Gå til innhold

Lager noen menn flere sædceller av et kjønn? Søskenflokker av et kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan der være at noen menn lager flere sædceller av det ene kjønnet (eller x/y om man skal være formell)? selvom det i utgangspunkt er 50/50 fordelt mellom x og y?
eller er der da heller at noen menn lager «dårlige» sædceller av ene typen, slik at kun den andre typen er levedyktige og treffer egg?

Det er mange søskenflokker med stor overvekt at et kjønn. Jeg selv er eneste jente med 6 brødre (samme foreldre) . 4 av mine brødre har barn .
bror 1 : 💙💙💙💙
bror 2 : 💗💙
bror 3: 💙💙💙

Bror 4: 💙💙💙
(jeg har noen frustrerte svigersøstre som ikke får oppleve jente) 🙈

pappa har selv 4 brødre, og mine onkler har også overvekt av gutter . Ene har 6 gutter sånn som pappa(ingen jenter).  Farfar hadde 3 brødre og 1 søster 

I min familie kan der virke som at gutter er mest sanselig og at det går i arv i vårt tilfelle. Eller er det tilfeldigheter?

(Om noen lurer er vi ikke fra noe sekt eller annet land, bare fra familie med tradisjon for mediumstore søskenflokker. Veldig sosialt og koselig. Jeg har 2 gutter men ønsker) 

Anonymkode: 797a8...79f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min manns familie :

Bror 1: 💙💙💙💙 og en sønnesønn

Bror 2: 💙💙💙

Bror 3: 💙 

Bror 4 og 5: ingen barn. 

Har ellers ikke noe svar på spørsmålet. 

Du skal se at Din bror 2 egentlig ikke er far til det røde hjertet. 

Anonymkode: 08097...342

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I min manns familie :

Bror 1: 💙💙💙💙 og en sønnesønn

Bror 2: 💙💙💙

Bror 3: 💙 

Bror 4 og 5: ingen barn. 

Har ellers ikke noe svar på spørsmålet. 

Du skal se at Din bror 2 egentlig ikke er far til det røde hjertet. 

Anonymkode: 08097...342

😅 For en ting å skrive! Man kan fint få 8 gutter og en niende jente. 

Det er ikke arvelig hva man får av kjønn. 

Anonymkode: fa90e...b6c

• Liker 1
Skrevet

Det er vel helst slik at terningen kastes for hvert svangerskap? Så tilfeldig altså! Har selv to gutter, og når jeg var ute på trilletur med yngste traff jeg en eldre nabodame som har 4 sønner. Hun tittet oppi vogna og sa: bare ikke tro at du får noe annet enn sønner, så du trenger ikke prøve engang! Jeg fulgte rådet....😂

Skrevet

Har ikke barn enda men slik ser det ut for søstrene mine

søster 1: 💗💗💗 (mannen har tre brødre)

søster 2: 💙💙💙 ( mannen har en bror og en søster)

så det burde jo slått ut andre veien om det fikk på arv, men det har det ikke gjort her 😃

Anonymkode: 56edf...c2c

Skrevet

Tja...

Besteforeldre:

1. 💖

2. 💖💖💖💖💙💙

3. 💙💖💖

4. 💖💖💖💙💙💖💖💙

Min far: 💙💙💙

Mor: 💙💖💙💙💙

Oss: 💖💖💖

1: 💙💙💙

2: 💙💖

3💖💙

Anonymkode: 9d6df...784

Skrevet

På farsiden er jeg eneste jenta født på 60 år. Men så plutselig fra 2007 er det bare jenter som kommer. 

Aner ikke noe om det vitenskapelige, men vil tro det er noe som må ligge til noen slekter. 

Anonymkode: cf8fd...db2

Gjest Huldretusse
Skrevet

Samme her ts 😯 Har 6 yngre brødre. Jeg er eldst og eneste søster. De av dem som har fått barn, har stort sett gutter. Unntatt en, som kun har to jenter. 

Skrevet

Pappa hadde 4 brødre og 1 søster (den yngste i flokken). Men han og søsknene har fått henholdsvis 2 jenter, 2 jenter, 3 jenter 1 gutt, 1 gutt, og 3 gutter. Så virker være mer eller mindre tilfeldig her i alle fall. 

Anonymkode: b03a0...8c8

Skrevet

I mannens familie er det kun gutter i forrige generasjon, de var 7 søskenbarn. 4 av de har fått barn til nå, 2 jenter hver alle sammen 😅

I min familie hadde pappa 2 brødre, mamma var enebarn. Alle 3 brødre fikk en av hver. 3 av 6 barn har fått egne barn, 6 jenter. Tilfeldig, helt sikkert, men fortsatt litt morsomt 😄

Anonymkode: 8e17a...fa1

Skrevet

Jeg har hørt at mannfolka har mer av den ene kjønnet i sædcellene enn det andre kjønnet. Får man 3 gutter så er jo sjansen stor for at mannen har flest gutte sædceller. Kanskje er der arvelig hvis man har flest sædceller av et kjønn? 

Anonymkode: 0a033...77d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...