AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg er 22, samboer er 24. Jeg studerer og han jobber fulltid i fast stilling. Jeg er på utkikk etter deltidsjobb men foreløpig ingen napp. Med studielån har jeg ikke den beste økonomien, men samboer tjener bra. Jeg ble uplanlagt gravid, for jeg bruker kun eggløsningstester, ladycomb og kondom i usikre perioder, ettersom jeg ikke tåler hormonpreparater. Abort er uaktuelt, tok det for noen år siden da jeg ikke var klar, men føler meg relativt klar nå. Jeg er litt sær for jeg har aldri reist, aldri festa eller drukket noe særlig, det interesserer meg ingenting og har aldri gjort det. Derfor tror jeg nok ikke jeg vil føle jeg mister så mye frihet, jeg har en handikappet hund så jeg er vandt med å ikke ha "frihet", ikke at det helt kan sammenlignes, men jeg er veldig bundet av han, noe jeg trives med uansett. Det jeg lurer på er om noen har noen gode råd og inspill til både økonomi og andre ting, da dette er første gang og jeg naturligvis er litt nervøs for alt rundt dette..😅🥰 Jeg velger å fortelle litt uinteressante fakta slik at jeg forhåpentligvis slipper noen stygge kommentarer om abort pga alder, eller dårlig økonomi.. som jeg ser mange får. Jeg håper på jobb snart i tillegg så jeg selv kan klare meg med barnet om det skulle gått skeis i forholdet. Jeg ønsker ikke tenke på det negative som KAN skje, for alt kan jo faktisk skje ift brudd. Har noen råd eller tips for en fremtidig mor? Anonymkode: 1a18b...523
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Gratulere! Et tips er å kjøpe brukt babyutstyr. Se gjerne også på "Gies bort" på Finn f.eks. Du kan også legge ut annonse at du ønsker ting om noen vil gi bort, og at du henter det gratis. Ellers fortsett å søke jobb. Pass på at samboer støtter deg i alt det økonomiske ifm graviditet og barnet. Anonymkode: e5363...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Mitt beste tips er: lag skikkelige tråd-titler. Jeg trodde dette var en Korona-tråd. Anonymkode: a8282...dc0 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt beste tips er: lag skikkelige tråd-titler. Jeg trodde dette var en Korona-tråd. Anonymkode: a8282...dc0 Herregud ja jeg så det i ettertid, får vel ikke fiksa det nå siden jeg er anonym? Anonymkode: 1a18b...523
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gratulere! Et tips er å kjøpe brukt babyutstyr. Se gjerne også på "Gies bort" på Finn f.eks. Du kan også legge ut annonse at du ønsker ting om noen vil gi bort, og at du henter det gratis. Ellers fortsett å søke jobb. Pass på at samboer støtter deg i alt det økonomiske ifm graviditet og barnet. Anonymkode: e5363...b8a Takk for gode råd, ja jeg har 9 nieser og nevøer, hvor yngste er 2 år nå. Klær går på rundgang her i familien så jeg er heldig sånn sett, regner med bilseter også gjør det. Takk for gode råd, gleder meg veldig! Ja han er veldig god, og selvom jeg klarer meg selv så er det godt å ha han også😊 Anonymkode: 1a18b...523
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Gratulerer så mye ❤️💕 dette ordner seg 😊 Anonymkode: 746e5...b15
Havfruen Miranda Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Sikkert lurt å gi beskjed til nærkontaktene dine at du har testa 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #8 Skrevet 31. desember 2021 17 minutter siden, Havfruen Miranda said: Sikkert lurt å gi beskjed til nærkontaktene dine at du har testa Ja, så kan smittesporingsteamet kontakte nærkontaktene å spre nyheten for henne😅 Anonymkode: e5363...b8a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #9 Skrevet 31. desember 2021 Uplanlagt? Hvordan kan det være uplanlagt når dere ikke har brukt prevensjon? Å bruke kondom i usikre perioder er ikke å bruke prevensjon. Herregud. 🙄 Anonymkode: 872f9...c85
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uplanlagt? Hvordan kan det være uplanlagt når dere ikke har brukt prevensjon? Å bruke kondom i usikre perioder er ikke å bruke prevensjon. Herregud. 🙄 Anonymkode: 872f9...c85 Ladycomb var min eneste form for prevensjon, i tillegg til kondom. Vi gikk tom for kondomer uka etter mensen og jeg brukte da bare ladycomb utstyret da samboer ikke passer kondomene i butikken. Vi hadde ikke samleie fra 4 dager før eggløsning, til 2 dager etter pga mangel på kondom, så sjansen for graviditet har vært lav i seg selv, men det ble det visst. Det var ikke dermed sagt planlagt, men det gjør heller ingenting -ts Anonymkode: 1a18b...523
Fhuzzy Skrevet 31. desember 2021 #11 Skrevet 31. desember 2021 Gratulerer så mye TS, dette kommer til å gå fint! 💝 Vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med jordmortjenesten i kommunen din for oppfølging. Jordmødre kan hjelpe med veldig mye, eller henvise deg i riktig retning om du også skulle trenge annen hjelp eller ekstra oppfølging. Jordmor kan også være en god samtalepartner om du har behov for det. Begynn med folat om du ikke allerede tar det! Spis sunt og beveg deg hver dag. Ta evt. en blodprøve hos fastlegen for å sjekke om det er noe ekstra du bør ta tilskudd av. Les deg opp på kostholdsråd for hva gravide ikke bør spise: https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Har ikke så mye å råde om mtp. din situasjon som student og økonomi, men du kan alltids be om veiledning fra ditt lokale NAV-kontor. Rådgiverne der vil nok være de beste til å gi råd akkurat for din situasjon. Masse lykke til! 🤞🏻🌸
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #12 Skrevet 1. januar 2022 Fhuzzy skrev (På 31.12.2021 den 9.12): Gratulerer så mye TS, dette kommer til å gå fint! 💝 Vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med jordmortjenesten i kommunen din for oppfølging. Jordmødre kan hjelpe med veldig mye, eller henvise deg i riktig retning om du også skulle trenge annen hjelp eller ekstra oppfølging. Jordmor kan også være en god samtalepartner om du har behov for det. Begynn med folat om du ikke allerede tar det! Spis sunt og beveg deg hver dag. Ta evt. en blodprøve hos fastlegen for å sjekke om det er noe ekstra du bør ta tilskudd av. Les deg opp på kostholdsråd for hva gravide ikke bør spise: https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Har ikke så mye å råde om mtp. din situasjon som student og økonomi, men du kan alltids be om veiledning fra ditt lokale NAV-kontor. Rådgiverne der vil nok være de beste til å gi råd akkurat for din situasjon. Masse lykke til! 🤞🏻🌸 Tusentakk for masse gode råd!! Jeg skal se hvilke jordmødre som er her og kontakte om ikke lenge🥰❤ Anonymkode: 1a18b...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå