Gå til innhold

Vil gjerne bli veganer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så flott at du vil gjøre godt for miljøet, andre mennesker og ikke minst dyrene, ts! Jeg heier på deg! Vært veganer i ca. et tiår nå og er frisk som bare det. Ikke vær for streng med deg selv i starten, du kommer til å bomme mye på det meste og sånn er det dessverre når de stapper egg og melkepulver i alt mulig. Men veien blir til mens man går og samtidig lærer man mye. 

Mine korte tips:

- Ikke vær for streng med deg selv, du gjør en utrolig bra ting!

- Ta B12 og D-vitamin og sjekk vitaminnivåer årlig (dette burde absolutt alle i Norge gjøre uansett)

- Ikke se for mange dokumentarer om hvor grusomt dyra har det. Du gjør ditt beste for å stoppe dette og det kan virke deprimerende å vite at så mange ikke tenker over dette

- Tyngste for meg var å håndtere andre menneskers mening om mitt valg, men unntak av matsituasjoner der jeg ikke slapp unna så delte jeg ikke mye om min veganske livsstil til venner og bekjente. Da føler de fort at de må forsvare sin livsstil og for mange er dessverre angrep beste forsvar. Bare se her på KG, alt du gjør vil bli kalt hyklerisk og du kan bli kalt ekstremist og alt mulig rart bare fordi du prøver å gjøre noe godt. 

HEIA DEG!💚

Anonymkode: 183ad...7d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pass på å kjøpe en god multivitamin til overgangen, et fast B12 tilskudd og jevnlige blodprøver hos lege. Bli glad i bønner, linser, frukt, grønt og fullkorn i stede for å hive inn på ultraprosseserte produkter.

Anonymkode: d8ad8...870

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...