Sirinna Skrevet 30. desember 2021 #1 Del Skrevet 30. desember 2021 Sånn covidmessig? Ca 150 gjester, noen tilreisende fra diverse steder i landet. Tanker? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg skal etter planen i 5 utsatte covid-bryllup fra 2020 og 2021 nå til sommeren 😅 Håper for dems del at det nå endelig finner sted. På generelt grunnlag tenker jeg det bør la seg gjennomføre, men at det kan kreve at dere er fleksible og kan takle nye smittevernsregler kort tid i forveien. Planlegg med avstand og håndsprit, så er det eneste som kan stoppe dere en eventuell antallbegrensning men her kan det hjelpe om hele eller deler av bryllupet er utendørs feks. Anonymkode: 2a0fa...5ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Del Skrevet 31. desember 2021 Tvilsomt..... Anonymkode: 29426...111 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #4 Del Skrevet 1. januar 2022 Vi giftet oss nå i sommer, med i underkant av 50 gjester. Synes det var vanskelig å planlegge bryllupet, siden man hele tiden hadde en usikkerhet hengende over seg, ikke minst overfor leverandører. Heldigvis kom det etter hvert en gjenåpningsplan som vi kunne forholde oss til, som gjorde at vi skjønte at 50 gjester mest sannsynlig var innenfor. Morsomt nok åpnet de opp for 100 gjester rett før bryllupet, og ikke de 50 gjenåpningsplanen hadde lovet. Når det er sagt ønsket ingen av oss et veldig stort bryllup, så hele smittesituasjonen var egentlig en grei unnskyldning for å ikke invitere alle. Skulle jeg ha planlagt et bryllup i år ville jeg kanskje ikke ha satset på å få så mange som 150 gjester, og jeg ville også ha giftet meg så sent på sommeren som mulig. Hvis 2022 blir som de siste to årene, kommer de ikke til å "åpne opp" før et stykke utpå sommeren. De kommer neppe til å stenge ned på starten av høsten heller. Smittetallene har pleid å gå ned om sommeren også, så august har vært en fin bryllupsmåned de to siste årene. Når det er sagt virker det jo nesten som om man etter hvert tenker at smitten skal "slippes fri", ref. det som skjer i skolene nå, så det kan jo hende det blir mindre restriksjoner på sikt. Samtidig var mange overbeviste på denne tiden i fjor om at alt skulle være som normalt sommeren 2021 på grunn av vaksiner, og vi vet jo alle hvordan det gikk. Et annet problem som kan oppstå med å gifte seg i sommer, er alle som har flyttet bryllupene sine til i år. Det kan gjøre det vanskelig å finne lokale og ikke minst fotograf. Men dersom man ikke skal gifte seg en plass med veldig stort trykk og ikke må ha en spesifikk fotograf, ordner nok det seg også. Lykke til med planleggingen! Anonymkode: 049ad...60a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirinna Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 3. januar 2022 Tusen takk for svar. Ang lokale så er det alt booket. Det er i midten av juli. Men nå har det vært så mye frem og tilbake de siste ukene og månedene at vi begynner å engste oss for covidbildet her til lands til sommeren. Det er selvsagt vanskelig å forutse, og da vi startet planleggingen (halvt års tid siden), kunne vi aldri se for oss at covid skulle være like aktuelt et helt år etter. Og nå… vel, nå er jeg ikke like sikker. Jeg er ikke fremmed for tanken på å gjennomføre et mindre bryllup med færre gjester, men jeg liker at ting går som planlagt, og vil helst at det skal være forutsigbart hvor mange vi kan be og hvilke tiltak som gjelder ellers. Seremonien er planlagt å holde utendørs, men selve festen vil foregå inne i et nokså stort lokale. Kanskje det beste for oss ville være å nedjustere antall gjester, og rett og slett satse på et litt mindre bryllup? Eventuelt å utsette til ting er mer forutsigbart… men hvem vet når det vil bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 3. januar 2022 #6 Del Skrevet 3. januar 2022 Det er umulig å si. Men risikoen er hvertfall mindre på sommeren sammenlignet med vinteren. Hadde jeg vært deg ville jeg forsikret meg om at alle gjester har tatt vaksinen og kanskje spurt om gjester kunne testet seg før festen. Var selv i bryllup i høst hvor brudeparet gjorde dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1.1.2022 den 23.11): Vi giftet oss nå i sommer, med i underkant av 50 gjester. Synes det var vanskelig å planlegge bryllupet, siden man hele tiden hadde en usikkerhet hengende over seg, ikke minst overfor leverandører. Heldigvis kom det etter hvert en gjenåpningsplan som vi kunne forholde oss til, som gjorde at vi skjønte at 50 gjester mest sannsynlig var innenfor. Morsomt nok åpnet de opp for 100 gjester rett før bryllupet, og ikke de 50 gjenåpningsplanen hadde lovet. Når det er sagt ønsket ingen av oss et veldig stort bryllup, så hele smittesituasjonen var egentlig en grei unnskyldning for å ikke invitere alle. Skulle jeg ha planlagt et bryllup i år ville jeg kanskje ikke ha satset på å få så mange som 150 gjester, og jeg ville også ha giftet meg så sent på sommeren som mulig. Hvis 2022 blir som de siste to årene, kommer de ikke til å "åpne opp" før et stykke utpå sommeren. De kommer neppe til å stenge ned på starten av høsten heller. Smittetallene har pleid å gå ned om sommeren også, så august har vært en fin bryllupsmåned de to siste årene. Når det er sagt virker det jo nesten som om man etter hvert tenker at smitten skal "slippes fri", ref. det som skjer i skolene nå, så det kan jo hende det blir mindre restriksjoner på sikt. Samtidig var mange overbeviste på denne tiden i fjor om at alt skulle være som normalt sommeren 2021 på grunn av vaksiner, og vi vet jo alle hvordan det gikk. Et annet problem som kan oppstå med å gifte seg i sommer, er alle som har flyttet bryllupene sine til i år. Det kan gjøre det vanskelig å finne lokale og ikke minst fotograf. Men dersom man ikke skal gifte seg en plass med veldig stort trykk og ikke må ha en spesifikk fotograf, ordner nok det seg også. Lykke til med planleggingen! Anonymkode: 049ad...60a Jeg hadde planlagt et selskap i midten av august 2020, det ble avlyst pga. smittesituasjonen. Fikk heller ikke feiret det i august 2021 pga. det samme. Min erfaring er at juni/juli er best. Tilgjengelighet er nok derimot er stort problem 😬 Anonymkode: 78135...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirinna Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hadde planlagt et selskap i midten av august 2020, det ble avlyst pga. smittesituasjonen. Fikk heller ikke feiret det i august 2021 pga. det samme. Min erfaring er at juni/juli er best. Tilgjengelighet er nok derimot er stort problem 😬 Anonymkode: 78135...6bd Tilgjengelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 Vi skal ha bryllupsfest uli 2022 og regner med at det går helt fint. Vi skulle egentlig giftet oss april 2020, også fikk vi ordnet ny dato for festen i april 2021 som selvfølgelig ikke ble noe av, men nå prøver vi igjen i juli. Det har jo pleid å være lite smitte og ganske få restriksjoner midt på sommeren tidligere år, så da gikk vi for det selv om vi helst ville ha det på våren. Også får vi jo bare forholde oss til reglene. Vi inviterer rundt 90, de fleste tilreisende. Alt av lokale, catering og fotograf er allerede i boks, vi var jo ferdig med alt av planlegging for to år siden 🙈 Anonymkode: 72e50...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 Sirinna skrev (På 1/3/2022 den 17.35): Tilgjengelig? Den du siterer mener nok laker, kirke etc., det skjønner du vel? Anonymkode: 7823e...402 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Del Skrevet 5. januar 2022 Ser en stor trend hvor jeg bor der mange velger å gjennomføre vielse med det antall som er lov og så har de heller en samling på et senere tidspunkt. Noen har flyttet datoer opptil 3 ganger og det blir mye det. Anonymkode: 62a8e...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirinna Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 22.18): Den du siterer mener nok laker, kirke etc., det skjønner du vel? Anonymkode: 7823e...402 Var det åpenbart mener du?😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #13 Del Skrevet 9. januar 2022 On 1/6/2022 at 5:45 PM, Sirinna said: Var det åpenbart mener du?😂 Jeg mener det. Anonymkode: b49a1...627 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #14 Del Skrevet 9. januar 2022 Jeg har troen! Den tredje dose og en stadig svakere mutasjon av viruset, det er snart bare en forkjølelse, håper jeg da hele verden ønsker jo en normal hverdag, vi kan ikke stoppe verden for dette mer, det er utopi å tro vi kan redde verden for dette, forrige pandemi for 100 år siden så døde det 100 millioner mennesker og kanskje fler, fælt å si men, tror det er moder jord som tar saken i egne hender og rydder, vi vet jorden er overbefolket Anonymkode: c88a1...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #15 Del Skrevet 19. januar 2022 On 1/3/2022 at 9:53 AM, AnonymBruker said: Jeg hadde planlagt et selskap i midten av august 2020, det ble avlyst pga. smittesituasjonen. Fikk heller ikke feiret det i august 2021 pga. det samme. Min erfaring er at juni/juli er best. Tilgjengelighet er nok derimot er stort problem 😬 Anonymkode: 78135...6bd Men avlyste dere på grunn av restriksjoner, eller fordi dere selv synes det var risikabelt? For det var lov med 200 gjester i bryllup sommeren 2020 og 100 gjester sommeren 2021. Vi giftet oss i slutten av juni i fjor, og da hadde de akkurat åpnet opp fra 20 til 100 gjester (selv om gjenåpningsplanen opprinnelig hadde en grense på 50 gjester). Jeg ville derfor satset på juli eller august dersom jeg skulle arrangert et selskap neste sommer. Anonymkode: 049ad...60a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Del Skrevet 20. januar 2022 Vi gifter oss sommeren 2022 uansett. Om det blir bare oss to eller familiene våre som bor i utlandet, vi bryr oss ikke. Gidder ikke å sette livene våre på vent mens myndighetene finner ut hvilke nye finurlige tiltak de skal innføre neste uke. Anonymkode: 1a238...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå