AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Skrevet 30. desember 2021 Jeg har fått jobb i en ny og dyrere kommune. Dette er drømmejobben og jeg trives veldig godt. Det jeg derimot ikke trives med er de stive prisene her. Jeg ønsker så gjerne å kjøpe en leilighet fremfor å leie til tullete høye priser, men er usikker på om banken i det hele tatt vurderer meg da jeg har litt over 100 000 i gjeld (noe forbruk og resten studie). Er det noen som har erfaring med dette? Foreldrene mine ønsker å stille som kausjoniser. Anonymkode: e261a...b1a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Skrevet 30. desember 2021 Ja. Vår erfaring er at gjelden har blitt holdt utenfor. Den har ikke en gang blitt nevnt 🙂 Men da har vi vært litt unna x5 regelen totalt også 🙂 Vi har både studielån, 2 bil-lån + forbrukslån. Anonymkode: c9efa...d5b
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Skrevet 30. desember 2021 Det blir nok lagt til x5-regelen. Så hvis du forholder deg til den, og trekker fra det du allerede har av gjeld, så kan det nok ordne seg, så fremt du ikke har betalingsanmerkninger eller dårlig score. Anonymkode: 1beeb...961
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Skrevet 31. desember 2021 Så lenge du har høy nok inntekt går det fint. Regnestykket for hva du kan låne er din inntekt ganger fem, minus all gjeld (også studiegjeld). I tillegg må du ha minst 15% av kjøpesummen i egenkapital. Anonymkode: 665ca...db5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå