Gå til innhold

Er folk som skyter opp fyrverkeri litt "enkle" folk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Selv gidder jeg ikke bruke penger på det, men min mann vil gjerne ha litt. Det sendes bare opp ved midnatt og ikke mye.

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville sagt ja.

Anonymkode: c6eca...0d9

• Liker 34
Skrevet

Det er folk med alle egenskaper som skyter opp fyrverkeri. Det er endel som har produksjon, distribusjon, salg etc. av fyrverkeri som levebrød, og disse skal selvsagt ikke lide fordi noen ikke liker det.

• Liker 9
Skrevet

Nei sier jeg. 
Har en mann som er oppriktig interessert i det. Har tatt sertifikat for å kunne kjøpe og fyre opp større fyrverkeri.

Anonymkode: 5ef80...37f

• Liker 9
Skrevet

Mulig enkle, men heller det enn å leve et kjedelig liv der absolutt alt skal konsekvenstenkes. Skyter ikke opp selv men liker å se på fyrverkeriet.

Anonymkode: fa387...b3f

• Liker 17
Skrevet

Det burde blitt ulovlig for privatpersoner å drive med fyverkeri.

Øk skattene bittelitt og la kommunene fikse flotte show under trygge omstendigheter.

Anonymkode: 24ae0...835

• Liker 42
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser virkelig ikke gleden ved fyrverkeri og raketter. Det er bl.a. brannfarlig, potensielt helseskadelig, skummelt/skadelig for dyr, forsøplende og lydforurensende.

Er folk som liker fyrverkeri litt "enkle" folk? Mindre intelligente folk som ikke evner å se konsekvensene og som bare tenker "jeg har lov, så jeg gjør det"?

Anonymkode: fecfe...6e0

Jeg liker å fyre opp fyrverkeri...har ikke strøket på en eneste IQ- test så langt..

Skrevet

Det er jo ekstra fint med profesjonelt fyrverkeri. Men så lenge folk følger reglene synes jeg det er helt innafor.

De som ikke klarer å holde seg til det lovlige tidsvinduet, derimot (kl 18-02), er nok ikke de skarpeste knivene i skuffen. 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det burde blitt ulovlig for privatpersoner å drive med fyverkeri.

Øk skattene bittelitt og la kommunene fikse flotte show under trygge omstendigheter.

En fyrverkerilisens som man får etter et kurs kunne vært et kompromiss.

• Liker 3
Skrevet

Mennesker som drikker seg rølpe full, og slenger opp noe fyrverkeri: ja!

De som en hører om 1.januar på nyhetene om har mistet synet på et eller begge øynene i det de fyrte til: Ja

De som fyrer opp nødraketter istedenfor eller i tillegg til vanlig raketter: Ja

De som fyrer opp raketter utenom den lovlige tiden å fyre opp raketter: Ja

De som fyrer opp raketter midt i tykkeste boligområder eller der det er ulovlig å fyre opp: Ja

De som tror at dyr ikke har det jævlig i dette tidspunktet og føyser dyrs velferd vekk og ikke har noe empati for dyr i det hele tatt denne dagen: Absolutt Ja!

Det er ikke så mange av de som fyrer opp raketter som ikke kommer inn under minst en av disse kategoriene, så får de jo ta seg nær av det de som føler seg truffet.

Anonymkode: ebe07...a45

• Liker 27
Skrevet

Nei. Det er nok mer typisk at folk benevner det de ikke selv liker som tåpelig.

• Liker 22
Skrevet

Haha! Må nesten le. Vi har reist til hytta i løpet av julen for ski, avslapping og hygge. Men det er i typisk hyttekommune og langt til nærmeste tettsted. Skal ikke vi kunne fyre opp litt fyrverkeri å ha noe å glede oss til til midnatt uten å bli kalt «enkle»? 

Anonymkode: b59e2...7fe

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at folk som spør om folk er enkle, er enkle mennesker.

Anonymkode: 76930...cf1

• Liker 25
Skrevet

Nei, de folka du sikter til har ikke råd til fyrverkeri.

Anonymkode: 0c962...987

• Liker 6
Skrevet

Nei. Ingen nyttårsaften uten fyrverkeri. Det gjør hele stemningen med lyden og alle fargene. Rett og slett magisk. 😍❤️

• Liker 13
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Det er som klager på fyrverkeri som er enkle, kanskje fordi de ikke er gode dyreeiere og ikke har lagt til rette for å dyrene skal takle noen med fyrverkeri.

PetterKanin skrev (På 31.12.2021 den 1.19):

Det er folk med alle egenskaper som skyter opp fyrverkeri. Det er endel som har produksjon, distribusjon, salg etc. av fyrverkeri som levebrød, og disse skal selvsagt ikke lide fordi noen ikke liker det.

Ofte er vi uenige, men dette er noe av det smarteste du har skrevet.

Anonymkode: f626d...310

• Liker 14
Skrevet
Trolltunge skrev (19 minutter siden):

Nei. Det er nok mer typisk at folk benevner det de ikke selv liker som tåpelig.

😂😂...Bra spot on der!

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at folk som spør om folk er enkle, er enkle mennesker.

Anonymkode: 76930...cf1

Samme her. 

Anonymkode: 6c52b...a27

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ser virkelig ikke gleden ved fyrverkeri og raketter. Det er bl.a. brannfarlig, potensielt helseskadelig, skummelt/skadelig for dyr, forsøplende og lydforurensende.

Er folk som liker fyrverkeri litt "enkle" folk? Mindre intelligente folk som ikke evner å se konsekvensene og som bare tenker "jeg har lov, så jeg gjør det"?

Anonymkode: fecfe...6e0

Nei, jeg har mange veldig smarte venner fra universitetet som er veldig langt fra enkle som elsker fyrverkeri. Kjenner flere som er lisensierte pyroteknikere (kjemikere fra ntnu) også, fyrverkeri er kjempekult. Jeg elsker også å se på fyrverkeri, synes det er en vakker måte å markere viktige hendelser på, jeg er en veldig visuell person så det er veldig tilfredsstillende å se masse vakre lys.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...