Gå til innhold

Er seng på 1,40 for smalt for 2 voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde 150 før og syntes det fungerte greit nok. Har hatt 180 nå i noen år og kommer aldri til å velge å ha mindre seng enn det. Gjerne større. 

Anonymkode: 2b2e9...984

• Liker 1
Skrevet

Den er jo for liten om du sover dårlig. 

Vi har 150 og syns den er litt liten, men vi er begge lange (normalvektige). Hadde ikke klart 140.

Anonymkode: 0658b...ef0

Skrevet

Dere har sikkert bare en madrass i en 140 cm seng. Han, som er tyngst, skaper en grop i senga, så du blir nødt til å trille mot han, eller ligge og vagle på kanten.

Først og fremst trenger dere hver deres madrass, og da må dere ha to madrasser på 75 cm. Du kommer til å få det som i himmelen. Selvsagt kan dere ha en stor overmadrass, så det ser ut som en madrass.

• Liker 2
Skrevet

Spiller ingen rolle om det er for trangt eller ikke for andre. Selvfølgelig er det for trangt for deg når han tar så mye av senga at du knapt får noen plass i det hele tatt. 

Anonymkode: 29362...fd8

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Søvn er kjempe viktig. Det spiller ingen rolle om han mener sengen er stort nok om den ikke er det for deg! Her synes jeg han er fullstendig urimelig. 

Skrevet

Vi har 150 pga en dør som er dumt plassert. Det går akkurat. Men ender med at jeg blir skvist inntil veggen 😅 

Skulle gjerne hatt 180 seng. Ville hvert perfekt 🙂

Anonymkode: 4986d...7b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da får du forklare ham det: Han sover godt fordi han tar opp to tredjedeler av senga, mens du naturlig nok ikke sover godt når han bare lar det være igjen under 50 cm til deg. Så å nekte å bytte fordi han er fornøyd selv er ren egoisme. Skaff gjerne fotobevis om han nekter å innse hvor stor del han tar opp. 

Du kan jo begynne å kreve din halvpart av senga, og vekke ham hver gang han havner over på din del. Kanskje han tar poenget etter hvert? :P 

Jeg vil si 140 cm kan gå om man absolutt er nødt, men hadde aldri hatt så liten seng om det fantes plass og penger til en større. Mannen og jeg sov riktignok på 120 cm i starten, men vi var to nyforelskede, tynne flis av noen mennesker med gode sovehjerter og høy toleranse for nærkontakt. :) 

Anonymkode: da509...e75

Dette👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har 1,40, går helt fint for oss.

Anonymkode: c004e...20b

Er dere tynne og står sengen midt i rommet eller inn i et hjørne?

Ts

Anonymkode: ec4f2...ec7

Skrevet

Ja, det er for smalt, og nei, det har ingenting med vekt å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror 140 hadde gått for oss (vi har hatt 150 i 20 år), men vi er lave og slanke og beveger oss stort sett lite. For dere er det helt tydelig ikke nok. Jeg hadde vekket ham om jeg ikke fikk sove fordi han tok min plass, og jeg likte også fotobevis om han ikke trodde deg. 

Anonymkode: c51eb...64d

AnonymBruker
Skrevet

En enkeltseng er 90 cm. 140 gir 70

til hver.... 

Anonymkode: 6709c...f30

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En enkeltseng er 90 cm. 140 gir 70

til hver.... 

Anonymkode: 6709c...f30

Enkelseng er nok 75

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syns det er for trangt og våkner mange ganger i løpet av natta er det ganske åpenbart at det er for smalt. Hadde vært for smalt for meg også

Anonymkode: 88d34...bc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 9.31):

Sengen står inni et hjørne og da blir den smalere fordi man kan ikke bruke begge sidene.

Partner mener sengen er bred nok, men jeg våkner hver gang partner snur seg, og ofte kommer han borti meg i søvne.

Partner er overvektig mens jeg er slank, men jeg tar jo plass likevel.

Noen andre som sover så trangt?

Anonymkode: ec4f2...ec7

Jeg syntes det høres for trangt ut. Minimum 180 om jeg skulle delt seng.

Nå er vi heldige som har hver vår seng. Bedret søvnkvaliteten 100%

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

2. dere sover på ulike rom. Et dårlig, men ikke helt elendig alternativ. En med overvekt vil begynne å snorke og lide av søvnlidelser, så med eget rom slipper du hans følgesykdommer.

Anonymkode: 7deb3...f6d

For oss viste dette seg å være det beste alternativet. Bedret søvnkvaliteten våres dramatisk.

Nå kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake til å sove på samme rom med noen fast, langt mindre samme seng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...