Gå til innhold

Bytte jordmor dersom bekjentskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal føde snart og et par av jordmødrene som jobber der kjenner jeg. Altså de er bekjente, litt mer perifert. En av de kan jeg ikke fordra av ulike grunner. Den andre har prøvd seg på min mann et par ganger for noen år siden da vi var sammen. Så synes det ville vært litt spesielt.

Jeg vet jeg ikke kan bestemme hvem jeg får, men er det lov å spørre om å bytte hvis det er mulig? Og hvilken begrunnelse bruker man?

Anonymkode: aadb4...f54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt lov å spørre. Bruk den reelle begrunnelsen, altså ca der du skriver her. Oppfølgingen i svangerskapet kan trolig tilrettelegges hvis det er flere enn de to som jobber der. Problemet blir hvem som er på vakt når fødselen er i gang,

Anonymkode: a2659...4d3

Skrevet

Jeg er helsepersonell og jobber på sykehus, og holder meg alltid unna folk jeg kjenner som kommer inn som pasienter så langt det går. Slik er det i grunnen for alle mine kolleger også, ingen har lyst å få et behandlerforhold til mennesker de kjenner fra før eller risikerer å møte i det private. Det handler om å skjerme pasienten, men også til en viss grad oss selv. Så jeg tror ikke noen av dine bekjente ønsker å være din jordmor hvis det er andre på jobb som kan påta seg den rollen. Skulle så være at en av dem kommer inn til deg så får du bare si som sant er, at du syns det er ukomfortabelt at dere kjenner hverandre, og om det er mulig å få en annen jordmor. 

Anonymkode: 23416...37b

• Liker 6
Skrevet

Det er bare å spørre, vil tro de ikke ønsker at du er deres pasient også. Er det veldig små forhold blir det kanskje vanskelig, men ikke nøl med å spørre. 

Jeg ga beskjed til mannen om at studenter var ok, men om ei jeg gikk på skole med (var ganske nære venner en periode) var på vakt (student) ønsket jeg ikke henne der under fødsel. Derimot var hun på dagvakt natta etter fødsel, og det var hyggelig at hun kom innom et par ganger ila dagen da.

Anonymkode: 66fc2...5e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...