Gå til innhold

Tanker om navnet Aina?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter ei lita jente og vurderer å gi henne navnet Aina. Har alltid syntes at det er så vakkert. Sjeldent, enkelt og fint. Syntes egentlig det er litt rart at det ikke er mer populært.. 

Hva syntes dere? 

Anonymkode: d6ac0...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig navn! Søsteren min heter det og hun er veldig fornøyd med navnet sitt

Anonymkode: c309d...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aina var veldig populært på slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet og så var det nok en av de navnene som ikke er kommet på mote igjen. 

Fint navn og vil da kanskje gjøre at datteren din heter det samme som alle andre i barnehagen 😉

Anonymkode: 30320...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aina kommer opprinnelig fra det finsk-samiske navnet Aino som har sin opprinnelase fra Ainoa som betyr 'den eneste'. 

Aina betyr 'alltid' på finsk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor jeg bor er det svært mange som heter det. Men ingen barn. Fint navn. 

Anonymkode: b23fd...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Venter ei lita jente og vurderer å gi henne navnet Aina. Har alltid syntes at det er så vakkert. Sjeldent, enkelt og fint. Syntes egentlig det er litt rart at det ikke er mer populært.. 

Hva syntes dere? 

Anonymkode: d6ac0...c0f

det er et nydelig navn. Jeg kjenner tre som heter det, og det er flotte mennesker, så det preger selvfølgelig mitt forhold til navnet.

Anonymkode: e8e18...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes Aida er finere 😊

Anonymkode: ca1be...65f

tenker du at det er to navn som ligner hverandre? jeg ser jo at de har tre av fire bokstaver til felles, men jeg får likevel helt ulike assosiasjoner, så jeg synes ikke de er naturlige å sammenligne. Jeg oppfatter Aina som et enkelt, nordisk navn, som er lett å uttale, på samme måte som Anna. Aida synes jeg ikke faller like naturlig i munnen, d'en gjør det tyngre, og assiasjonene går til opera, høykultur, øst/sør-Europa - totalt sett litt pretensiøst.

Anonymkode: e8e18...a77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...