Gå til innhold

Håret ble fett og tungt av Olaplex - flere som har den erfaringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte nesten 1000 kr på shampoo, balsam, pre-kur og leave in fra ola plex. Resultatet var fett og tungt hår. Forsøkt 3 ganger med samme resultat. Utrolig surt når det kostet så mye.. Har tynt nordisk hår med litt slitte tupper (brunette) -hvis det har noe å si? Tror jeg var ganske forsiktig på mengden produkt også, men mulig jeg tok i mye. Men at det skulle bli så tungt og halvfett - det overrasket meg..

Er det flere som har samme erfaring? Synes alle mener dette er viduderprodukter. Her må alt i søpla. Går tilbake til Kerastase som gjør underverker for håret mitt.

Anonymkode: bcd7d...4fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid brukt og vært fornøyd med Olaplex nr3, men etter at de kom med ny  (de sier bare flasken er ny men innholdet samme) har jeg ikke vært fornøyd. Har klaget og fått pengene tilbake. Er så drittlei når jeg finner et produkt jeg er fornøyd med, så finner de på å bytte på flasken men sier at innholdet er det samme, og det er det IKKE.

Du kan prøve å klage?

Anonymkode: fa740...462

• Liker 1
Skrevet

Olaplex, uansett produkt fungerer gull på håret mitt kun når det er behandlet med noen form for blekemidler. Prøver jeg å bruke det når det er ubehandlet blir det tungt som du opplever. Frisøren jeg bruker forteller også og mye lignende tilbakemeldinger, at Olaplex ikke ser ut til å fungere særlig godt på naturlig nordisk hår uansett slitthetsgrad.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har tynt, nordisk og bleket hår, og jeg likte heller ikke sjampoen og balsamen. Jeg er er dog svært fornøyd med No. 3 og No. 8! Sistnevnte er en intens fuktighetskur som jeg bruker etter å ha brukt lillasjampo, den også fra Olaplex. 

Endret av Trøst
Skrevet

Jeg er ikke fan av Olaplex, gjorde ingenting godt for håret mitt. Det som derimot gjorde godt, var å avvenne håret hårvask (vasker nå hver 6-7 dag, tok litt tid med tilvenning), samt mildere produkter fra Oway. Wow for en forskjell. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sånn at alle produkter passer for alle. De produktene jeg bruker til håret mitt, får min søster fett hår av, fordi vi har helt forskjellig hårtype.

Du har nok ikke gjort god nok research før du kjøpte disse produktene, og det er kjedelig å bomme når det er snakk om dyre produkter, men sånn er livet. Man lærer til neste gang og gjør bedre valg.

Anonymkode: e6949...d0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes olaplex fungerer kjempegodt på mitt tynne nordiske hår. Både bleket og naturlig. Men jeg bruker ikke produktene hele tiden. Kun en eller to ganger i måneden +/- da jeg synes det er heftige greier. Håret føles ikke så godt ut samme dag som jeg vasket det, men etter sånn 6-12 mnd med olaplex av og til har gjort underverker. Håret knekker ikke like lett, det kjennes sterkt og tykt ut.

Ser for meg at olaplex kanskje er litt overkill dersom du allerede har svært sunt hår.

Anonymkode: e1fe8...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...