Gå til innhold

Kom med ditt beste tips: Den ene tingen du ville gjort for å se freshere ut!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt preget av de årene som ligger bak. Samlivsbrudd, dødsfall, mye smerte....alt har satt sitt preg på huden min. Jeg har flere rynker i pannen, ser dratt ut rundt øynene, har fått markante "sure" munnviker....Jeg ser blå ut under øynene og som om huden henger nedover....

Dette er ikke bra for meg, jeg sliter fra før med selvbildet. 

Var innom en hudpleiesalong, og sa rett ut at jeg trengte det beste hun kunne gjøre for meg. Jeg fikk tips om botoks mellom brynene, noe hun kalte Profilo (hyalronsyre injeksjon), filler i munnvikene....

og jeg hørte tusenlappene fly. Gikk derfra uten evne til å bestemme meg. 

Burde jeg gå til det steget å ta en injeksjon? aldri gjort det før. Eller er det noe annet tips du har? Ikke si en god rens og en god krem, for der bruker jeg omtrent det dyreste på markedet allerede, uten merkbar effekt...

Er 46 år. 

Anonymkode: dc054...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke det dyreste på markedet, du trenger de rette produktene, og for å få det må du vite hvilken hudtype du har og hvilke behov. Retinol ville være naturlig å starte med, så kanskje en time hos en hudlege? De har ingen salgsbehov, og liker faktisk ofte det enkle og greie hva gjelder merker. Det er helt greit å ta injeksjoner hvis man ønsker det, men det er dyrt, så du må finne ut hva som passer din livssituasjon, budsjett og dine behov.

Skincity har vel fortsatt konsulteringer, og de er gratis, så det ville jeg absolutt testet i alle fall :) 

Kanskje du også trenger å snakke med noen om det du har vært gjennom? Kanskje du kan få med deg noen på tur hvis du orker, eller til og med kanskje ta kontakt med en terapeut som kan hjelpe deg (flere gjør nå timer gjennom web og det funker supert).

Den ene tingen jeg ville gjort er å føle meg bedre mentalt først. Sove nok, spise nok og godt, frisk luft og litt dansing på kjøkkenet. Deretter ville jeg brukt riktige produkter for min hudtype, og det kan like gjerne være The Ordinary som La Mer. Kanskje en hårklipp eller en oppryddingsrunde i klesskapet hadde gjort godt også?

Håper du finner ut av det og føler deg freshere snart! :) 

Anonymkode: 44107...68d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kan jeg spørre litt hvilken livsstil du har? Trening gjør virkelig under for huden! Det piffer opp mer enn noe annet! Øker blodsirkulasjonen til huden så fargene jevner seg ut, huden blir friskere og mer elastisk. Moren min begynte bare å gå faste skiturer i uken og etter et år var dobbelthaken borte og huden mye flottere! Man trenger liksom ikke begynne med noe ekstremt… Mat hjelper også på utseendet, tobakk, alkohol…

personlig er jeg fan av det naturlige, du kan jo starte med noen dyprens timer hos hudpleier som en boost? Har du oljete eller tørr hud? 

veldig enig med hun over! Sprøytene og operasjoner kan man jo liksom ikke angre på… om man ikke blir fornøyd 

Endret av Byou
  • Liker 3
Gjest AprilRyan
Skrevet

Når man har fått rynker så er det vel begrenset hva all slags hudpleie kan gjøre. Alderdommen kommer uansett. Så enten kan man ty til injeksjoner eller så kan man gjøre det beste ut av det man har. 

Annet enn å fokusere på å ha det bedre mentalt så kan kanskje sminke gjøre at man ser litt freshere ut. Merker at nå når jeg nærmer meg 40 så synes jeg at det er finere med litt lettere sminke. Det er også viktigere med rette produkter siden feil sminke kan gjøre at man ser eldre ut. 

Uansett om det er mote å ha grått hår så føler jeg meg mye freshere med litt farge og en god klipp. 

Jeg er også enig i at trening og aktivitet gjør at man ser og føler seg bedre. 

Skrevet

Jeg vil foreslå ansiktsmassasje og eventuelt ansiktsyoga, i tillegg til god hudpleie og evt injeksjoner. Massasje stimulerer blodsirkulasjonen i huden slik at du nesten omgående ser friskere og mer opplagt ut. Pøs på med fukt (eks hyaluronsyre og/eller collageserum), det "plumper" opp huden og gjør rynket mindre framtredende, selv om effekten er midlertidig.

Ansiktsyoga strammer opp muskulaturen i ansiktet og kan bidra til at rynker blir mindre fremtredende og "heng" strammes opp, men det krever litt tid og innsats før man ser resultater.

• Liker 3
Skrevet

Trening, det å få pulsen godt opp noen ganger i uka, er definitivt den viktigste enkelttingen jeg gjør. 

Ellers tar jeg en skikkelig SPA dag i uka. Der jeg peeler, bruker leirmaske, så beroligende og fukt, samt selvbruning. 

Anonymkode: 82696...cb8

Skrevet

Jeg har sett menneskerså hud bli enormt fornyet etter disse syrebehandlingene man tar hos salong, men det er vel gjerne en uke hvor huden er vond og sår og skaller av før den blir fin. Har sett store forskjeller i rynker og fine linjer med det iallfall. Eventuelt dermaroller hos salong først, eller denne PPinjeksjonen eller hva det heter, hvor man injekserer litt av sitt eget blod eller noe slikt? Jeg ville iallfall forsøkt disse tingene før Botox og fillers, ettersom. Sistnevnte er ting du mest sannsynlig må fortsette med flere injeksjoner. De andre kan gjøre god hjelp som enkeltbehandlinger.

Ellers støtter jeg også forslaget om trening, hvis ikke du allerede trener! Det gjør underverker for mitt ansikt, jeg ser langt mer våken og fresh ut uten forsøk da

Anonymkode: d6f25...3ef

Skrevet

Jeg elsker botox, beklager ukorrekt svar 😛 Botox i sinnarynken gjør meg fem år yngre på et blunk. Koster meg 2000 kr hver fjerde måned. 

Anonymkode: 26e4e...931

• Liker 4
Skrevet

Jeg beklager å si det, men ingen kremer i verden kan snu tiden når man er 46 år og går mot 50. Du må nesten bare innse at du er blitt en middelaldrende kvinne, og huden vår går bare en vei... nedover.

Du kan vel jukse litt med sprøyter av diverse slag en stund, men det nytter uansett aldri å snu tiden og få 15 år yngre hud igjen når man snart er 50.

Anonymkode: bf306...424

• Liker 3
Skrevet (endret)

Huden vil eldes uansett. Mange kvinner sverger til botox. Ansiktet ditt er ikke ødelagt og du trenger ikke fikse noe som helst, men om et lite inngrep kan gjøre at du føler deg bedre og vakrere, så tenker jeg det bare er å peise på. Å bruke flere tusen kroner på kremer som lover å gi yngre hud, er å kaste penger rett ut vinduet. Det fungerer åpenbart ikke. 

Endret av Trøst
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg beklager å si det, men ingen kremer i verden kan snu tiden når man er 46 år og går mot 50. Du må nesten bare innse at du er blitt en middelaldrende kvinne, og huden vår går bare en vei... nedover.

Du kan vel jukse litt med sprøyter av diverse slag en stund, men det nytter uansett aldri å snu tiden og få 15 år yngre hud igjen når man snart er 50.

Anonymkode: bf306...424

Det handler ikke om å "snu tiden", de fleste av oss er klar over at det ikke er mulig. Det betyr ikke at man ikke kan ta vare på og gjøre det beste ut av det man har. En velpleid hud ser alltid bedre ut🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg elsker botox, beklager ukorrekt svar 😛 Botox i sinnarynken gjør meg fem år yngre på et blunk. Koster meg 2000 kr hver fjerde måned. 

Hvis man setter det i sinnarynken, har man fremdeles normal kontroll over de musklene som styrer øyenbryn? (Hvis spørsmålet gir mening😆) Liker å heve øyenbrynene i tide og utide, og har hørt at botox lammer muskler? 😅

i

Anonymkode: 37d08...3fb

Skrevet

Den ene tingen jeg ville gjort var å trene. Masse styrketrening.

Føler man seg bra/fresh, utstråler man gjerne det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis man setter det i sinnarynken, har man fremdeles normal kontroll over de musklene som styrer øyenbryn? (Hvis spørsmålet gir mening😆) Liker å heve øyenbrynene i tide og utide, og har hørt at botox lammer muskler? 😅

i

Anonymkode: 37d08...3fb

Botox lammer kun de musklene man injiserer. Du vil fremdeles ha full bruk av øyebrynsmuskler om du velger å ta sinnarynken.

Anonymkode: 48048...65a

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at syrepeelinger gjør underverker for huden. Jeg hadde nok begynnt med det og botox i sinnarynken samt rundt munnviken. Microneedling er også bra siden det påvirker kollagen i huden.Invester i gode hudpleieprodukter også kan du endre kosthold. Hvis ikke du liker styrketrening så kan du ta deg lange turer. Det hjelper både psykisk og fysisk. 

Anonymkode: 52ed0...8f6

Skrevet

Jeg ville prøvd å få frem glød. Rynker får vi alle uansett.

Spis sunt, drikk nok vann, sov godt, og finn en god skrubb og gode produkter for å få frem glød i din hudtype.

Anonymkode: af9c6...fb1

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Roci said:

Det handler ikke om å "snu tiden", de fleste av oss er klar over at det ikke er mulig. Det betyr ikke at man ikke kan ta vare på og gjøre det beste ut av det man har. En velpleid hud ser alltid bedre ut🙂

Plus at det handler også om andre ting enn bare å SE bedre ut. Å ta vare på huden (vårt største organ til og med!) burde være like naturlig som andre ting vi gjør for å ta vare på oss selv. Det blir bare sett på som egoistisk eller forfengelig fordi det først og fremst blir sett på som noe "pene kvinner" gjør. Jeg tar vare på huden min fordi det gjør at jeg føler meg bedre mentalt. Ikke ser jeg noe bedre ut, men å massere ansiktet, bruke tid hver morgen og kveld på dette, kjenne at huden blir næret med produkter som er riktig for den, og derfor ikke klør eller flasser eller føles trang (dehydrert som fanken), det gjør godt. Man føler seg freshere når man orker å gjøre noe godt for seg selv, og da ser man også ofte mye freshere ut.

Anonymkode: 44107...68d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha min ærlige mening så syns jeg botox og fillers er bortkastet penger med mindre man er steinrike og ikke har bedre å bruke pengene på! 

Skal man ta botox i ett - kun ett område som f eks mellom øyebrynene så koster det 2500-3500 kr hver 3-4 måned. Men i din alder er det sønn at man "burde" (jeg mener ikke burde fordi jeg syns botox er bortkastet men om man først skal ta det og få et bra helhetlig resultat) også ta botox i smilerynkene kalt crows feet som går under øynene og ut mot kinnet, og i hake og munnvikene for å forhindre "sur munn" uttrykket og linjene fra vikene og ned. Da er man plutselig oppe i minst 3-4 områder som skal injiseres og en pris på 10.000 per gang 4 ganger i året. Da har du brukt 40.000 bare på botox iløpet av et år! I løpet av fem år blir det 200.000 og du får nedbetalt mye gjeld, tatt deg mange flotte og uforglemmelige reiser, eller kjøpt deg en bil for de pengene! 

Fillers varer i det minste lenger og kan sitte fra 4-12 måneder avhengig av hvilken type filler man tar. I lepper sitter det kort, mens i kinn og hake kan det sitte lenge. Filler motvirker ikke rynker, men kan fylle de ut sånn at overflaten ser mer jevn ut. Baksiden er at man etter noen år kan få pløsete hud som kan sægge enda mere fordi filleren veier jo(ikke mye men mer enn huden ellers hadde gjort) og alle påvirkes av tyngdekraften. 

Hvis du vil ta noe injeksjoner så er filler mer valuta for pengene med tanke på varighet, men botox er verdt det med tanke på forebygging av utvikling av mimikkrynker HVIS man er rik nok til at mange titusen kroner i året er noe man ikke merker i lommeboka. Har du en normal inntekt så ville jeg heller spart pengene og ikke tatt noen injeksjoner men spart til kirurgisk ansiktsløft når du blir 50-55 for å løfte hengete hud og stramme opp. Det koster ca 50-70.000 som et engangsbeløp og tar 15 år av alderen din, og resultatet er permanent (men tyngdekraften kommer til slutt uansett). 

Om det er hudforbedring du vil ha ville jeg gått for CO2 laser som hjelper på rynker, porer og generell hudkvalitet. Jeg er i 30 årene og sparer til CO2 laser jeg tenker å ta når jeg er 39-45, og om jeg er like forfengelig når jeg er 55 blir det kanskje ansiktsløft men for å være ærlig så håper jeg at jeg klarer å gi faen i utseendet og den naturlige aldringen til da! Vi er levende mennesker og alle aldres så det er synd at vi føles oss ukomfortable med det :(

Et enkelt tiltak du kan gjøre er å be legen din om resept på tretinoin krem. Det er eneste dokumentere krem som funker på rynker forårsaket av UV skade og sol. Man bruker kremen bare en gang i uka de første månedene, så trapper opp til to ganger i uka, tre ganger i uka osv og huden kan flasse underveis men ikke værre enn at det hjelper med en god fuktighetskrem. Etter et års tid vil du se gode resultater og å fortsette med kremen hjelper som forebyggende. 

Ellers er sminke et enkelt tiltak, tannbleking, men ikke minst er klesstil et enkelt tiltak på å se freshere ut! Å unne seg en tur til frisøren i ny og ne øker også følelsen av velvære :)

Anonymkode: a718b...c16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at hvis jeg skulle anbefalt filler i ett område ville det ikke vært for å fylle rynkene men for å fylle kinnene. Illusjonen av mer runde kun og høye kinnben gir et friskt og fint utseende! Med alderen mister vi fett og benstruktur i disse områdene 

Anonymkode: a718b...c16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 14.15):

Enig. Samt masse fukt og riktige hudpleieprodukter. Og Blush gjør huden friskere og en skikkelig brynsforming. 

Anonymkode: 4c864...c20

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...