Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh no. Har hatt en MA før. Da forsvant alt av mild kvalme og ømme bryst og energiløshet brått 5+2. UL noen uker senere viste at ut kilingen var stoppet på 5+2. I dag er jeg 5+3 og våknet med lyst på kaffe og ikke et halvt symptom lengre. Tok en rfsu test tidlig og tekstlinjen var klart svakere enn i går. I går ble den tatt på fleste urin og i dag andre morgenurin, kan være det også. 

SA kan jeg overleve men vegrer meg virkelig for ny MA, venting for å se det an, henvisning til sykehus og ukene som går. Måtte bare få det ut.

Anonymkode: a3d62...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så kjip erfaring! Det må jo ikke bety at det samme skjer nå, men kanskje planlegg en tidlig UL om et par-tre uker? Så får du litt ro i sjela kanskje?

Anonymkode: 5a98b...8d3

Skrevet

Husk at graviditetstestene kan bli svake av at det er for mye hcg! Så ikke stol på de når du er så langt på vei.

Anonymkode: b2500...eb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Uff, så kjip erfaring! Det må jo ikke bety at det samme skjer nå, men kanskje planlegg en tidlig UL om et par-tre uker? Så får du litt ro i sjela kanskje?

Anonymkode: 5a98b...8d3

Takk 🙂 Ja, har bestilt, skal allerede om 6 dager. Føler meg for gammel, 35 år, til å gå rundt med hjertet i halsen, være ambivalent, helt opphengt i om det blir noe svangerskap eller ikke. Dette er prøving på nummer tre. Hadde en MA i vår. Først vente til tidlig UL to uker etter symptomlette, uro i den ventetiden. Så privat gyn som ville se det an to uker i tilfelle jeg var kortere på vei og hjerter ikke hadde begynt å slå. Jeg visste det ikke kunne stemme. Så henvisning til sykehus hvor de også ville se det sn fordi hcg fremdeles steg. Så påskeferie og da ble det utsatt enda en uke Endelig duket for cytotek og den virket ikke. Ble full narkose og operasjon. Fosteret hadde stoppet i uke 5, oppdaget i uke 7 og operasjon i det som skulle være uke 11+5. Makter ikke det der på nytt.

Funker det ikke nå tror jeg det blir spiral og goodbye til nr 3. Belastningene på veie er ikke verdt det. 

Tok en ny test av samme slag nå som var like sterk som i går. Hvilket ikke behøver bety en dritt i noen retning. Kommer til å tenke på dette i hele dag som er ødeleggende for dagen. For noe idioti.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husk at graviditetstestene kan bli svake av at det er for mye hcg! Så ikke stol på de når du er så langt på vei.

Anonymkode: b2500...eb8

Helt sant. Men etter googling forrige runde fant jeg ganske klart ut at de som har få symptomer hele veien ikke står i videre fare, men om du har hatt en del symptomer og de slipper for tidlig, dvs før hcg begynner å synke igjen rundt uke 9, så er det et elendig tegn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Oh no. Har hatt en MA før. Da forsvant alt av mild kvalme og ømme bryst og energiløshet brått 5+2. UL noen uker senere viste at ut kilingen var stoppet på 5+2. I dag er jeg 5+3 og våknet med lyst på kaffe og ikke et halvt symptom lengre. Tok en rfsu test tidlig og tekstlinjen var klart svakere enn i går. I går ble den tatt på fleste urin og i dag andre morgenurin, kan være det også. 

SA kan jeg overleve men vegrer meg virkelig for ny MA, venting for å se det an, henvisning til sykehus og ukene som går. Måtte bare få det ut.

Utviklingen var stopper 5+2, ikke « ut kilingen». Haha, denne telefonen styrer på eget initiativ av og til.

Skrevet

At symptomene forsvinner trenger da ikke bety en MA. Opplevde selv SA i uke 5 og da forsvant symptomene ja, men har også to graviditeter hvor symptomene har forsvunnet flere ganger og det ble ikke spontanabort eller MA. Det er helt naturlig at symptomene svinger. Selv kjente jeg veldig etter i uke 5 og var engstelig siden jeg mistet i uke 5 sist. 

Anonymkode: 16b16...9c6

Skrevet

Jeg hadde en MA for noen år siden, utviklingen hadde stoppet i uke 8-9. Fant det ut da jeg var 11+noen dager. Hadde fortsatt symptomer, men fikk gul-oransje utflod. Det hadde gått infeksjon i livmoren, derfor merkelig utflod. Hadde det ikke vært for at jeg fikk infeksjon så tror jeg det kunne tatt mange flere uker før jeg hadde funnet det ut.. Symptomene forsvant først da utskrapning var gjennomført.

I de neste svangerskapene har jeg vært livredd for MA, og har sittet som deg og vært sikker på at det har gått dritt igjen. Det har gått fint alle ganger siden😄

Anonymkode: 9ab0c...88b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en MA for noen år siden, utviklingen hadde stoppet i uke 8-9. Fant det ut da jeg var 11+noen dager. Hadde fortsatt symptomer, men fikk gul-oransje utflod. Det hadde gått infeksjon i livmoren, derfor merkelig utflod. Hadde det ikke vært for at jeg fikk infeksjon så tror jeg det kunne tatt mange flere uker før jeg hadde funnet det ut.. Symptomene forsvant først da utskrapning var gjennomført.

I de neste svangerskapene har jeg vært livredd for MA, og har sittet som deg og vært sikker på at det har gått dritt igjen. Det har gått fint alle ganger siden😄

Anonymkode: 9ab0c...88b

Takk for svar 🙂 Ja, man blir barnslig redd. Skulle ønske jeg evnet å være litt kulere på det og ta det litt lungt. Behøver jo ikke en gang dette siste barnet siden vi er heldige med to fra før. Men limboen er liksom nesten verre enn å vite at det ikke går. Leste at jeg som er 36 år har 25% sjanse for spontanabort. Sukk. Lurer på hvor mange av disse 25% som er risiko for MA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...