Gå til innhold

Mottatt trusler, men tør ikke å ringe politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min som jeg bor med (vi er i starten og midten av 20-åra) tar av og til og røyker hasj, og en sjelden gang tar vi psykedelisk sopp som trøfler og flein. Vi bruker aldri tyngre stoffer, selv om kjæresten min har PRØVD noen ting tidligere.

Vi hadde besøk av et vennepar vi nylig har blitt kjent med, og vi fire skulle ta fleinsopp sammen en kveld. Venneparet er likt som oss, røyker av og til, men lite ellers. Litt usikker på hva som skjedde, men et familiemedlem til venneparet fikk vite de skulle ta sopp hos oss og inviterte oss med. Og han tok med kjæresten, og de er begge to tunge rusmisbrukere. De hadde ikke hatt kontakt med familiemedlemmet på veldig lenge, og har alltid vært snill, men han var nå blitt ekstremt mye verre fordi kjæresten har fått han med på masse tyngre stoffer som de bruker ekstremt mye av HVER dag. Jeg er uansett litt irritert på venneparet , selv om de heller ikke visste det ville bli helt sånn 

ALDRI i hele mitt liv har jeg opplevd noe mer ubehagelig. Jeg tok bare bittelitt sopp (mye mindre enn planlagt) for jeg var ekstremt nervøs, og visste det kom til å bli en sinnsyk bad trip. Men de ble mye verre enn jeg så for meg. De var ekstremt bråkete, tok seg til rette, og ut på kvelden ble de sinte fordi de ikke fikk resten av soppen vi hadde hjemme. Vi prøvde å få de ut, men det var skummelt mtp hvor ustabile de var. Hun jenta fikk gråteanfall og sammenbrudd av og på hele kvelden, og de hadde typiske narkoman flekker i ansiktet. Jeg fikk sammenbrudd på kvelden, fordi det var så ubehagelig. Etter den kvelden har jeg helt mistet lysten på alt av stimulasjon som hasj, og har ikke røyket siden. Det vi tenkte kom til å bli en rolig, avslappende kveld ble til et MARERITT😥

Helt i starten når de kom, la de oss til på Snapchat. Allerede noen dager etterpå ble kjæresten min spurt om han kunne låne 3000(!!!!)kr til mannen, og jeg ble for noen dager siden spurt av jenta om jeg ville låne hun 300kr. Vi sa nei selvfølgelig. Men jeg svarte henne på en høflig måte "Beklager, dessverre har jeg ikke penger å låne ut... men ikke glem at dere skylder oss 450kr hver😄" Dette er absolutt eneste kontakten vi har hatt siden (altså kun spørsmål om lån, og så svar)

Vi visste når kvelden var over, at vi ikke ville få de pengene, og at vi aldri vil ha noen kontakt med de igjen noensinne. Men når de er så frekke og ber om MER penger, ble jeg så provosert at jeg måtte sende den meldingen.

Rett etter kvelden de var her, sendte fyren sint melding hvor han skrev om hvor dritt kjerring jeg var, og så "High class" vi var som sa nei til amfetaminen de tok med seg. Og at vi gikk imot de osv, og at han ville kaste meg ut av min egen leilighet når jeg ba om å bytte musikken til noe roligere...Vi tenkte å slette de på Snapchat, men de er så ustabile at jeg ble redd for at de ville komme på døra for å spørre om hvorfor osv. 

Han fyren sendte så melding til kjæresten og var RASENDE, og skrev kanskje 10 meldinger med stygge ord om meg, som støgg bitch osv, og at han har lyst å komme og klappe til meg. Og at de vet hvor vi bor.... Jeg er litt redd faktisk, fordi på tross av at vi er unge, så har vi ganske mye verdifulle synlige ting i leiligheten som de kommenterte. Og når de ble så sinte for INGENTING, så er jeg redd de får for seg en dag at de skal komme og ta hevn eller noe sånn. 

Jeg skal bare la det ligge, og har slettet på Snapchat, men dersom vi hører mer fra de, hvilke konsekvenser vil det få å kontakte politiet? Siden vi da må innrømme at vi tok sopp og hasj, og kanskje blir presset til å si hvem vi kjøpte av? Noe vi aldri vil gjøre....

Anonymkode: 8818e...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*De inviterte seg selv med, nesten like før de skulle komme

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan prosedyren er hos politiet dersom dere tar kontakt med de. Men jeg tenker umiddelbart at her må du nesten velge hva som er værst? 

Anonymkode: 20793...6a0

• Liker 5
Skrevet

Du får vurdere alvoret av trusselen opp mot alvoret av straffen for innrømmelse av bruk av narkotika. 

Jeg TROR det beste vil være å akseptere at dere har dritet dere ut med møkkafolk og sitte stille og håpe det går over. Dernest bør du ta innover deg at du leker med livet ditt og andres med valgene du har tatt.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

*De inviterte seg selv med, nesten like før de skulle komme

Dårlige valg gir dårlige resultat . Alltid . Men tenker her at leksen er lært . Det er bare å slutte å kommunisere med de totalt . De er narkomane , ustabile og uforutsigbar . Kutt all kontakt , å håp at de finner seg noen andre « venner . 

• Liker 7
Gjest theTitanic
Skrevet

Tenker det lureste er å forholde dere så rolige som mulig. Svare så kort og lite som mulig, men ikke ignorere totalt for da kan de dukke opp på døra. Kanskje like greit å si beklager hva som har skjedd. Du ordla deg dumt angående de 450 kr. Sorry, beklager osv. og håper de ikke vil bære nag. Kontakten må dø ut uten at de blir sure for å plutselig bli ignorert. Blir det spørsmål om penger så sier dere at dere har stor gjeld og ikke kan. Da har du samtidig fått sagt at det ikke er noe å hente hos dere. Ikke gå med på å møtes. Finn unnskyldning. Mest sannsynlig ble de sure for kommentaren om de 450 kr og kommer med tomme trusler og verbalt raseri for å skremme. Når det gjelder ustabile er det best å stryke hunden med hårene til det er glemt. 

Politiet tar muligens en snakk med dem om du ringer, men de blir ikke fengslet. Sjansen er større for at de blir sure og kommer på døra. 

Håper dere lærte en lekse om hva stoffmisbruk fører til og hvordan det kan gå med dere om dere bruker og om ustabile dere møter. Om ikke dette hadde skjedd kunne dere blitt dem i fremtiden. 

Skrevet

Dropp dop. Innrøm kjøp. Angi og anmeld drittsekkene. 

• Liker 1
Skrevet
theTitanic skrev (1 time siden):

Tenker det lureste er å forholde dere så rolige som mulig. Svare så kort og lite som mulig, men ikke ignorere totalt for da kan de dukke opp på døra. Kanskje like greit å si beklager hva som har skjedd. Du ordla deg dumt angående de 450 kr. Sorry, beklager osv og håper de ikke vil bære nag. Kontakten må dø ut uten at de blir sure for å plutselig bli ignorert. Blir det spørsmål ompenger så si dere har stor gjeld og kan ikke. Da har du samtidig fått sagt at det ikke er noe å hente hos dere. Ikke gå med på å møtes. Finn unnskyldning.   Mest sannsynlig ble de sure for kommentaren om de 450 kr og kommer med tomme trusler og verbalt raseri for å skremme. Når det gjelder ustabile er det best å stryke hunden med hårene gir dere er glemt. 

Politiet tar muligens en snakk med dem om du ringer, men de blir ikke fengslet. Sjansen er større for at de blir sure og kommer på døra. 

Håper dere lærte en lekse om hva stoffmisbruk fører til og hvordan det kan gå med dere om dere bruker og om ustabile dere møter. Om ikke dette hadde skjedd kunne dere blitt dem i fremtiden. 

Nei, ikke svar. Virkelig! Ikke nør opp under oppmerksomhetsbehovet deres. Dårlig råd!

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at det er ubehagelig men la dette her være en tankevekker. Du har feil folk rundt deg og driver med feil ting i livet, slutt å rus deg 

Anonymkode: acab2...a3d

• Liker 12
Skrevet

Don't do drugs kids.

Anonymkode: d5965...28f

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
MapleSirup skrev (9 timer siden):

Nei, ikke svar. Virkelig! Ikke nør opp under oppmerksomhetsbehovet deres. Dårlig råd!

Usikker på det. De bør ikke få oppmerksomhet, men kan bli ganske sure om de blir ignorert fullstendig. Derfor jeg tenkte det kunne være lurt å gjøre seg uinteressant og la det dø ut. 

Skrevet

Sånn er narkiser.

Var det gøy?

Ikke det?

SÅ SLUTT Å TA NARKOTIKA DA.

Hvis du vil ha hyggelig samvær med hyggelige folk mens du ikke er helt i vater, gå på puben og drekk alkohol. Mye bedre 👍

• Liker 5
Skrevet
theTitanic skrev (6 minutter siden):

Usikker på det. De bør ikke få oppmerksomhet, men kan bli ganske sure om de blir ignorert fullstendig. Derfor jeg tenkte det kunne være lurt å gjøre seg uinteressant og la det dø ut. 

Men hun bør uansett ikke legge seg paddeflat og unnskylde, da viser en svakhet og gir en grunn for videre utnyttelse. 

Anonymkode: 82d13...8bc

• Liker 5
Skrevet

Good luck med denne bedritne livsstilen dere har rota dere inn i ! 

Anonymkode: 55034...700

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei! Jeg og kjæresten min som jeg bor med (vi er i starten og midten av 20-åra) tar av og til og røyker hasj, og en sjelden gang tar vi psykedelisk sopp som trøfler og flein. Vi bruker aldri tyngre stoffer, selv om kjæresten min har PRØVD noen ting tidligere.

...

Trøfler? Det høres ut som dyr rus. Eller er det et kodeord jeg som ikke-narkobruker ikke har fått med meg? 

Anonymkode: 9549a...064

• Liker 1
Skrevet
theTitanic skrev (2 timer siden):

Ehm. Hva tror du politiets råd vil være? «Hold litt jevn kontakt..» Eller «Kutt all kontakt»?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi hadde besøk av et vennepar vi nylig har blitt kjent med, og vi fire skulle ta fleinsopp sammen en kveld. Venneparet er likt som oss, røyker av og til, men lite ellers. Litt usikker på hva som skjedde, men et familiemedlem til venneparet fikk vite de skulle ta sopp hos oss og inviterte oss med. Og han tok med kjæresten, og de er begge to tunge rusmisbrukere. De hadde ikke hatt kontakt med familiemedlemmet på veldig lenge, og har alltid vært snill, men han var nå blitt ekstremt mye verre fordi kjæresten har fått han med på masse tyngre stoffer som de bruker ekstremt mye av HVER dag. Jeg er uansett litt irritert på venneparet , selv om de heller ikke visste det ville bli helt sånn 

ALDRI i hele mitt liv har jeg opplevd noe mer ubehagelig. Jeg tok bare bittelitt sopp (mye mindre enn planlagt) for jeg var ekstremt nervøs, og visste det kom til å bli en sinnsyk bad trip. Men de ble mye verre enn jeg så for meg. De var ekstremt bråkete, tok seg til rette, og ut på kvelden ble de sinte fordi de ikke fikk resten av soppen vi hadde hjemme. Vi prøvde å få de ut, men det var skummelt mtp hvor ustabile de var. Hun jenta fikk gråteanfall og sammenbrudd av og på hele kvelden, og de hadde typiske narkoman flekker i ansiktet. Jeg fikk sammenbrudd på kvelden, fordi det var så ubehagelig. Etter den kvelden har jeg helt mistet lysten på alt av stimulasjon som hasj, og har ikke røyket siden. Det vi tenkte kom til å bli en rolig, avslappende kveld ble til et MARERITT😥

Helt i starten når de kom, la de oss til på Snapchat. Allerede noen dager etterpå ble kjæresten min spurt om han kunne låne 3000(!!!!)kr til mannen, og jeg ble for noen dager siden spurt av jenta om jeg ville låne hun 300kr. Vi sa nei selvfølgelig. Men jeg svarte henne på en høflig måte "Beklager, dessverre har jeg ikke penger å låne ut... men ikke glem at dere skylder oss 450kr hver😄" Dette er absolutt eneste kontakten vi har hatt siden (altså kun spørsmål om lån, og så svar)

Vi visste når kvelden var over, at vi ikke ville få de pengene, og at vi aldri vil ha noen kontakt med de igjen noensinne. Men når de er så frekke og ber om MER penger, ble jeg så provosert at jeg måtte sende den meldingen.

Rett etter kvelden de var her, sendte fyren sint melding hvor han skrev om hvor dritt kjerring jeg var, og så "High class" vi var som sa nei til amfetaminen de tok med seg. Og at vi gikk imot de osv, og at han ville kaste meg ut av min egen leilighet når jeg ba om å bytte musikken til noe roligere...Vi tenkte å slette de på Snapchat, men de er så ustabile at jeg ble redd for at de ville komme på døra for å spørre om hvorfor osv. 

Han fyren sendte så melding til kjæresten og var RASENDE, og skrev kanskje 10 meldinger med stygge ord om meg, som støgg bitch osv, og at han har lyst å komme og klappe til meg. Og at de vet hvor vi bor.... Jeg er litt redd faktisk, fordi på tross av at vi er unge, så har vi ganske mye verdifulle synlige ting i leiligheten som de kommenterte. Og når de ble så sinte for INGENTING, så er jeg redd de får for seg en dag at de skal komme og ta hevn eller noe sånn. 

Jeg skal bare la det ligge, og har slettet på Snapchat, men dersom vi hører mer fra de, hvilke konsekvenser vil det få å kontakte politiet? Siden vi da må innrømme at vi tok sopp og hasj, og kanskje blir presset til å si hvem vi kjøpte av? Noe vi aldri vil gjøre....

Det vil ikke bli noen konsekvenser av at dere innrømmer rusbruk.

Jeg villa ha tatt en tlf til politiet, og forhørt dere om h a dere kan gjøre videre! Politiet er opptatte av salg/distribusjon, ikke av dere som bruker en sjelden gang. Men vær forberedt på at de avfeier dette som en rushendelse, og ikke kommer til å gjøre noe. 

Mitt råd er å blokkere de overalt på sosiale medier, og la det gå over av seg selv 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har lest et par ganger og synes du skriver litt rotete ts? Er det litt kaos i hodet? Plutselig på slutten skriver du at de ville gi dere amfetamin???

Og hvorfor satt hun jenta og hadde flere sammenbrudd? Virker helt surrealistisk. At dere orker!

Anonymkode: dc6dc...302

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er desverre hva du får når du driver med dritt som narkotika. Da blir man ikke nødvendigvis kjent med så «snille» mennesker. Ta det som en lærdom og slutt å flørt med dop.. selvom det bare er litt hasj eller flein er det uansett kriminelt på lik linje med amfetamin og med det følger også folka som ikke er så greie! 

Anonymkode: f4ae0...e47

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...