AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #61 Skrevet 5. januar 2022 39 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bare lurte, fordi jeg med score på over 40 på testen aldri ville orket (og klart) å ta meg av barn. Anonymkode: de07d...afb Det er helt greit. Det er fint at man kan spørre direkte egentlig. 🙂 Hvilken test snakker du? Den testen på autisme som har blitt delt her tidligere har jeg fått rundt 20 poeng på. Jeg er nemlig verken asosial eller sjenert. Vet om nevrotypiske, men med sosialangst som har fått mye høyere tall enn meg på den testen. Så den testen er nok ikke like bra som en utredning av en profesjonell. Anonymkode: c79e4...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #62 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt greit. Det er fint at man kan spørre direkte egentlig. 🙂 Hvilken test snakker du? Den testen på autisme som har blitt delt her tidligere har jeg fått rundt 20 poeng på. Jeg er nemlig verken asosial eller sjenert. Vet om nevrotypiske, men med sosialangst som har fått mye høyere tall enn meg på den testen. Så den testen er nok ikke like bra som en utredning av en profesjonell. Anonymkode: c79e4...0ed Høres ikke ut som du har autisme. Jeg har asperger og fikk 45 av 50 på en test. Men du har kanskje vært hos 10 forskjellige psykologer før du fant en som ga deg diagnosen? Anonymkode: 9d0cd...ebb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #63 Skrevet 5. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ikke ut som du har autisme. Jeg har asperger og fikk 45 av 50 på en test. Men du har kanskje vært hos 10 forskjellige psykologer før du fant en som ga deg diagnosen? Anonymkode: 9d0cd...ebb Jeg har nok autisme. Jeg har gått til flere spesialister på autisme og ingen har reagert på diagnosen, tvert i mot. Jeg fikk diagnosen av én psykolog, men har vært borti fem psykologer etter det, to eksperter. Man trenger ikke være sjenert for å ha aspergers syndrom. Den testen er som masse andre internettester, ikke helt til å stole på, men det kan gi en indikator. Anonymkode: c79e4...0ed
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #64 Skrevet 5. januar 2022 Et generelt tips: ikke ta selvdiagnostisering for seriøst. Det kan gi innsikt å tenke at man har trekk fra ditt eller datt, men online tester skal taes med en stor klype salt. Dessuten har man ofte en tendens til å overse kvaliteter og detaljer ved en selv. En psykolog har et mye mer objektivt blikk. De tar også feil. Spesielt atypiske tilfeller av aspergers eller grensetilfeller kan bli oversett. Men om to-tre psykologer mener du har eller ikke har en diagnose så er det ganske sannsynlig at det stemmer. Jeg er forresten ikke i grensetilfellet med autisme. Jeg er ganske tydelig på spekteret, selv om det ikke er så lett å se utenifra. Jeg er dame da, som gjør noen ting annerledes, og jeg har et miljø som alltid har akseptert meg (som kanskje har gjort meg mindre sjenert og sosialt redd) og jeg har høy IQ (som kanskje gjør at jeg skjule mer av trekkene mine). Anonymkode: c79e4...0ed 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #65 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.12.2021 den 21.23): Kanskje rett og slett fordi den gamle "stereotypiske" måten å se dette på er den korrekte for asperger. Disse kvinnene har nok en annen diagnose. Anonymkode: de07d...afb Har du lest siste nummer av Autismeforeningens blad? De har en helt annen oppfatning. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: 979d4...d71 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #66 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du lest siste nummer av Autismeforeningens blad? De har en helt annen oppfatning. Anbefales på det sterkeste. Anonymkode: 979d4...d71 Er bladet tilgjengelig på nett? Jeg klarer ikke å finne det. Hadde vært interessant å vite hva de skrev. Ts Anonymkode: a546c...0b0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #67 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er bladet tilgjengelig på nett? Jeg klarer ikke å finne det. Hadde vært interessant å vite hva de skrev. Ts Anonymkode: a546c...0b0 Man får det når man er medlem i Autismeforeningen, og da kan man også lese tidligere utgaver digitalt. Anonymkode: 979d4...d71 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #68 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 19.23): Man får det når man er medlem i Autismeforeningen, og da kan man også lese tidligere utgaver digitalt. Anonymkode: 979d4...d71 Får man dette i postkassen også? Er det synlig hva det er, isåfall? Anonymkode: 75db9...793
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #69 Skrevet 6. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Får man dette i postkassen også? Er det synlig hva det er, isåfall? Anonymkode: 75db9...793 Kanskje det sendes i brun nøystral konvelutt? Du kan lese gamle utgaver her: https://issuu.com/autismeforeningen Anonymkode: de07d...afb 1
Purple_Pixiedust Skrevet 7. januar 2022 #70 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får man dette i postkassen også? Er det synlig hva det er, isåfall? Anonymkode: 75db9...793 Kommer som et vanlig magasin. Men folk går vel ikke i postkassen din, og postmannen ofrer nok ikke en kalori på å tenke hvilke blader han legger i folks postkasser. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #71 Skrevet 7. januar 2022 Jeg scoret 40 på den testen det var linket til her oppe. 😮 Skal utredes neste uke, privat. Kan vel være du kan be autismeforeningen IKKE sende magasinet, sånn at du kun har tilgang til elektronisk utgave? Føler du så skam, at du ikke vil ha det levert i postkassen? ❤️ Anonymkode: a84e6...6bd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #72 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Får man dette i postkassen også? Er det synlig hva det er, isåfall? Anonymkode: 75db9...793 Man kan velge å få det kun digitalt. Anonymkode: 979d4...d71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå