AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg har fått sparken fra min jobb,da jeg stjal penger fra en beboer.Komunen jeg jobber i ,vil anmelde meg til politiet og statsforvalteren er også inni bilde.Hva kommer til skje nå?Noen som vet.fengsel?bot?hvordan blir det søke nu jobb? Anonymkode: d5560...a5a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Hvor mye stjal du? Du får snart et brev fra politiet med info rundt anmeldelse. Det bare å søke nye jobber, du er oppsagt. Vil søkte andre typer jobber da, jobber som ikke krever vandel attest eller liknende. Anonymkode: ec86d...4dc 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har fått sparken fra min jobb,da jeg stjal penger fra en beboer.Komunen jeg jobber i ,vil anmelde meg til politiet og statsforvalteren er også inni bilde.Hva kommer til skje nå?Noen som vet.fengsel?bot?hvordan blir det søke nu jobb? Anonymkode: d5560...a5a Håper aldri du noensinne får en jobb igjen !! Snakker meg om og synke lavt. Anonymkode: 0627e...1a5 13
Pachka Sigaret Skrevet 30. desember 2021 #4 Skrevet 30. desember 2021 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått sparken fra min jobb,da jeg stjal penger fra en beboer.Komunen jeg jobber i ,vil anmelde meg til politiet og statsforvalteren er også inni bilde.Hva kommer til skje nå?Noen som vet.fengsel?bot?hvordan blir det søke nu jobb? Anonymkode: d5560...a5a Du har vel fått en avskjed for å ha grovt krenket dine tjenesteplikter.Her vil tidsrommet og verdien være av betydning, og avhengig av hvor grov saken er, så tipper jeg du kan få følgende straff etter en dom for underslag/tyveri fra lav - høy altså fra lavere betydning til grovt: 1. Bot, samfunnsstraff eller fengsel 2. Erstatning 3. Saksomkostninger Endret 30. desember 2021 av Pachka Sigaret
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Skrevet 30. desember 2021 Hva som skjer rent påtalemessig kommer veldig an på beløpet og omstendighetene rundt tyveriet. Ellers må du vel søke nye jobber, men som sagt, kan jo bli krevende med jobber hvor det kreves politiattest om du får en strafferettslig reaksjon. Anonymkode: 5607d...873 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Skrevet 30. desember 2021 Tror jeg må finne frem popkornet nå. Stjeler man 1 krone blir det vel straff uansett. Hvor mye tok du? Anonymkode: 7bd22...cec 4
Forundret.. Skrevet 30. desember 2021 #7 Skrevet 30. desember 2021 Hva tenkte du egentlig på når du stjal TS? 3
Munti Skrevet 30. desember 2021 #8 Skrevet 30. desember 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Håper aldri du noensinne får en jobb igjen !! Snakker meg om og synke lavt. Anonymkode: 0627e...1a5 Hæ? Skal han bare ha fri resten av livet på min og din regning tenker du? 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Skrevet 30. desember 2021 1 minutt siden, Munti said: Hæ? Skal han bare ha fri resten av livet på min og din regning tenker du? Mange ledige jobber som vaskehjelp eller burger flipper på McD. H*n får nok ikke fri resten av livet, finnes jo regler for hvor lenge en kan leve på staten. Tror ikke AAP eller uføre godkjennes på grunnlag av «kriminell adferd». Anonymkode: 92463...9d3 4
Munti Skrevet 30. desember 2021 #10 Skrevet 30. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mange ledige jobber som vaskehjelp eller burger flipper på McD. H*n får nok ikke fri resten av livet, finnes jo regler for hvor lenge en kan leve på staten. Tror ikke AAP eller uføre godkjennes på grunnlag av «kriminell adferd». Anonymkode: 92463...9d3 Det er jeg klar over. Hvis du leser igjen så ser du at jeg var overrasket over at en annen bruker mente vedkommende bare skulle få fri. 1
Pachka Sigaret Skrevet 30. desember 2021 #11 Skrevet 30. desember 2021 1 minutt siden, Munti said: Det er jeg klar over. Hvis du leser igjen så ser du at jeg var overrasket over at en annen bruker mente vedkommende bare skulle få fri. Folk er ikke klar over hvor alvorlig det er med underslag/tyveri. De fleste arbeidsgivere har ikke tid til å være "snill", de eskalerer til politisak selv for små fillesummer som over et par tusenlapper eller knust rute på butikken. Ja, det skal ikke noe mer til enn bare et par tusenlapper før beløpet er sett på som betydelig. Og da kan du regne med at bot og erstatning ikke er nok, da kan det eskalere til samfunnstraff/ubetinget fengsel, spesielt om det pågår lenge og eskalerer seg til å gå fra tre nuller til fire-fem nuller. 2
Munti Skrevet 31. desember 2021 #12 Skrevet 31. desember 2021 1 minutt siden, Pachka Sigaret said: Folk er ikke klar over hvor alvorlig det er med underslag/tyveri. De fleste arbeidsgivere har ikke tid til å være "snill", de eskalerer til politisak selv for små fillesummer som over et par tusenlapper eller knust rute på butikken. Ja, det skal ikke noe mer til enn bare et par tusenlapper før beløpet er sett på som betydelig. Og da kan du regne med at bot og erstatning ikke er nok, da kan det eskalere til samfunnstraff/ubetinget fengsel, spesielt om det pågår lenge og eskalerer seg til å gå fra tre nuller til fire-fem nuller. Siterer du feil person? Hva har dette med min kommentar å gjøre?
Gjest Adobyen Skrevet 31. desember 2021 #13 Skrevet 31. desember 2021 Det er vel sosialen som må hjelpe om ikke vedkommende får seg jobb, og meld deg arbeidsledig. Det er lett for oss å dømme, og jeg er enig at det var en idiotisk ting å gjøre. Selv har jeg aldri stjålet noe, men så har jeg heller ikke hatt tilgang til andres penger, så jeg har ikke vært utsatt for fristelser. Det kan nok fikses med jobb hvor du ikke har noe med penger å gjøre.
Pachka Sigaret Skrevet 31. desember 2021 #14 Skrevet 31. desember 2021 1 minutt siden, Munti said: Siterer du feil person? Hva har dette med min kommentar å gjøre? Det var ment som et svar til noen andre ja, jeg begynner å bli surrete så legger meg nok nå. Poenget var egentlig å svare til den som siterte før deg at det er en skikkelig nedgradering å få fra en jobb i kommunen til å servere fastfood, og at folk ødelegger for deg selv over enkel kortsiktig tyveri det synes jeg er utrolig idiotisk.
Munti Skrevet 31. desember 2021 #15 Skrevet 31. desember 2021 Just now, Pachka Sigaret said: Det var ment som et svar til noen andre ja, jeg begynner å bli surrete så legger meg nok nå. Poenget var egentlig å svare til den som siterte før deg at det er en skikkelig nedgradering å få fra en jobb i kommunen til å servere fastfood, og at folk ødelegger for deg selv over enkel kortsiktig tyveri det synes jeg er utrolig idiotisk. Helt enig i det du skriver. Natti natt.
Hannah80 Skrevet 31. desember 2021 #16 Skrevet 31. desember 2021 På en tidligere arbeidsplass, så jobbet det en hjelpepleier på samme avdeling som meg. Hun ble tatt for å stjele penger fra en beboer. Det var snakk om noen hundrelapper, så ikke de svære summene. Hun mistet autorisasjonen sin. Og jobber idag med noe helt annet. 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #17 Skrevet 31. desember 2021 Jeg tenker også at du burde jobbe med noe heeelt annet enn i et omsorgsyrke! Anonymkode: 194e4...6a2 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 Jeg gjetter på at det som kommer til å skje er at du legger deg til å sove, våkner litt bakfull i morgen, og etter nyttår så fortsetter du på jobben din som regnskapsfører, truckkjører eller mellomleder i Kiwi. Anonymkode: 531ab...88c 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 Munti skrev (1 time siden): Hæ? Skal han bare ha fri resten av livet på min og din regning tenker du? Nettopp det folk ikke tenker over. De vil heller gi penger til en som kan jobbe. Patetisk. Anonymkode: 8d3e4...ec3
Flintis Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 Adobyen skrev (1 time siden): Det er vel sosialen som må hjelpe om ikke vedkommende får seg jobb, og meld deg arbeidsledig. Det er lett for oss å dømme, og jeg er enig at det var en idiotisk ting å gjøre. Selv har jeg aldri stjålet noe, men så har jeg heller ikke hatt tilgang til andres penger, så jeg har ikke vært utsatt for fristelser. Det kan nok fikses med jobb hvor du ikke har noe med penger å gjøre. Tipper dette blir vanskelig om det kommer frem, det er jo andre ting som kan stjeles også. TS må jo melde seg arbeidsledig, mulig det er karenstid også ,jeg ble usikker nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå