AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Kom i en mindre diskusjon med mannen under kvelden fordi jeg ikke takket for hjelpen til sønnen hans etter at han tok ut av oppvaskmaskinen. Jeg sa typ «så flink du er, setter pris at jeg ikke behøvde å påminne deg». Og da ble jeg nysgjerrig: sier dere takk for hjelpen når barna gjør noe som forventes av de? Eller oppmuntrer dere med å si typ «bra jobba»? jeg takker bare for hjelpen når de gjør noe utenom det som forventes at de skal gjøre, jeg var ekstremt sær i følge mannen 🤷🏻♀️😅 jeg mener at de ikke kan få et diplom hver gang de vasker dass etter seg, de skal lære seg å ta vare på et hjem til den dagen de flytter for seg selv Mannen har aldri påpekt at jeg ikke takker for hjelpen når datteren vår gjør samme oppgave, men det var en mindre krise at jeg ikke viste takknemlighet til sønnen hans 😅🤷🏻♀️ mistenker at han er farget av sin mors oppdragelse med gammeldagse kjønnsroller og at dette sitter i beinmargen Kan tillegges ar gutten er 19 år og i jobb og forventes å hjelpe til hjemme for å bo gratis mens hans sparer til eget Anonymkode: 62c41...8af
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 Jepp… veldig spesielt. Hvorfor skal man takke en voksen mann for å ta oppvasken i huset han bor i? Er enig i at å takke noen er vel mest når noen gjør noe for deg, eller andre de ikke er «pliktig» til eller som ikke er forventet av dem. «Oppmuntring» er vel mer for små barn… Anonymkode: 9b8c6...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Ehm… du skulle takke han? Hvorfor gjør ikke mannen, han som er faren det? Eller det slik at det er kun din oppgave i huset? Mannen forventer vel også ett takk for ‘å hjelpe’ til i huset. Gud forby at han også tar sin del av lasten 🙄 Anonymkode: a745b...1e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Og det med datteren din… det er vel mannens måte å si at det er det hun er for, som en hver kvinne skal hun også stå for husarbeidet mens han selv, som husets konge, bare skal sitte der… det er hennes plikt. Alt en mann gjør, skal bukkes og neies og hulles for. I kveld får vi alle feire for alle de menn som tar ut av oppvaskmaskinen uten å forvente ett takk. Anonymkode: a745b...1e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm… du skulle takke han? Hvorfor gjør ikke mannen, han som er faren det? Eller det slik at det er kun din oppgave i huset? Mannen forventer vel også ett takk for ‘å hjelpe’ til i huset. Gud forby at han også tar sin del av lasten 🙄 Anonymkode: a745b...1e7 Han takket sønnen sin og satte spørsmål om hvorfor jeg ikke gjorde det også, han fikk pent svar tilbake at jeg aldri får et takk for alt jeg gjør så hvorfor skal han få takk for noe som forventes av han 😂 jeg gjør mest her hjemme ettersom jeg er mest pirkete men mannen gjør en hel del, han forventer seg ikke noe takk men han er jævlig flink til å påpeke det om han gjør minste lille som strekker seg forbi det vanlige 🙄😅 Anonymkode: 62c41...8af
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det med datteren din… det er vel mannens måte å si at det er det hun er for, som en hver kvinne skal hun også stå for husarbeidet mens han selv, som husets konge, bare skal sitte der… det er hennes plikt. Alt en mann gjør, skal bukkes og neies og hulles for. I kveld får vi alle feire for alle de menn som tar ut av oppvaskmaskinen uten å forvente ett takk. Anonymkode: a745b...1e7 Han fikk noen herlige fraser om dette også ja, og at han forventes å være sykt nøye med å takke henne fremover ettersom det var så viktig å takke sønnen for hjelpen for samme oppgave 🙄 Anonymkode: 62c41...8af 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #7 Skrevet 1. januar 2022 19 år???? Ingen skal si noe som helst, det er sånn man bare gjør... Eldste er her 2,5, HUN får takk når hun tar ut oppvasken.. Anonymkode: d62ef...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå