Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med en mann som har et barn fra tidligere ekteskap. «Barnet» er 17 år gammel. 

Min samboer følger med på detaljer og jeg føler at han søker etter tegn til at jeg ikke liker eller inkluderer hans barn. Barnet får sitte foran i bilen. Enten fordi hen får beskjed fra far - eller fordi hen selv tar tak og setter seg foran før jeg rekker å gjøre det. Vi har hatt en samtale om at dette er ugreit, men det er visst ikke forståelig for samboer for det har visst ikke noe å si hvem som sitter foran - og jeg overdriver. 

Det er små ting i hverdagen som jeg synes samboer er strategisk usmart med - jeg har gått fra å være svært glad i barnet - til å være irritert på synet av og eksistensen av hen. 

(vi har et felles barn på 4 år)

Anonymkode: b9a3d...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva far gjør for å få deg til å mislike hans barn? Fordi han sitter foran i bilen?! Og hvilken interesse skulle far ha av at du ikke liker 17-åringen?

Anonymkode: bd6ea...b92

• Liker 12
Skrevet

Burde du ikke bli irritert på mannen, ikke barnet?

Anonymkode: 8ab1b...f33

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor skal det alltid være en konkuranse om hvem som betyr mest for mannen. Fordi det er det det handler om her! En 17 åring synes det er stas å sitta foran. La han gjøre det da? Tviler du virkelig så mye på deg selv at du går i kjelleren av det? 

Anonymkode: 9b578...3e3

• Liker 9
Skrevet

Omg 

Du må sitte bak i bilen fordi 17-åringen vil sitte foran?

Hvorfor finner du deg i det? Be h*n pelle seg bak i bilen, og vær såpass bestemt at faren holder munn. Ærlig talt!! 

Men husk at det tross alt ikke er andre enn faren sin skyld at 17-åringen tillater seg dette 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor skal det alltid være en konkuranse om hvem som betyr mest for mannen. Fordi det er det det handler om her! En 17 åring synes det er stas å sitta foran. La han gjøre det da? Tviler du virkelig så mye på deg selv at du går i kjelleren av det? 

Stas??? Skulle lært både faren og ungen "'stas"

🤣 jez

• Liker 4
Skrevet

Det var nå også en ting å bli opphengt i. Kan dere ikke sitte foran annenhver gang? Eller du kjøre, da får du alltid sitte foran...

Anonymkode: 602be...249

• Liker 4
Skrevet
SoWhat? skrev (40 minutter siden):

Omg 

Du må sitte bak i bilen fordi 17-åringen vil sitte foran?

Hvorfor finner du deg i det? Be h*n pelle seg bak i bilen, og vær såpass bestemt at faren holder munn. Ærlig talt!! 

Men husk at det tross alt ikke er andre enn faren sin skyld at 17-åringen tillater seg dette 

Mye å lagge drama over da!

• Liker 2
Skrevet

Hæ? Jeg satt alltid i framsetet når jeg var på kjøretur med foreldrene mine (ble veldig bilsyk ellers). Hva er problemet? En 17-åring er så godt som voksen, og voksne er vel likestilt på hvor de sitter i bilen?

Anonymkode: af4a9...283

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mye å lagge drama over da!

Jeg hadde lagd drama. Henvist til baksetet for at ungen skal sitte foran? Ja jøss  🤣

Hadde ikke skjedd.

(med mindre det var på grunn av bilsyke, eller at vi var enige)

• Liker 13
Skrevet

Som du ser av tråden, er folket uenige i om det er rimelig å forvente at tenåringer sitter bak. 

Hvilke andre situasjoner er krevende for deg, ts? 

Anonymkode: 602be...249

Skrevet

Jeg er ikke en tenåring, men når jeg kjører bil med pappa og stemoren min setter jeg meg alltid bak. Hvorfor? Fordi det er deres bil, fordi jeg ikke har behov for å sitte foran og fordi jeg respekterer stemoren min så mye. Hvis pappa/stemor og jeg kjører alene sitter jeg selvfølgelig foran. 

Jeg kan fint forstå at en 17 åring syntes det er "best" å sitte foran, men ærlig talt. Det burde ikke ha så mye og si, og jeg tenker mye handler om respekt. Så jeg konkluderer med at denne 17 åringen ikke respekterer stemoren sin. Samtidig er faren hannes også helt tafatt, som lar hen oppføre seg som om hen eier alt. 

• Liker 16
Skrevet

En 17 åring burde jo heller sitte bak rattet. Øve seg på bilkjøring. Så kan du sitte der i baksetet og holde deg fast :nigo: Ja takk til mer spenning i hverdagen..

Anonymkode: a9052...5e7

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor har en voksen mer rett på å sitte foran enn en 17-åring?

Tror det er lurt å velge sine kamper her. 

• Liker 6
Skrevet
SoWhat? skrev (4 timer siden):

Jeg hadde lagd drama. Henvist til baksetet for at ungen skal sitte foran? Ja jøss  🤣

Hadde ikke skjedd.

(med mindre det var på grunn av bilsyke, eller at vi var enige)

Enig!

Hadde aldri skjedd her heller, uansett om det var mitt barn, mannens eller en venns barn. 

Hvis det er så viktig at barnet sitter foran kan pappa sitte bak. 

• Liker 12
Skrevet

Da får du kjøre da

Anonymkode: 357e4...97e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hæ? Jeg satt alltid i framsetet når jeg var på kjøretur med foreldrene mine (ble veldig bilsyk ellers). Hva er problemet? En 17-åring er så godt som voksen, og voksne er vel likestilt på hvor de sitter i bilen?

Anonymkode: af4a9...283

De som betaler for bilen er likestilt.

Anonymkode: ce9ec...6ab

• Liker 6
Skrevet
Rytz skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har en voksen mer rett på å sitte foran enn en 17-åring?

Tror det er lurt å velge sine kamper her. 

Fordi hun er voksen, fordi hun er samboer med guttens far og fordi hun for alt vi vet er medeier i bilen. Gutten kan sitte foran  når han er blant de eldste i følget. Hvorfor forventes det alltid at stemødre skal gi etter for all slags tull? 

Jeg kan se at det er lurt å la guttungen sitte foran hvis han lett blir bilsyk, men ellers ikke. 

Jeg ble lett bilsyk, men fikk nå pent sitte i baksetet likevel når både mor og far var i bilen samtidig med meg. 

Anonymkode: 909dc...5e7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde det vært felles barn ville der vært naturlig at mor og far sitter fremme..

Ts: begyn å krev å være sjåfør.. se hvor typen din føler det er mest naturlig å sitte ..

Anonymkode: 429da...04f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi hun er voksen, fordi hun er samboer med guttens far og fordi hun for alt vi vet er medeier i bilen. Gutten kan sitte foran  når han er blant de eldste i følget. Hvorfor forventes det alltid at stemødre skal gi etter for all slags tull? 

Jeg kan se at det er lurt å la guttungen sitte foran hvis han lett blir bilsyk, men ellers ikke. 

Jeg ble lett bilsyk, men fikk nå pent sitte i baksetet likevel når både mor og far var i bilen samtidig med meg. 

Anonymkode: 909dc...5e7

Ja, og sånn blir det isfront mellom barn og forelder, kanskje spesielt når det er snakk om stebarn / stemor.

Jeg skjønner ikke helt at det er såpass automatikk i at voksne sitter foran og barn bak, når barna har blitt 17 år. 

Når man er 17 år så begynner det å bli veldig vikitg å bli tatt på alvor og at man ikke lenger behandles som et barn. Kan ikke stemor heller si: ja, nå som du er så stor så får vi dele på å sitte foran. Vinner mye på det tror jeg. 

Det er tross alt bare en plass. Jeg ser ikke at problemet er så veldig stort, egentlig.

Anonymkode: 42d91...286

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...