AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Skrevet 31. desember 2021 Er de sosiopater? Vet om noen som liker å være midtpunktet i en festglad gjeng. Men hallo! Han selger jo dop til vennene sine. Dette er voksne folk. De kan jo ikke ha samvittighet når de tjener penger på å ødlegge vennene sine. Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Skrevet 31. desember 2021 De fleste er vel desperate etter penger og kanskje dopa selv. Og folk som bruker kokain blant annet har ikke særlig med empati når de er på det. Anonymkode: 9bd18...f90 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Jeg kjenner mange som «selger dop til vennene sine.» De bruker gjerne festdop selv, og så vil vennene også ha. Man tror jo ikke at man ødelegger vennene sine, man vil jo bare ha det gøy. Når det er sagt: jeg fester ikke. Men når jeg gjorde det i 18-årene så var det veldig vanlig å bruke og selge innad i vennegjengen. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De fleste er vel desperate etter penger og kanskje dopa selv. Og folk som bruker kokain blant annet har ikke særlig med empati når de er på det. Anonymkode: 9bd18...f90 De fleste er helt normale ungdommer som er desperate etter status og anerkjennelse og syns det er kult. Og folk som bruker kokain syns det er tøft og liker å gni det inn hvor dyrt det er, og det er ikke hvem som helst som får stå i kø for å ta seg ei stripe - da skal man ha vært med å spleise!! Anonymkode: fc1a4...3e8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Nei. De kan være sosiopater men de driver alltid med værre kriminalitet i tillegg (skyting, torpedo, smugling, svindel etc) Mange som selger dop til venner og bekjente er folk som selv har blitt avhengig av dop og trenger en måte å finansiere eget bruk på. Når man er avhengig av et rusmiddel blir man mindre kritisk til faren ved rusmiddelet og blir egoistisk og tenker ikke på hvordan det skader å gjøre andre avhengige. Anonymkode: d8006...635
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #5 Skrevet 31. desember 2021 Han jeg mener har passert 40. Så de vet jo godt at det er farlig. Ts Jeg tenker enten dum eller sosiopat Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #6 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De fleste er helt normale ungdommer som er desperate etter status og anerkjennelse og syns det er kult. Og folk som bruker kokain syns det er tøft og liker å gni det inn hvor dyrt det er, og det er ikke hvem som helst som får stå i kø for å ta seg ei stripe - da skal man ha vært med å spleise!! Anonymkode: fc1a4...3e8 Ja og naiv ungdom som tror de er udødelige og at alle advarsler om dopbruk bare er overdrivelse fra dumme streite voksne. Men jo som regel blir hvem som helst bydd på en stripe på fest, det er sånn alle jeg kjenner som bruker eller har brukt det har blitt "rekruttert ", via å bli tilbudt en gratis stripe veldig ofte når de fester også etter mange ganger begynner å bli avhengig så de starter å bli med å spleise fordi de trenger kokain, ikke bare lenger er noe de kan ta hvis de har lyst men må ha når de fester Anonymkode: d8006...635
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #7 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han jeg mener har passert 40. Så de vet jo godt at det er farlig. Ts Jeg tenker enten dum eller sosiopat Anonymkode: 583f5...3f7 Avhengigheten som har makta på han da Det er et skikkelig dritt dop. Jeg har tatt det så dømmer ikke men har også flere bekjente som er døde pga det, som har banka damene sine pga det, vært utro pga det, blir ufyselige pga det, blitt psykotiske pga det, suicidale pga det og schizofrene pga det. Det er ikke verdt det for 15 min cocky rus som ikke engang føles digg. Man bare tror man er kongen på haugen og verdens kuleste og det er det mange av ungdommene som tar det også tror de er... Det er man ikke langt derifra! Anonymkode: d8006...635 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kjenner mange som «selger dop til vennene sine.» De bruker gjerne festdop selv, og så vil vennene også ha. Man tror jo ikke at man ødelegger vennene sine, man vil jo bare ha det gøy. Når det er sagt: jeg fester ikke. Men når jeg gjorde det i 18-årene så var det veldig vanlig å bruke og selge innad i vennegjengen. De fleste er helt normale ungdommer som er desperate etter status og anerkjennelse og syns det er kult. Og folk som bruker kokain syns det er tøft og liker å gni det inn hvor dyrt det er, og det er ikke hvem som helst som får stå i kø for å ta seg ei stripe - da skal man ha vært med å spleise!! Anonymkode: fc1a4...3e8 I 18 årene sier ingen ting om noen ting! Var det 50-60-70-80-90-20 tallet det var vanlig i vennegjengen. Det må riktig nok vert en særdeles snever og rar vennegjeng, for vanlig er det ikke hvis man ser på det normale flertallet av vennegjenger i kongeriket. Anonymkode: e637a...486
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er de sosiopater? Vet om noen som liker å være midtpunktet i en festglad gjeng. Men hallo! Han selger jo dop til vennene sine. Dette er voksne folk. De kan jo ikke ha samvittighet når de tjener penger på å ødlegge vennene sine. Anonymkode: 583f5...3f7 Essa, litt partydop i blant er ikke noe problem for voksne mennesker. Ser ikke den helt store forskjellen fra alkohol, bortsett fra lovverk. Mange blir ødelagt av etanol også... Anonymkode: 9a48b...5b5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Essa, litt partydop i blant er ikke noe problem for voksne mennesker. Ser ikke den helt store forskjellen fra alkohol, bortsett fra lovverk. Mange blir ødelagt av etanol også... Anonymkode: 9a48b...5b5 Er større mengder det er snakk om. Og det er party hele tiden nesten i mangen år. Så LITT party dop er det ikke snakk om. Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er større mengder det er snakk om. Og det er party hele tiden nesten i mangen år. Så LITT party dop er det ikke snakk om. Anonymkode: 583f5...3f7 Okei, var ikke spesifisert i TS. Å vedlikeholde andres usunne bruk er noe annet, og det kan selvfølgelig bli for mye som med alkohol. Tenker det samme som jeg ville tenkt om noen som solgte sprit til venner som ikke fikk tak i det, kommer an på situasjonen. Om det er voksne og ansvarlige folk med ansvarlig bruk er det greit, om det er noe annet er det dårlig gjort, spesielt om man har venner som sliter med å kontrollere seg. Anonymkode: 9a48b...5b5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Jeg tror det er dumt å ta utgangspunkt i at alle som gjør en spesifikk ting er helt like. Alle musikere er ikke slik og slik, de er forskjellige, alle kokker er ikke slik og slik, de er forskjellige, alle vegetarianere er ikke slik og slik, de er forskjellige. Og sånn er det vel med de som f.eks selger narkotika også. Noen er inne i miljøer med tunge stoffer, andre er lettvektere og driver kanskje bare med cannabis. Noen er helt vanlige folk, empatiske, i arbeid, og driver litt butikk på si -andre som dealer kan være dagdrivende sosiopatiske/narsisisstiske drittsekker som er skikkelig skumle, og så har du et helt spekter å ta av i mellom da. Folk er forskjellige og det er alltid et spekter. Kjekt å holde seg laaangt unna de som driver med harde stoffer, det er første regel. Det eneste jeg lærte av å kjøpe litt cannabis, var å kun kjøpe av rolige, respekterte folk, -gjerne de som er litt oppi åra (har de holdt på en stund så har de gode avtaler med de som de kjøper fra igjen, lite bullshit), eller uansett folk som lever vanlige liv og ikke tilhører belastede miljøer. De bra personene er ikke bråkete eller ekstreme, de ruser seg ikke en hel masse, de er ordentlige mennesker, som gjerne har litt substans, som gjerne har et yrke, en jobb osv. På motsatt side har du jo folk som oppfører seg dårlig, bruker mye rart selv og har et renn av speedfreaks eller ustabile folk på døra, -det bør man holde seg laangt unna, det kan fort bli utrygt og det kan komme andre stoffer på brordet som man ikke vil ha noe med å gjøre. Det en snakker om her er jo det som er utfordringen med at ting er ulovlig, hadde f.eks cannabis vært lovlig så hadde ikke folk trengt å møte skumle folk og miljøer bare for litt å røyke på. Anonymkode: 79358...c29 3
Thyra Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 1.53): Han jeg mener har passert 40. Så de vet jo godt at det er farlig. Ts Jeg tenker enten dum eller sosiopat Anonymkode: 583f5...3f7 Kommer jo an på hva slags dop... Vet om flere som har passert både 50 og mer som ikke anser hasj som farlig..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 20.46): (…) Det en snakker om her er jo det som er utfordringen med at ting er ulovlig, hadde f.eks cannabis vært lovlig så hadde ikke folk trengt å møte skumle folk og miljøer bare for litt å røyke på. Anonymkode: 79358...c29 ….og det hadde vært fint for de som allerede bruker det, men det ville jo også gjort at enda flere friske unge mennesker begynte med det, pådro seg risiko for lungekreft (mer enn tobakk), giddalaushet og rusavhengighet. Anonymkode: bcf37...be9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Thyra skrev (41 minutter siden): Kommer jo an på hva slags dop... Vet om flere som har passert både 50 og mer som ikke anser hasj som farlig.. Det er snakk om sterkere ting men ikke heroin. Forsyner seg selv og vennene sine med det hele tiden. Lavmål spør du meg. De kommer til. Bli skikkelig skadet. Ingen der er ung lengre. Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Jeg anser ikke hasj som dop bare så det er sagt. TS her. Er snakk om alt annet utenom heroin. Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Det er jo sånn logistikken fungerer. Si du har lyst å røyke en joint, da må du kjøpe fra din lokale dealer eller kontaktperson. Kan ikke bare ringe til dem som dyrker dette nede i Marokko. Og jeg mistenker de som røyker heller har lyst å forholde seg til noen de kjenner, kontra tungt kriminelle fra f.eks mafia. Anonymkode: d5e04...c76
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er jo sånn logistikken fungerer. Si du har lyst å røyke en joint, da må du kjøpe fra din lokale dealer eller kontaktperson. Kan ikke bare ringe til dem som dyrker dette nede i Marokko. Og jeg mistenker de som røyker heller har lyst å forholde seg til noen de kjenner, kontra tungt kriminelle fra f.eks mafia. Anonymkode: d5e04...c76 Snakker ikke om en joint! Hvis du leser litt mer nøye her. Er verre enn som så. Anonymkode: 583f5...3f7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 De har nok mye psykisk rusk som burde ryddes opp i ja. Anonymkode: 4a473...cbe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå