stå i mer ubehag😄 Jeg drar tre skrikende unger ut på tur sommer som vinter, og ville gått glipp av utrolige mange fine minner og aktiviteter hvis jeg ikke hadde gjort det. Litt av jobben vår som foreldre er å tilrettelegge en bra barndom for barna. Jeg tror mange foreldre forveksler det med at barna ikke skal skrike, trasse, rase eller være sure. Mitt tips er å (så blidt du klarer) si at dere skal ut en tur, og kan kose dere hjemme etterpå👍 Anonymkode: 0c432...fc6 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når de er såpass små, kan man fortsatt bestemme litt. Ville sagt at dere skal gå ut en tur på skøyter i dag uansett. Tror forskjellen på foreldre som er ute hver dag og de som ikke er det er at førstnevnte orker å stå i mer ubehag😄 Jeg drar tre skrikende unger ut på tur sommer som vinter, og ville gått glipp av utrolige mange fine minner og aktiviteter hvis jeg ikke hadde gjort det. Litt av jobben vår som foreldre er å tilrettelegge en bra barndom for barna. Jeg tror mange foreldre forveksler det med at barna ikke skal skrike, trasse, rase eller være sure. Mitt tips er å (så blidt du klarer) si at dere skal ut en tur, og kan kose dere hjemme etterpå👍 Anonymkode: 0c432...fc6 Jeg tror forskjellen ligger i om foreldrene liker å være ute eller ikke. Hvorfor skal jeg lage dårlig stemning over noe jeg selv synes er pyton? Anonymkode: 69ad7...9af 4
nisselue Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror forskjellen ligger i om foreldrene liker å være ute eller ikke. Hvorfor skal jeg lage dårlig stemning over noe jeg selv synes er pyton? Anonymkode: 69ad7...9af Fordi det ser bra ut på instagram..? 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå