AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Jeg overtenker mye. Jeg tror nok det har noe med at jeg har behov for å føle kontroll, og tenke ut ulike scenarioer. Det er ikke slik at jeg overtenker katastrofer ol., men mer med det som har med livet å gjøre og hverdagen. Jeg kan ta noen eksempler: -Før jeg møtte min samboer så tenkte jeg ofte på "jeg kommer sikkert ikke til å finne en kjæreste og bli den rare som aldri klarer å finne noen, også må jeg HELT SIKKERT svare på ubehagelige spørsmål relatert til dette (f.eks familie som spør om kjærligheten)". Også brukte jeg tid på å tenke på hva jeg skulle si. -Hvis jeg må til legen så bruker jeg ofte mye tid på å tenke hvordan jeg skal formulere meg. Jeg er redd for å bli misforstått, -Dersom sjefen har ringt etter jobb, så kan jeg overtenke og begynne å lure på hvorfor hun ringer. Er det noe jeg har glemt? Gjort feil? Er det noen som har konkrete råd? Anonymkode: 2d7f4...72a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Vil kalle det å være forberedt jeg. "Forventer det værste, håper på det beste" er livsmotto' e jeg lever med. Jeg i likhet med deg tenker på mange ulike senarioer, ofte de værste mulige. Men i motsetning til deg så bekymrer jeg ikke meg over dette. Jeg prøver så godt jeg kan å forberede meg på hva jeg skal gjøre i den situasjonen, og aksepterer at dette er noe som med stor sansynlighet kan oppstå. Viss det blir et mildere/positivt senario som utspiller seg blir jeg bare glad. Forvent og forbered deg på at livet er dritt og et slit, og bli heller positivt overasket når det ikke er det. Anonymkode: aab55...207
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Lurer på det samme, hilsen en som overtenkte så mye at når pandemien kom så var jeg HELT rolig - dette hadde hjernen min forberedt meg på lenge. 😂 Anonymkode: bc1d9...810 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå