Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden jobbet jeg sammen med ei jente. Hun var 22 år, gift og hadde to barn.

i følge henne selv hadde hun fagbrev som frisør og vært norgesmester i frisørfaget. Hun var også utdannet sexolog. Hun fikk over 6 i snitt på studiespes. Kom inn på medisinstudiet, men takket nei. 
Hun var også norgesmester på noe heste greier. 
Hun skjønte ikke at jo mer hun løy, og til drøyere historiene ble jo verre ble det. Når hadde hun rukket alt dette? Samtidig som 2 barn? 
hun jobbet som assistent / vikar på et kjøkken den tiden der. 
Det var flere utdannet kokker som ikke hadde fått fast jobb, men som gikk på engasjement. Etter hun hadde jobbet der i 3 uker forteller hun alle kollegaene at sjefen hadde tilbudt henne 100% fast stilling. Dette var jo også løgn. Det ble jo rabalder. 
Jeg googlet henne, og hadde hun vært norgesmester hadde nok det kommet opp. I følge skattelistene har hun ikke hatt inntekt flere år bakover. 
Jeg konfronterte henne med dette, og hun klikket helt og kuttet meg ut. 
Hun var nyinnflyttet, og bodde her i ca 4 mnd før hun reiste herfra. Hun har flyttet rundt i hele landet siste årene. Ser det på fb. 
Synes det er så trist. Egentlig ei arbeidsom, flink og hyggelig jente.. som er lystløgner i så stor grad at hun ikke kan bo lenge på hver plass da alle avslører henne. 
Mange som snakket om henne. 

hvorfor blir folk lystløgnere? 

Anonymkode: 22065...1aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun levde under skjult/hemmelig adresse eller noe, og måtte lage en slags ny identitet?

Mye kan jo stemme, kjenner selv en venninne som har jobbet hele livet, giftet seg i utlandet, fått barn, tatt fire utdannelser og jobbet innen samtlige, reist masse, har mange talenter og gjort og oppnådd mye. Ikke alt kommer frem i googlesøk heller. 

Anonymkode: a129a...d50

Skrevet

Blanding av psykiatrisk og mindreverdighetskomplekser fordi man egentlig ikke er så flink. En form for forsvarsmejanisme.

Skal ikke diagnotisere folk på nett, men fikk veldig assosiasjoner til borderline personlighetsforstyrrelse.

Anonymkode: 8ae9f...3f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun levde under skjult/hemmelig adresse eller noe, og måtte lage en slags ny identitet?

Mye kan jo stemme, kjenner selv en venninne som har jobbet hele livet, giftet seg i utlandet, fått barn, tatt fire utdannelser og jobbet innen samtlige, reist masse, har mange talenter og gjort og oppnådd mye. Ikke alt kommer frem i googlesøk heller. 

Anonymkode: a129a...d50

Men nå har hun jo løyet for ts og de andre på jobben, og hun ble avslørt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blanding av psykiatrisk og mindreverdighetskomplekser fordi man egentlig ikke er så flink. En form for forsvarsmejanisme.

Skal ikke diagnotisere folk på nett, men fikk veldig assosiasjoner til borderline personlighetsforstyrrelse.

Har du i det hele tatt kompetanse til å diagnostisere? Har du en kilde som sier noe om at denne typen lyving har sammenheng med borderline?

Anonymkode: 5d1b6...136

Skrevet

Jeg har også vært norgesmester men det dukker ikke opp på Google. Det er ikke usannsynlig at en barnemor klarer det der 

Kjiot at du er så skeptisk til andres suksess 

Anonymkode: 67c89...14f

Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Men nå har hun jo løyet for ts og de andre på jobben, og hun ble avslørt.

Hvordan ble hun avslørt? Bare fordi man ikke finner alt på Google? 

Skrevet

Når man googler, så ser man at lystløgnere ofte har en dramatiserende personlighetsforstyrrelse. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan ble hun avslørt? Bare fordi man ikke finner alt på Google? 

Hun løy om at hun hadde fått full stilling. En idiotisk løgn som selvsagt ville bli avslørt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du i det hele tatt kompetanse til å diagnostisere? Har du en kilde som sier noe om at denne typen lyving har sammenheng med borderline?

Anonymkode: 5d1b6...136

Har kjennskap til flere med borderline. Atferden er påfallende lik.

Lyve, grandiose holdninger og overvurdering av egen evne, hvor verden sentrerer rundt individet er veldig vanlig ved borderline.

Men, nei, har ikke fjerndiagnotisert noen, for det kan man ikke. Men jeg har lov til å påpeke at det er flere iøyefallende likheter mellom personer med borderline og personen ts skildrer i hovedinnlegget. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også vært norgesmester men det dukker ikke opp på Google. Det er ikke usannsynlig at en barnemor klarer det der 

Kjiot at du er så skeptisk til andres suksess 

Hun påstår at hun er utdannet sexolog. Noe som betyr 3 år på skolebenken. Pluss at hun har fagbrev som frisør. Hun er kun 22 år. Og har to barn. Hun må være intet mindre enn en superkvinne som har rukket alt dette. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noen mennesker tror de er verdensmestere og best, helt de blir avslørt.🤔

Da slår den harde virkelighet inn, kansje koster det man noe vennskap på veien også.

Flytting er vell eneste utvei for og fortsette dette livet, da ting faller sammen før eller siden.

Tror det skal hardt gjøres og fikse både frisørfagbrev og sexolog på omtrent samme tid.

Det må da såfall påvirke hverandre når det skjer under samme tid.

Umulig? tja, imponerende vis ja

Sexolog er vell 3år studie for kunne bær tittelen ved bestått studium.

Fagbrev som frisør er vell gjerne 4år ca?

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Skrevet
Sunset90 skrev (2 minutter siden):

🤔

Flytting er vell eneste utvei for og fortsette dette livet, da ting faller samme før eller siden.

Bare så synd at det går ut over ungene. Hvis hun HAR unger da, og ikke det også var oppspinn😁

Skrevet

Det er ganske fascinerende med de som lyver så mye. Har en bekjent som riktignok har begynt å få suksess innen sitt fag, men realiteten er ikke nok. Hun lyver om så mange bragder hun har gjort, som er beviselig feil for oss som kjenner henne. Hun har også mange kjente mennesker på Some som hun forteller meg at hun kjenner irl. Dette er heller ikke sant. Det er i det store og hele løgner hele tiden, men mulig de avtar når hun nå faktisk er på vei opp. Eller om det har blitt en uvane hun ikke kan slutte med, eller diagnose av noe slag.

Jeg liker henne godt ellers, og vi kunne nok ha vært gode venninner, hadde det ikke vært for at hun ikke takler uenighet. Det ble drama i tre dager fordi jeg ikke var enig med henne. Jez Men hun er veldig dyktig og søt også  

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hannah80 skrev (7 minutter siden):

Bare så synd at det går ut over ungene. Hvis hun HAR unger da, og ikke det også var oppspinn😁

Kan umulig være en optimal situasjon, blir vandrende rundt som en sigøyner til slutt.

Slår ikke rot noe sted.

Uheldig for barna såfall, de trenger stabilitet og ikke mye flytting og miljø skift.

Men denne trenden ville det ikke være rart om noe offentlig grep inn før eller siden.

Men det får bare bli spekulasjoner🙂

Endret av Sunset90
Skrevet
Hannah80 skrev (56 minutter siden):

Har møtt barna hennes, så det stemmer. Hun er også ei flink mor. 
hun løy om lappen også, ei venninne av henne tipset politiet og de stoppet henne da hun var ute å kjørte med barna i bilen. Hun fikk bot. Hun hadde ikke lappen. 
det er bare trist for henne selv. Har aldri vært borti noen som lyver så ekstremt. 

Anonymkode: 22065...1aa

Skrevet

Noen er bare sånn. Hadde en kompis før som omtrendt hadde hele alfabetet i diagnoser, og han var også lystløgner. Han kunne lyve om hva han hadde på brødskiva for 10 minutter siden, på tross av at jeg satt å så på at det var overhodet ikke det han sa han spiste.... 

Hos han var det lav selvfølelse/selvtillit kombinert med psykiske utfordringer. 

Anonymkode: bd0d4...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...