Gå til innhold

Jeg fikk en klage og nå klarer jeg ikke slutte å gråte. Jeg ble så utrolig lei meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så kraftig. Fikk klage mld på (kjeftete mld) over at jeg la søppel i feil dunk. Jeg har sosial angst. Dette gjorde sånn at jeg føler meg så lei meg. Hvorfor reagerer jeg som dette? Jeg gråter enda og synes synd på meg selv. Jeg er sliten. Jeg sa unnskyld for det, jeg var stressa og jeg ordnet det etter jeg fikk slik melding. 

Anonymkode: 0cc43...bd3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem fikk du meldingen fra? Styrer i borettslag? Huseier/utleier? 

De varsler bare, de hater deg ikke, ville sikkert bare hjelpe deg med å forstå hva som skal hvor. Det går bra.

Skrevet

Jeg også kan ta til meg lignende beskjeder. Det er nok fordi jeg ikke liker oppmerksomhet så godt. Og hadde jeg fått meldingen du fikk, så hadde jeg sikkert tenkt "oi, det er sikkert flere naboer som har meldt i fra og ALLE vet at det er jeg som har gjort feil". Kanskje det er slik for din del også?

Nå kom jeg faktisk på en historie om meg også da jeg bodde i blokk. Men vil ikke bli gjenkjent. Det ble lagt ut et bilde (ikke av meg altså), men av noe med tilknytning til meg på gruppen til borettslaget på facebook. Synes det var grusomt! Dette hadde ikke styret trengt å legge ut, de viste det var meg, så de kunne ringt på/tatt en telefon/sendt en melding. 

Anonymkode: eac7e...34e

• Liker 1
Skrevet

Hvis de ikke klarte å gi beskjed uten å kjefte som du skriver, så er det ikke rart det går inn på deg. Ingen liker kjeft når man gjør noe feil, for da føler en seg litt mislykket. Så du som har sosial angst tar det nok mye mye verre. Selv hadde jeg blitt irritert, og muligens svart ironisk. For altså, det er de som sender slike meld som er på bærtur.

Så prøv å ro deg ned og forstå at det er de som er frekke her, og du har ikke gjort noe galt! Med mindre man skal være feilfri. 

• Liker 5
Skrevet

uff så leit, det var jo unødvendig av de med kjefte melding.😯 de kunne helt klart skrivd en normal påminnelse på det, og ikke kjefte. du må nok heller bare prøve og heve deg over det, det var nok ikke ment slemt selvom det kan føles sånn❤

kanskje det er flere en deg som har gjort samme feilen og de har blitt litt leie?  unsett er det ikke greit og kjefte. men kanskje derfor de reagerte.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerangrep i tillegg til siteringer av slettede innlegg.

- Rhodiola, mod.

Skrevet

Det er ikke verdens undergang, virkelig. De er sikkert bare lei fordi alle gjør det, du er ikke unik på å gjøre den feilen 😄 kanskje er det en person som er hysterisk på enten klima eller orden, eller kanskje han har hatt en dårlig dag fordi dama hans var utro 🤷‍♀️ vanskelig å si. 

Anonymkode: ea1ed...b76

• Liker 6
Skrevet

Jeg pleier å tenke at mennesker som reagerer med å kjefte ikke har det helt bra med seg selv, da føler jeg meg alltid bedre.

Anonymkode: 83f21...0a1

• Liker 3
Skrevet

Noen ganger er det kjeft det eneste folk forstår. Jeg bor i et sameie hvor folk roter og styrer med søpla. Irriterende når det skjer gang på gang. Da må en kjefte. 

Anonymkode: 1ceb6...17b

• Liker 1
Skrevet

Hva var ordlyden i meldingen og hvem er avsender? Om dette er første gangen du tabber deg ut så er det urimelig å kjefte på deg. Men er du sikker på at det ikke bare var en vennlig påminnelse?

Du har også lov til å gi en tilbakemelding på det du synes er uakseptabel oppførsel. Det er faktisk lov å bli sint tilbake her i livet om man blir overkjørt av andre. 

Anonymkode: 49e6c...450

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg reagerer så kraftig. Fikk klage mld på (kjeftete mld) over at jeg la søppel i feil dunk. Jeg har sosial angst. Dette gjorde sånn at jeg føler meg så lei meg. Hvorfor reagerer jeg som dette? Jeg gråter enda og synes synd på meg selv. Jeg er sliten. Jeg sa unnskyld for det, jeg var stressa og jeg ordnet det etter jeg fikk slik melding. 

Anonymkode: 0cc43...bd3

Det er aldri kjekt å få tilbake melding eller kjeft. 

Da jeg fikk tilbake melding av en kollega på noe via sjefen så fikk jeg angst og begynte å grine veldig. Siden det var en del misforståelser også + at jeg fikk bråk. Har vært sint på denne kollegaen lenge så i dag så tok jeg motet til meg og sa unnskyldning for at jeg har vært sint på han, men at det var pga at han gikk til sjefen og det blei bråk for meg. 

Jeg er glad for at jeg klarte å vær rolig når jeg sa dette i dag og ikke skreik osv. 

Jeg hadde nok gitt beskjed om at du ikke likte den meldingen. 

Anonymkode: 2061e...129

Skrevet

Hva mener du med kjeftende innhold?

Om meldingen sier noe i retning av "er du helt idiot som...." ville jeg saklig svart at dette ikke er greit. 

Om den helt enkelt sier "vi viser til retningslinjer gitt.... og ber om at du etterlever det fremover". Er det en helt ok måte å kommunisere på. 

Anonymkode: 23820...44e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...