Gå til innhold

Er seng på 1,40 for smalt for 2 voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sengen står inni et hjørne og da blir den smalere fordi man kan ikke bruke begge sidene.

Partner mener sengen er bred nok, men jeg våkner hver gang partner snur seg, og ofte kommer han borti meg i søvne.

Partner er overvektig mens jeg er slank, men jeg tar jo plass likevel.

Noen andre som sover så trangt?

Anonymkode: ec4f2...ec7

Skrevet

Jeg synes det går helt fint, men da bør det være luft på begge sider av sengen. Har hatt 1,40-seng før som var mer enn stort nok for oss. 120 derimot ble litt trangt i lengden.

Anonymkode: 71741...a89

Skrevet

En og annen natt eller til nød en uke på hytta går, men til å sove i hver natt synes jeg det blir for smalt. Det blir for trangt og varmt og går ut over søvnkvaliteten. 

• Liker 11
Skrevet

Ja, det er trangt, om dere ikke liker å ligge helt inntil hverandre. Det blir jo knappe 70 cm på hver, om man ligger helt inntil hverandre. 

Anonymkode: 65898...424

• Liker 4
Skrevet

Ts her.

Han tar 2/3 av bredden i løpet av natten og sover godt, mens jeg sover utpå kanten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Han tar 2/3 av bredden i løpet av natten og sover godt, mens jeg sover utpå kanten.

Da får du forklare ham det: Han sover godt fordi han tar opp to tredjedeler av senga, mens du naturlig nok ikke sover godt når han bare lar det være igjen under 50 cm til deg. Så å nekte å bytte fordi han er fornøyd selv er ren egoisme. Skaff gjerne fotobevis om han nekter å innse hvor stor del han tar opp. 

Du kan jo begynne å kreve din halvpart av senga, og vekke ham hver gang han havner over på din del. Kanskje han tar poenget etter hvert? :P 

Jeg vil si 140 cm kan gå om man absolutt er nødt, men hadde aldri hatt så liten seng om det fantes plass og penger til en større. Mannen og jeg sov riktignok på 120 cm i starten, men vi var to nyforelskede, tynne flis av noen mennesker med gode sovehjerter og høy toleranse for nærkontakt. :) 

Anonymkode: da509...e75

• Liker 8
Skrevet

Alt under 180 er for trangt mener jeg!

Anonymkode: 45628...1d8

• Liker 9
Skrevet

Du gir jo svaret selv.

Anonymkode: b5748...0c7

• Liker 8
Skrevet

Det går jo helt greit om begge parter er normalt slanke. 

Her er nok løsningen en av tre:

1, partner slanker seg til normalvekt. definitivt å anbefale. Å velge å være overvektig er ikke bærekraftig. 

2. dere sover på ulike rom. Et dårlig, men ikke helt elendig alternativ. En med overvekt vil begynne å snorke og lide av søvnlidelser, så med eget rom slipper du hans følgesykdommer.

3. ny seng. Da med to madrasser med glippe i midten. Sover du på samme madrass med en som er overvektig får du ikke sove ordentlig. Helt klart et dårlig alternativ.

Anonymkode: 7deb3...f6d

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det blir for smalt, spesielt da en er overvektig. Jeg har selv 140 cm seng, men bor alene. Ene kjæresten jeg hadde var veldig slank, jeg normalvektig, og med han gikk det fint å sove i senga. Men så fatet jeg en mann som var ganske overvektig, og han sov godt han, for han tok jo nesten hele senga, og jeg lå klint inni veggen, og sov nesten ikke noe.

Og får jeg samboer en dag, så vil jeg ha 180 cm seng, selv om jeg skulle få en slank kjæreste, så er det fint å ha god plass da man sover.

Anonymkode: bd634...117

• Liker 2
Skrevet

For oss er det for smalt, vi trenger minst 1,60 for å sove behagelig. 

Det er jo selvfølgelig individuelt, men det er tydeligvis for smalt for dere også siden du plages med det...

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på de voksne personene. Hadde det vært 2 av meg, så nei. Ikke fordi 2 av meg ikke hadde passet, men for jeg liker mye rom i senga til å sove uten berøring. Jeg er singel, men får jeg meg en partner vil jeg seriøst se om det er mulig å få tak i en 210 seng. 

Anonymkode: c006e...58b

• Liker 2
Skrevet

Helt uaktuelt for meg, jeg må ha 1.80seng. 

Anonymkode: ca1f1...41b

• Liker 1
Skrevet

Vi har 1,40, går helt fint for oss.

Anonymkode: c004e...20b

Skrevet

Det synes jeg er for trangt, spesielt hvis en av de to er overvektig. Da tar vedkommende mer plass i sengen. Hadde det vært to slanke personer som liker å sove i hverandres armer, kanskje. Men her i heimen har vi 200x200 og ingen av oss er overvektig. Begge liker å ha god plass rundt seg når vi sover, så vi gikk for det. Vi får ofte besøk midt på natta av yngste også som sniker seg inn mellom oss, voksne 😄 Så det funker. Når også mellomste kommer, da blir det trangt og mor får noen barneknær og barnealbuer på seg. Far sover som en stein og merker ingenting 😄 Men generelt - jo større, jo bedre 😄

• Liker 1
Skrevet

Vi har 180, vil aldri ha mindre.. sover i 150 på besøk nå, sliter sykt med søvnen

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det går jo helt greit om begge parter er normalt slanke. 

Her er nok løsningen en av tre:

1, partner slanker seg til normalvekt. definitivt å anbefale. Å velge å være overvektig er ikke bærekraftig. 

2. dere sover på ulike rom. Et dårlig, men ikke helt elendig alternativ. En med overvekt vil begynne å snorke og lide av søvnlidelser, så med eget rom slipper du hans følgesykdommer.

3. ny seng. Da med to madrasser med glippe i midten. Sover du på samme madrass med en som er overvektig får du ikke sove ordentlig. Helt klart et dårlig alternativ.

Anonymkode: 7deb3...f6d

Signerer denne. Regn med følgesykdommer som snorking og søvnapné. Min mann og jeg har for øvrig 180 cm seng og jeg hadde ikke klart mindre seng, da jeg ikke orker å ligge inntil folk mens jeg sover.

Anonymkode: bcfcb...1b9

• Liker 1
Skrevet

180 cm er vel det vanligste når man har dobbeltseng? Her er vi begge veldig slanke og har seng på 180 cm. Jeg spesielt, er veldig avhengig av å ha plass å bevege meg på. Noe annet enn 180 cm hadde ikke vært holdbart i lengden for oss, 160 cm går i kortere perioder, som hvis vi er på overnatting. 

140 cm er i hvert fall mindre enn det som er vanlig. Uansett spiller det egentlig ikke noen rolle. Det som betyr noe er om dere ligger komfortabelt og får sove godt, og det er åpenbart ikke tilfellet for deg.

Anonymkode: 300d7...d05

Skrevet

140 er for trangt i lengden.

Mannen og jeg delte en 120 seng de første årene av vårt forhold, men da var vi nyforelsket og hadde høy toleranse for nærkontakt (og måtte synkron-snu oss i senga om natta :fnise: ) 

180 er mer enn bredt nok for to voksne normalvektige mennesker. Her sover vi 2 voksne pluss 2 barn i en 180 seng de fleste netter 😅 Det er dog lovlig trangt! 

Anonymkode: e24a0...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...