AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Får plutselig en gjest i kveld. Hadde egentlig ikke tenkt å lage en skikkelig nyttårsmiddag men nå bør jeg nesten det. Noen forslag til superenkel og billig middag? Er i utgangspunktet ikke veldig flink til å lage middager...Ikke fisk Anonymkode: cef42...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Skikkelig nyttårsmiddag og superenkel og billig går kanskje ikke helt hånd i hånd? Kalkunfilet i stekepose går an, men en kalkunmiddag er sjeldent superenkel (eller billig). Vi skal servere biff. Tilbehøret er jo ikke så dyrt nødvendigvis, og hvis det ikke er så mange som skal ha så kan det gå? Jeg aner ikke Anonymkode: 03332...443
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Kalkunfilet er jo veldig lett.putt i stekepose også i ovnen. Vi har fløtegratinerte poteter, saus og grønnsaker til. Anonymkode: faa50...de1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Behøver ikke å være typisk nyttårsmiddag, men noe annet enn vanlig, kjedelig hverdagsmat iallefall...Skal se om jeg får tak i kalkunbryst. Forslag til andre ting om jeg ikke får tak i det? Anonymkode: cef42...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Skikkelig nyttårsmiddag og superenkel og billig går kanskje ikke helt hånd i hånd? Kalkunfilet i stekepose går an, men en kalkunmiddag er sjeldent superenkel (eller billig). Vi skal servere biff. Tilbehøret er jo ikke så dyrt nødvendigvis, og hvis det ikke er så mange som skal ha så kan det gå? Jeg aner ikke Anonymkode: 03332...443 Kalkunfilet og Waldorfsalat er jo billig og enkelt, i hvertfall i forhold til biff. Anonymkode: 286bb...9c4
Chelsea Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 Baconsurret kyllingfilet med stekte poteter, grønnsaker og soppsaus.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 Jeg ville ha laget en rett med kyllinglår, der man steker alt i ett i ovnen. Feks denne, som skal marinere i noen timer, men etter det bare tas rett i form og i ovnen, og som blir megagod: https://ottolenghi.co.uk/recipes/roasted-chicken-legs-with-dates-olives-and-capers (oppskriften sier frisk oregano, men jeg bruker bare tørket). Retten passer rundt jul/nyttår fordi det skal være dadler i den. Jeg pleier å ha safranris til, men det er jo ikke akkurat billig. Du kan koke vanlig ris, du kan lage potetmos til, eller feks couscous. Hvis du blander granateplefrø, rødløk og persille (pluss olivenolje og sitron) i couscous ser det ekstra flott ut, og du får et friskt og velsmakende tilbehør med enkle midler. Couscous tilberedes enkelt ved å la svelle i nyoppkokt vann (bare bruk vannkoker) i en bolle. La den kjøle seg litt, ha i olivenolje, sitron, salt og pepper, og tilslutt granateplefrø, finhakket rødløk og hakket persille. Anonymkode: dac90...b31 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 Hva med lasagne, hvitløksbaguetter (first price) og en god salat? Det er jo ofte en slager! Avslutt med iskrem til dessert! Anonymkode: 9d6e7...f46 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå